Pål Bernhardsen Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Nei, jeg tenker ikke over meg selv denne gangen, men på vegne av andre passasjerer som en syv åring, Donald blad og sikkerhets kontroller på flyplasser. Har selv passert sikkerhets kontrollen med metallspenne på beltet som burde ha utløst alarm uten noe skjedde, men en leke med en propell blir altså ansett som trussel? Her var det snakk om en leke sikkerhets kontrolørene beslagla og hvor man kunne kjøpe den samme leka etter sikkerhets kontrollen? Håper ikke slike tåpelige ting er hverdags... http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=567572 Siter
Kenneth Rønning Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Haha, leste det netopp, forferdelig latterlig. Men nå var det vel nye sikkerhetsvakter også da som ikke var fullstendig opplærte. Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Skrevet 6. juli 2009 Spiller ingen rolle om det er nye sikkerhets kontrollører! De burde ha blitt såpass grillet i sine prosedyerer og rutiner at slike ting ikke hadde blitt nevnt i media Enig? Siter
Bjørn Petersson Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Er ikke bare sikkerhetskontrollørene man skal bli oppgitt av, det finnes mange merkelige passasjerer rundt om kring. Jeg har sett en person bli fratatt en øks, som han helt uten å tenke seg om hadde lagt i en sånn kasse som man legger løse gjendstander i og sendt den gjennom den scannersaken. Og ikke skjønte han hvorfor de skulle ta den, den var jo tross alt hans. Nå skal det sies at det i noen verdensdeler er til en viss grad stor uvitenhet blandt befolkning hvordan luftfart foregår på den måten. Hadde en annen person i samme land som spurte meg om hvorfan man gjorde det på fly når man skulle av, eller når man måtte på do eller når alle sammen skulle spise. Han tenkte at man trakk i en sånn snor som man gjorde på gammle busser, og at man da landet flyet for å slippe av og på folk Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Skrevet 7. juli 2009 Helt greit det du skriver Bjørn. Tross alt så er PAX uvitende om diverse ting når det gjelder luftfart, akkurat som meg igrunn Men for dem som arbeider på en flyplass, burde vite bedre om det tråden omhandler om! Enig? Skulle ikke ha skrevet om tråden dersom f.eks. OSL ledelsen hadde plutselig ansatt en tilfeldig PAX som kontrollør uten opplæring hvis du forstår poenget mitt her og at dette var hverdags-ting å gjøre. Men når man skal ansette personer til dette yrket, da bør man også gi såpass god opplæring om at man kan tolke svart/hvit og ikke bare gråsoner. Enhver oppegående person som ser at den samme leken selges etter sikkerhets kontrollen og er usikker, bør ta kontakt med overordende når man blir konfrentert med en slik tvil som i den saken her. Hadde man vært i mitt tilfelle her da, med en metal spenne på beltet som bør reagere i en slik sikkerhets kontroll uten at jeg ble det, så blir jeg sendt videre til flyet mens en guttunge på 7 år med en plastik dings av en leke blir hindret? Sorry, jeg klarer bare ikke se logikken her Siter
Magnus F. Meese Skrevet 7. juli 2009 Skrevet 7. juli 2009 Akkuratt poenget med at du kan kjøpe den på andre siden av kontrollen ser jeg ikke helt problematikken i. Du kan jo tross alt kjøpe brusa du måtte gi fra deg i kontroll rett innenfor sjekken Siter
Tom Knudsen Skrevet 7. juli 2009 Skrevet 7. juli 2009 Sikkerhetskontrollen er hipp som happ og alt etter hvor og hvem som står der.. Har selv gått igjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen med kniv på innerlomma uten at den har blitt merket (riktig nok før 911) Edit.. Ser nå at denne kan by til diskusjon, det var en lommekniv hvor bladet lå inn i en metallbeholder, skulle man ha den som kniv måtte man først skru opp, så snu bladet riktig vei og så skru sammen igjen.. Vel kort fortalt.. Vigra kan man bli strippet til beinet, mens i Bergen har jeg sluppet gjennom med belte, jakke og sko, I oslo har jeg gått igjennom sikkerhetskontrollen uten å ta ut pc og med en havliter brus på innerlomma i jakka mens på Trondheim har jeg måtte kaste tyggis pakken min fordi en eller annen forbanne mongolid helt sikkert trodde at det var C4 eller noe i den duren.. Men det kuleste var nå jeg hadde en kompis som jobbet på Gardermoen, fikk da gå rett forbi uten så mye som å gå gjennom metalldetektoren, hilste på sjefen og kikket litt på røntgen skjermen før jeg takket for titten og gikk videre til flyet.. De tenkte ikke mye på sikkerhet da når " den ene kjente den andre" Siter
K L Skrevet 7. juli 2009 Skrevet 7. juli 2009 Jeg var en tur i Bergen for 14 dager siden, måtte på en veldig hasteur, kjørte op til OSl, med laptopbag og koffert med noe it utstyr... Stor var min overaskelse da jeg kom frem til Bergen, åpnet laptopbaggen og fant at der lå både kniv, hammer,skrutrekkere og alt annet som jeg mente jeg hadde lagt i kofferten,ja ja betryggende var det vel ikke at dette slapp igjennom kontrolen, men feilen lå jo hos meg....... Siter
Kenneth Rønning Skrevet 7. juli 2009 Skrevet 7. juli 2009 ja så klart jeg er enig, hater folk som ikke kan jobben sin Siter
Magnus F. Meese Skrevet 7. juli 2009 Skrevet 7. juli 2009 Kenneth, lå disse i magen på flyet? Da er det ikke noe som blir tatt ut av bagasjen, om du hadde dette med i håndbagasjen derimot, da er det noen som ikke har gjort jobben sin Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.