Kai Dreyer Skrevet 3. august 2009 Skrevet 3. august 2009 Hei alle flyinteresserte i Bodø området! Er det noen av dere som kunne vært interessert i å hatt et lan for en helg? Vet at det er flere som bor der som liker sim og fly, så hadde vel kanskje vært gøy og fått til noe et sted i Bodø? Jeg bare lufter et forslag, da det som ble tatt opp i fjord ikke ble noe til da personen som fåreslo det mistet kontakten sin på Luftfartssenteret. Så om noen har peiling hvor man kunne vært, eller noen idèer så rop ut! Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 3. august 2009 Skrevet 3. august 2009 Jeg er med hvis det blir noe. De gangene det har vært arrangert tidligere i Bodø har vi vært på Skaug Skole, og på Nordlandsmuseet. Siter
Ruben Frydstad Skrevet 3. august 2009 Skrevet 3. august 2009 har en garasje. der er det plass til rundt 10-20. det er ikke en sån gamel garasje som holder på og ramle ned. den har strøm-internett-forferdelig mange kontakter-og den er varm det er varmekabler i gulvet. byget i fjord. har hatt flere lan der med klassen min. og det gjikk bare fint. også har jeg og familen et stort lokale på nordskot i steigen. men ulempen der er at det ikke er internett. det er bare lokalt.vis jeg ikke for ordna noe... det er det jag har og til by. det er 350m2 bo ariale. det er senger på alle små romene og det er kjøkken der 8 toalleter. 6 dusjer. og ute område på 150m2. vis dette høres aktuelt ut bare ta kontakt. det koster 60-120kr fra bodø til nordskott med hurtig båt det er en og en halv time unna. og tre timer med bil vis dere har båt selv er det bare og legge til gjeste kaia. eller eirik brygga men da må dere ta kontakt med onkelen min. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 3. august 2009 Skrevet 3. august 2009 Jeg kunne tenke meg og bli med, virker som et ypperlig forslag. Men det må jo bli etter skolestart iallefall da for da er jeg oppi der på flyfag. :grin: Da kan vel kanskje noen av dere lære meg litt fmc og? :crazy: , skjønner det meste men sliter med SID/STAR. Siter
Åge Storli Berg Skrevet 3. august 2009 Skrevet 3. august 2009 Skal nok få lært deg sid/stars utenom et slikt lan jeg, vi begynner vel i samme klasse. Siter
Kai Dreyer Skrevet 3. august 2009 Forfatter Skrevet 3. august 2009 Om det er Airbus eller Boeing, kan jeg nok hjelpe deg med det aller meste. Og hvis det er noe annet, finner man fort svar på det i CBT eller i en manual for typen. Siter
Fredrik Andreas Hustad Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 Jeg er med på et FS lan i Bodø! Kan sikkert hjelpe til om det er noe også. Men tror vi må ha litt lokaler dersom det skal bli noe større suksess.. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 Det er Boeing ja, men det hadde jo også vært flott og kunnet Airbus. Men er det noen som har tenkt på noen bestemt dato eller? Siter
Ruben Frydstad Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 vis vi skal ha det lane på nordskott i steigen passer det meg nesten når som helst. Siter
Kai Dreyer Skrevet 4. august 2009 Forfatter Skrevet 4. august 2009 ALT for langt å dra til Steigen. Siter
Ruben Frydstad Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 eller så kan vi lage et team som skal finne ut kor vi kan leie lokale og finne noen sponsorer. eller at vi betaler for inngang. eller noe sånt det var bare en ide. jeg tror noe sån må til for og få et fs lan i bodø. Store broren min har gode kontaker på fly musset i bodø. Kanskje han for leid en sal på fly muset ellern noe sån. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 Jeg er ikke spesielt godt kjent i bodø der enda, så hvor langt er det? Siter
Ruben Frydstad Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 2:30-3:00 timer i bil- og 1:30 minutter med hurtig båt. helikopter 45-1:00. det er en helipad der. http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D7539910.18077%26lon%3D753751.68164%26zoom%3D10%26layers%3DB0000%26poi%3Dtrafikk%26route%3Da_861174%26route%3Da_10000574266%26routeType%3Dfastest%26tab%3Droute Siter
Åge Storli Berg Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 Tror nok det blir litt i lengste laget å reise for et LAN. Regner med at gjenomsnittsalderen på et slikt lan blir en plass mellom 14 - 18 år, og dermed tviler jeg på at det er så mange som har penger til overs for å leie helikopter osv for et lite lan. Dessuten, over 2 timer med bil eller 1,5 med hurtigbåt er litt mye. Siter
Bjørn Petersson Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 Vi får se til høsten mulig jeg kan ordne slik at møterom 2 og 3 (Brukt av VG3 flyteknisk hele året til undervisning.) Det er Mange andre enn de som er alderen under 20 år i Bodø som er med på slikt, nevner Ernst, Espen, Stian osv... Det er fler som er aktuelle til et slikt LAN Siter
Kai Dreyer Skrevet 4. august 2009 Forfatter Skrevet 4. august 2009 Bjørn, det hadde jo gått an. Men etter som jeg har forstått går er alarmen på luftfartsenteret klokken 23 på kvelden uansett. Men kan jo høre med en av lærerene uansett. Siter
Åge Storli Berg Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 Alarmer skal vel i grunn være mulig å deaktivere dersom man skal ha noe form for arrangement. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 Er det ikke forsvarsbygg som eier lokalene der oppe? det er flysamlingen dere prater om ikke sant? de har kommando sentral i Trondheim, dette er det samme vi har rundt flg, de som eier lokalene der også, så dette kan sikkert fikses. :-) Siter
Bjørn Petersson Skrevet 5. august 2009 Skrevet 5. august 2009 Nei, Det er ikke forsvarsbygg som eier lokalene. De eier noen av flyene Flymuseet har til utstilling... NLFS Bodø er et A/S slik jeg har forstått det etter de to årene jeg har tilbrakt der. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 6. august 2009 Skrevet 6. august 2009 Da får vi aktivere autopiloten og sove, forså og lande dagen etterpå. :grin: :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.