Sindre Holberg Skrevet 22. juli 2009 Skrevet 22. juli 2009 Heisann! Da har jeg kjøpt meg en Macbook pro 13", og er strålende fornøyd sålangt. Holder på å laste ned X-plane demoen nå Men jeg lurer: finnes det noe ATC-software for Vatsim, for mac tilgjengelig? Takk! Sindre Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 22. juli 2009 Skrevet 22. juli 2009 Ser dårlig ut... Noen holder tydeligvis på med noe, men lite konkret. http://forums.vatsim.net/viewtopic.php?f=7&t=39463 Siter
Daniel Klepp Skrevet 22. juli 2009 Skrevet 22. juli 2009 Du må sikkert kjøre en slags windows emulering... noe som jeg ikke har greie på Siter
Bjørn Hansen Skrevet 22. juli 2009 Skrevet 22. juli 2009 Hei Sindre. Jeg har selv MacBook Pro 15. Jeg ble ikke fornøyd med x-plane 9. Jeg anbefaler dermed at du bruker bootcamp og kjøper deg xp eller vista og bootr. Da får du fsx som fungerer utmerket uten problemer. Dette gir deg mange muligheter og da får du f.eks addons som Radar Contact 4! Lurte selv på det spørsmålet med xplane før jeg gikk over til fsx, men fant ingen løsning! Ser også at markedet til x plane er lite, så utviklingen går SAKTE!!! Mvh Bjørn Siter
Åge Storli Berg Skrevet 22. juli 2009 Skrevet 22. juli 2009 Har selv macbooken som står i signaturen min, og er storfornøyd. Desverre, på disse nye macbookene er ikke lyddriverne for windows helt bra enda, men det kommer nok snart. Kjører jeg Windows i VMWare Fusion får jeg perfekt tilgang og ytelse med VRC, så dette er å anbefale. Dersom du oppretter en bootcamp-partisjon får du tilgang både i Fusion og å boote det opp stand-alone. Kjører også FS9 i BootCamp, storfornøyd med det! Siter
Anton Brondz Skrevet 22. juli 2009 Skrevet 22. juli 2009 Nå er ikke problemet at det ikke finnes folk til å lage ATC-programmer for annet enn Windows, men snarere at VATSIM har noen veldig merkelige og strenge resktriksjoner. Jeg prøvde å foreslå å lage en klient for Linux, eventuelt Mac, noe som ble møtt med stor entusiasme. Desverre, når ting kom til stykket, ble jeg kontakta av en advokat fra Ohio angående å underskrive en NDA, i prinsippet en avtale om at jeg skulle holde VATSIMs VoIP-teknologi hemmelig. Greit nok, men jeg var 16 den gangen og advokaten ville ikke godta underskriften min med mindre jeg var 18. Dermed ble det brått slutt. VATSIMs ofisielle standpunkt i forhold til klienter for Mac/Linux er at brukergrunnlaget er for lite. Selv ser jeg ikke noe problem i det, med tanke på at det ikke ville kosta VATSIM noe som helst, snarere tvert imot, å støtte slike klienter. Og Bjørn, hva var det du ikke likte med X-Plane konkret? Jeg har ikke hatt noen problemer med det, bortsett fra at voice ikke funker med VATSIM. Selvfølgelig er det ikke like mange fancy addons, scenery og dill til X-Plane, men det er ingen grunn til å avfeie det som en dårlig simulator.. Beklager forøvrig et noe sint innlegg Siter
Bjørn Hansen Skrevet 22. juli 2009 Skrevet 22. juli 2009 Jeg personlig, liker stjæss, bra scenery, gode addons fly! Så jeg er svært kravstor. X-Plane er forsåvidt bedre enn fsx, men det er så lite addons som er godt nokk simulert, lite scenery. For min del har det mye å si! Så vis x plane har kunne fått en del gode addons så ser jeg ikke bort i fra at jeg ville gå over til det igjen, men nå er det jo en stund siden jeg spilte det sist. Så kan godt være at det har utviklet seg siden sist gang. Å Sindre, jeg vil på det sterkeste påpeke at du fint kan kjøre FSX istedet for fs9 om du vil. og for guds SKYLD så må du boote direkte vis du skal få full effekt av fsx/fs9, for å boote via program via mac fungerer SVÆRT DÅRLIG! Håper du dermed forstår min situasjon bedre Anton. Men vis det er kommet mye gode addons og slikt så skal jeg altids prøve det igjen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.