Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fotobokser kan man faktisk passere 9 km/t. over gjeldene fartsgrense uten å risikere bot så lenge speedometeret er riktig kalibrert. Man kan fint passere en lasermåler med en hastighet på 5 km/t over gjeldene fartsgrense uten å risikere forenklet forelegg. Men som sagt, dette gjelder så lenge speedometeret er riktig kalibrert og ikke viser for lite hastighet enn det den faktisk er. :)

Blir man tatt i en laser eller fotoboks og ennå har holdt fartsgrensene, så er det langt på tide å kalibrere speedometeret på bilen (Politiet er ikke ansvarlig isåfall) ;)

Det er stor forskjell og slippe ut en liten fjert enn å drite :whistle:

Skrevet

Nå skal det faktisk nevnes at når UP er ute, så er de kun ute etter de som kjører virkelig fort enkelte ganger.

Har selv kjørt forbi, både 1 og 2 lasere i +10-15km/t over fartsgrensen, men ikke blitt stoppet. Har da senere lest i avisen, at råkjørere er tatt på denne strekningen den aktuelle dagen.

Det folk ikke tenker over er at det, utrolig nok er en grunn til fartsgrensene, vi har ikke de beste veien i verden her i Norge, antagelig dårligere enn i Nigeria. De er nesten ikke laget for å kunne kjøre i 60 på.. Les: enkelte av dem.

Samtidig som det faktisk er 70 KM grense på veier hvor det er fare for møteulykker (Front mot front) Og myndighetene vet at kroppen vår ikke tåler en kræsj i stortsett mer enn 70km/t da innvollene våre knuses av mer fart, uansett bil, belte, air bag eller ikke.

Nei folkens, kjør forsiktig i sommeren :)

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

10-15 kmt for fort? er du helt splitte pine gal Erik? Husk det finnes faktsik de som hevder at du får bøter for og kjøre 10-15 kmt under fartsgrensa!!! nei her må det er skjerpings till gitt. :grin:

Skrevet
Har selv kjørt forbi, både 1 og 2 lasere i +10-15km/t over fartsgrensen, men ikke blitt stoppet. Har da senere lest i avisen, at råkjørere er tatt på denne strekningen den aktuelle dagen.

Da ville jeg ha undersøkt om speedometeret på den aktuelle bilen stemmer. Det kan være at du trodde du kjørte 10-15 km/t. for fort, men at den virklige farten var innenfor lovlig hastighet. Det er derfor man har marginer ved laser kontroll og i fotoboksr ;)

På personbiler, så kan speedometeret generelt vise 2-7% feil hastighet, noen ganger mer også hvis f.eks. feil dimisjon av hjul er montert. :)

Skrevet

Er utrolig at det ikke er kommet strengere krav til speedometernøyaktighet. Min mors gamle Corolla blinket inn 42/43 når nåla viste 50. Som stillsindig 18 åring var køen jeg lagde plutselig forståelig. Nå forbanner jeg meg på alle Toyotaer da det virker som alle har en stor feilvisning. Ivertfall er Toyota merkbar representert fremst i køene. Skulle tro at alle myndigheter i verden var glad for lavere feilvisning. Det ville skapt lavere konfliktnivå på veiene og mindre forbikjøringer. Greit å holde 80, men 70 blir besvart med Mazda R power.

Skrevet

Jøsses for noen priser..

Neste nå blir vel, "Statens Vegvesen, this is Lima November Opel Vectra, request taxing for VFR drive to Kiwi for dinner shopping, 60 km/t or below. Got information Norges Lover with QNH 1013. LNOV."

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...