Kenneth Rønning Skrevet 16. juli 2009 Skrevet 16. juli 2009 Ryanair kom for sent til egen pressekonferanse: :grin: http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=568879 Siter
Kenneth Rønning Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Skrevet 17. juli 2009 Er vell netopp sånn de kommer til og satse.... :grin: Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 18. juli 2009 Skrevet 18. juli 2009 Ryanair bør heretter trå meget varsomt i gangene når de går rundt og krittiserer punktligheten til andre flyselskaper... :grin: Siter
Jan Gulliksen Skrevet 18. juli 2009 Skrevet 18. juli 2009 Vel, nå var ikke dette et rutefly, så foreløpig kan nok selskapet trampe i gangene som før. Med tanke på punktligheten til Ryanairs ruteflygninger, så har de jo en pen statistikk å vise til. Men det var jo litt artig at selveste sjefen kom såpass forsinket da, og det med eget fly! Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 18. juli 2009 Skrevet 18. juli 2009 Pen statistikk? Mye mulig, men neppe pen nok til å kunne hakke på f.eks. SAS Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 18. juli 2009 Skrevet 18. juli 2009 ...Og hvor stor er avgiften for å kunne fly punktlig med Ryanair? Siter
Christian Paulsen Skrevet 18. juli 2009 Skrevet 18. juli 2009 Med tanke på punktligheten til Ryanairs ruteflygninger, så har de jo en pen statistikk å vise til. Ja, jeg hører de sier det, men har de reellt sett det, eller er det en eller annen kreativ bruk av statistikk ute å går her? Jeg er ikke så godt inne i denslags, så husker ikke link/adresse, men det har jo bla her på forumet i forbindelse med den evinnelige SAS VS Norwegian krigen blitt linket til diverse statistikker for bla punktelighet, og jeg syns alltid Ryanair har ligget meget langt nede på de listene, og langt fra noe 98% eller hva de sier. Noen som vet hva "greia er" med dette? Siter
Jan Gulliksen Skrevet 18. juli 2009 Skrevet 18. juli 2009 Jeg følger med på rutene til/fra Torp i forbindelse med jobben, og det er uhyre sjelden det er forsinkelser med Ryanair. Det er ofte at Ryanairs fly lander tidligere enn de skal. Men en sjekk akkurat i dag, lørdag, viser faktisk ganske mange forsinkelser. Både p.g.a. rotasjon og på grunn av forhold utenfor Ryanairs kontroll. Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 18. juli 2009 Skrevet 18. juli 2009 Jeg kan kvittere på dette med Ryanair og punktlighet. Har flydd med dem rundt 20 ganger, og har faktisk aldri opplevd forsinkelser. Som det sies her, så er det faktisk ikke så sjelden at de lander før oppsatt tid. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 19. juli 2009 Skrevet 19. juli 2009 Tja, skal jeg da kvittere for SAS? Eller Widerøe? :whistle: Greit at Ryanair har en god statistikk inn/ut fra Torp. Men både SAS og Norwegian har da vitterlig gode statistikker inn/ut fra Gardemoen også... Dersom Ryanair skal ha noen sak å føre på punktlighet, så hjelper det ikke å bare være punktlig på Torp. De må også være punktlige overalt ellers. Har tatt en titt på FlightStats for punktlighet, og her er noen tall fra perioden 1. mai til 30. juni i år: On-time: SAS Norge: 93% Widerøe: 90% SAS SE, DK & IC: 85% Norwegian: 83% Ryanair:78% Late: SAS Norge: 4% Widerøe: 4% SAS SE, DK & IC: 7% Norwegian: 9% Ryanair: 12% Very Late: SAS Norge: 1% Widerøe: 1% Norwegian: 2% SAS SE, DK & IC: 2% Ryanair: 4% Excessive: SAS Norge: 1% Widerøe: 1% Norwegian: 3% Ryanair: 3% SAS SE, DK & IC: 3% Cancelled: Norwegian: 0% Ryanair: 0% SAS Norge: 0% SAS SE, DK & IC: 0% Widerøe: 1% Diverted: Norwegian: 0% Ryanair: 0% SAS Norge: 0% SAS SE, DK & IC: 0% Widerøe: 0% Ryanair har ingenting med å rakke ned på verken Norwegian eller SAS sin punktlighet før de selv kommer seg i rute... Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 19. juli 2009 Skrevet 19. juli 2009 Jeg sier aldeles ikke at Ryanair er så mye bedre enn de andre, det er de jo tross alt ikke, jeg bare sier at de faktisk ikke har en spesielt dårlig punklighetsstatistikk. Det virker nemlig som at det på dette forumet går sport i å kaste skitt på Ryanair og lignende selskaper, og at folk sliter med å se saken fra mer enn én side Når det er sagt, så er jeg fullstendig enig i at Ryanair ikke skal rakke ned på SAS når det gjelder punktlighet! Der skal de feie for egen dør først. Siter
Jan Gulliksen Skrevet 19. juli 2009 Skrevet 19. juli 2009 Ryanair har ingenting med å rakke ned på verken Norwegian eller SAS sin punktlighet før de selv kommer seg i rute... Å, SAS har da også vært ute med kjeften for å svare på Ryanairs "nedrakking", så nå "jämnar det ut seg" som svensken sier! Ellers ser dette ut til å utvikle seg til nok en "elske eller hate Ryanair"-tråd. Det er livet for kort til å være med på Siter
Christian Paulsen Skrevet 19. juli 2009 Skrevet 19. juli 2009 Nå var ikke grunnen til mitt spørmål at jeg ønsket å få belyst SAS eller Norvegians fortreffelighet, Ryanairs udugelighet, eller hvem som er best til hva. Men jeg lurer på dette med Ryanairs måte å presentere, eller beregne "On time", og hvordan de gjør det? Rett meg hvis jeg tar feil, men jeg har fått inntrykk av at de feirer seg selv ved landing med en liten trudelutt og melding ala; "Atter en Ryanair landing On- Time", også et prosenttall som sier de er det i området 98%(?) av gangene. Men av all statistikk jeg har sett, så er den Gunnar S postet her før krigen brøt ut, godt representativ. Dvs de er ganske midt på treet, og veldig langt i fra noe 98%. Jeg syns da bare dette er litt interessant, og regner med at de på en eller annen måte har dekning for det de sier, men de bruker åpenbart andre kilder enn flightstat, kreative oppsett av ruter, eller hva vet jeg. (det er det jeg lurer på) Så enten tar jeg feil her, eller jeg lurer på hvordan de gjør det. Dette må det da være mulig å stille spørsmål om, uten fare for å bli kategorisert som Ryanair-hater..? :grin: Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 20. juli 2009 Skrevet 20. juli 2009 Statistikk kan man faktisk lese på forskjellige måter og tolke dem akkurat som man vil. Alt kommer ann på hvilke tall man legger til grunn for en statistikk. Er statistikken basert på totalt antall fly pr. selskap? Pr. 100'nde eller pr. 1000 fyvninger? Pr. passasjerer? Enkelte flyruter? Osv. osv. osv.... Har man f.eks. 10 fly og to av dem er forsinket, så tilsvarer det forsinkelse på 20%. Flyr man 1000 passasjerer med 100 fly hvorav 200 passasjerer blir forsinket, så kan f.eks. statistikken vise 20% forsinkelse eller 10% forsinkelse alt ettersom hva statistikken er basert på (fly eller passasjerer). Kanskje noen kunne forklare meg nærmere hva statistikken er basert på? Uansett, så er Ryanair verdens største passasjer flyselskap målt i internationalt trafikk og trafikerte 57,6 millioner passasjerer i 2008 og dermed passerte Lufthansa for første gang (har man tatt dette med i statistikken?). Men det er fortsatt lite trolig at jeg blir Ryanair passasjer Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 20. juli 2009 Skrevet 20. juli 2009 FlightStats er vel i alle fall pr. flyvning om jeg ikke tar helt feil... Og så mange flyvninger som den kan klare å få med seg. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.