Joakim Hagen Skrevet 26. juli 2009 Skrevet 26. juli 2009 Heisann! Skal ta tog fra Åndalsnes til Fauske. Men når jeg skal hjem igjen tar vi turen innom Bodø for å se på flymuseumet. Hva kan jeg forvente å se der? Er det simulatorer ? Ser jo på bilder at dt skal bli ganske kult å se rundt der på fly fra krigen. Gleder meg :0) - Joakim Siter
Åge Storli Berg Skrevet 26. juli 2009 Skrevet 26. juli 2009 Når jeg var der så var det iallefall en full ( ? ) motion F16simulator som absolutt er verdt å prøve når du først er der! Mange fly er utstillt Siter
Bjørn Petersson Skrevet 26. juli 2009 Skrevet 26. juli 2009 De har 2 typer simulatorer der. Den ene er en slags "Berg og dalbane" sak med div. filmer man kan se der simulatoren beveger seg tilsvarende det på bildet. Den F-16 simulatoren som Åge prater om, er nok ikke noen F-16 simulator lenger. Det har noe med at de F-16 flyene som blir produsert til flightsimulator for tiden beveger seg for raskt. Men den beveger seg fortsatt veldig fort, en roll = 3 sekunder elns. Og den beveger seg fritt i 2 akser. Roll og pitch. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 26. juli 2009 Skrevet 26. juli 2009 Er en "full-motion" simulator der ja. Man flyr en Learjet i FS, ikke verdt 70kr spør du meg. Anbefaler dog guidet tur i museumet. Flinke guider Siter
Bjørn Petersson Skrevet 26. juli 2009 Skrevet 26. juli 2009 Evt. få deg et ID-kort der og få gratisturer Siter
Joakim Hagen Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Skrevet 27. juli 2009 Aah! Skjønner at det er mye der! :0) Skal bli ganske gøy. Siter
Bjørn Petersson Skrevet 27. juli 2009 Skrevet 27. juli 2009 Ja, det beste på museet er ostekaka i cafeen. Den er litt dyr, men fortsatt... Det må være værdens beste. Til og med bedre enn den ho bestemor laga. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.