K L Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 Jeg har nå blidt bedt av Militæret å kalle ut min tropp for oljerensing i Langesund, selvfølgelig skal vi i Hv trå til når politiet/myndighetene ber om bistand under en såkalt paragraf 13. At vi ikke har fått nok midler til å trene eller engang hatt en samling der vi kunne gått igjennom beredskapslistene er en helt annen diskusjon. Men hva mener dere om at vi som en oljenasjon ikke engang har tauebåt beredskap til å taue store skip lastet med tusenvis av liter bunkerolje vekk fra vår kystperle i sør? At vi nå har tømt alle lagre for oljelenser, slik at om det nå skjer ende en ulykke et annet sted i Norge så går det rett til h..... hvorfor har ikke de styrende myndigheter satt av tillstrekklig med ressurser til å rydde opp i denne elendige beredskapen? Vi tar opp olje fra havbunnen, ulykker har skjedd, og de vil skje igjen. at kystministeren sier at det ikke skal stå på ressurser klinger ikke like bra når kystdirektoratet enda ikke har fått ut fingeren å sendt oljerensefartøyet som lå i Arendal av alle ting til ulykkes stedet?. Dette viser at myndighetene ikke har kontroll i det hele tatt, og det i et valgår, lykke til...... Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 Denne regjeringa her er handlingslammet og naive, det skjer ikke oss holdning. Og det som har skjedd her vil og bør få konsekvenser for denne kake spisende busserull gjengen som sitter i dag. Siter
Timmy Brandt Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 Men hva mener dere om at vi som en oljenasjon ikke engang har tauebåt beredskap til å taue store skip lastet med tusenvis av liter bunkerolje vekk fra vår kystperle i sør? Jo jag tycker det är helt förjävligt!! Att man dessutom inte skickat ut "Carmen" är helt otroligt! Tydligen var det flera som inte ens visste om att båten existerade. Vilken politiker ansvarar för att sådan information finns tillgänglig och förbättras för alla som inte vet? Siter
K L Skrevet 4. august 2009 Forfatter Skrevet 4. august 2009 ahem.... jeg vil kunne tro at denne personen Pedersen burde hatt litt med å gjøre hva som kunne stilles til disp. når et uhell av denne art skjedde Regjeringen sier jo så fint på sine sider at denne personen har ansvar for "Fiskeri- og kystdepartementet har ansvar for fiskeri- og havbruksnæringa, fiskehelse og fiskevelferd, trygg sjømat og kvalitet, hamner, infrastruktur for sjøtransport og beredskap mot akutt forureining. " legg merke til beredskap mot akutt forureining. jomenn sa jeg smør. Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 Dette er synd. Jeg bor i Nevlunghavn helt sør i Vestfold, og mine nærområder er rammet av svært mye forurensning. Ikke like mye som i Langesund, men allikevel. Både Mølen og nærliggende områder er kraftig tilgriset, det ser ikke ut flere steder. Har vært nede og gått tur i området, det er trist å se nærmiljøet bli så herpet, og se de stakkars fuglene vasse rundt helt inntrukket i svart, tjukk olje. Lukten av eksos og olje er ganske kraftig flere steder. Man får følelsen av å være nede på et bildekk på ei ferje, heller enn å gå i ellers flott natur. Og man sier surferne i området er den største trusselen mot fuglelivet. Så feil kan man ta. Her er det mye som kunne blitt reddet om beredskapen hadde vært bedre, om man hadde hatt større mannskap og flere lenser tilgjengelig. Oljen rakk å renne inn til alle strender og svaberg før noe ble gjort og lenser ble lagt frem. Da er det for seint... Badesesongen er definitivt over for folk i områdene, og det vil ta lang tid å få bort alt dette griseriet. Naturen vil bruke lang tid på å restituere seg. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.