Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge deler er rett. Når man skal åpne kontakt, altså ta kontakt med en stasjon for første gang, bruker man fullt callsign, altså LN-AND. Etterpå kan man bruke den første og de to siste bokstavene/tallene, altså L-ND. Men en forutsetning for at man kan bruke denne forkortingen er at flygelederen bruker forkortelesen først. For han har oversikten og kan se at forkortingen ikke blir lik som et annet fly sin forkorting.

 

Men når det gjelder callsign for selskaper så kan ikke disse forkortes. Da må du si f.eks. Scandinavian 734 hver gang du skal si kallenavnet

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...