Marius91 Skrevet 29. juli 2009 Skrevet 29. juli 2009 Spennende.. Blir stilig å se den på vingene en gang http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=564983 Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 29. juli 2009 Skrevet 29. juli 2009 Blir morsomt å se den fly, ja, men jeg tror VG er i seneste laget med den "nyheten". Tegninger av B748 ble vel lagt ut av Boeing i fjor en gang. Siter
Emil Topstad Skrevet 29. juli 2009 Skrevet 29. juli 2009 Flott at de tenker nytt, men før de får denne på vingene så burde de vel klare og få opp 787 først. Og så vidt jeg vet, så har de ikke klart det ennå. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 29. juli 2009 Skrevet 29. juli 2009 VG skriver at Nippon Cargo Airlines er de første som vil få 747-8F levert, men alt jeg finner ellers sier at Cargolux er "Launch Customer"... Er det jeg eller VG som er på bærtur? Siter
Emil Topstad Skrevet 29. juli 2009 Skrevet 29. juli 2009 De sier også at Korean flyr med en type 747 - 400 fly til Gardermoen, kanskje jeg tar feil, men jeg trodde de kom med en 200.. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 29. juli 2009 Skrevet 29. juli 2009 747-400F faktisk, ja. Så det med Korean Air stemmer da i alle fall... Siter
Bjørn Petersson Skrevet 29. juli 2009 Skrevet 29. juli 2009 Er det ikke Sundt-Air som har en -200 i Atlantic farger? Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 29. juli 2009 Skrevet 29. juli 2009 Jo. Står stasjonert på OSL klar til utleie. Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 30. juli 2009 Skrevet 30. juli 2009 747-400F kan riktignok likne veldig på en 100 eller 200, eneste forskjellen, rent utseendemessig, er vel winglets og nyere motorer I og med at 747-400F er et fraktfly, er det vel ikke nødvendig med det forlengede øvre dekket som man har på 747-400 passasjerutgaven. Siter
Magnus F. Meese Skrevet 30. juli 2009 Skrevet 30. juli 2009 På bildet fra fabrikken ser vingen pokker så vannrett ut, så her blir det nok en voldsom flex å se når flyet tar av :grin: Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 30. juli 2009 Skrevet 30. juli 2009 Sitat fra VG: Den nye 747-8-modellen - som i disse dager monteres hos Boeing i Everett - er utstyrt med to vinger Dæven, VG er smart! Haha!! Boeing 747-8 er nok en gammel nyhet. Siter
Å E Skrevet 30. juli 2009 Skrevet 30. juli 2009 Den nye jumboen er det største kommersielle flyet Boeing har montert. Fraktmodellen er med sine 76,3 meter blitt 5,6 meter lenger enn dagens 747-400F (som kan skues på Gardermoen i Korean Air-drakt tre ganger i uken). Hvilken tre dager er dette? Siter
Thomas Thoresen Skrevet 30. juli 2009 Skrevet 30. juli 2009 Tirsdag, Onsdag og Lørdag. Ankomst 12:10 og avgang 14:20 Det er veldig sjelden den holder rutetidene. De fleste gangene jeg har sett den så kommer den rundt 11.30 og drar så fort den er ferdig lastet. Så gå ut fra at den kan komme og dra en time før viss du skal få den med deg. Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 30. juli 2009 Skrevet 30. juli 2009 Sitat fra VG:Sitat: Den nye 747-8-modellen - som i disse dager monteres hos Boeing i Everett - er utstyrt med to vinger Haha!! Det er da ingenting galt med den setningen, poenget her er at den er utstyrt med to vinger som er svært fleksible. Selvfølgelig høres det rart ut når du kapper av setningen halvveis, som gjør at den mister poenget, og tar det helt ut av sin sammenheng Siter
Michael A B Skrevet 2. august 2009 Skrevet 2. august 2009 Flott at de tenker nytt' date=' men før de får denne på vingene så burde de vel klare og få opp 787 først.[/quote']Vi må nok vente omtrent en måned til før vi vet mer om når 787en vil fly første gang, men en skal ikke se bort ifra at 748Fen flyr først... Boeing har kommet fram til en fix for problemene som dukket opp for litt over en måned siden, og jobber nå med å finne ut hvordan den best kan implementeres. VG skriver at Nippon Cargo Airlines er de første som vil få 747-8F levert' date=' men alt jeg finner ellers sier at Cargolux er "Launch Customer"... Er det jeg eller VG som er på bærtur? [/quote']Mente også at det var Cargolux. Cargolux vil i alle fall motta den første testmaskinen, og NCA de to neste (selv om maskinene ikke nødvendigvis blir levert i den rekkefølgen). 747-400F kan riktignok likne veldig på en 100 eller 200' date=' eneste forskjellen, rent utseendemessig, er vel winglets og nyere motorer [/quote']Samt at vingene er forlenget noe I og med at 747-400F er et fraktfly' date=' er det vel ikke nødvendig med det forlengede øvre dekket som man har på 747-400 passasjerutgaven. [/quote']Korrekt, et lengre upper deck ville medført høyere vekt, som igjen betyr mindre payload. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.