Arne Tunem Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Jeg var å søke på google.no, så fant jeg en side som heter http://www.atflightsim.no/ synns dem har mye bra der Jeg kjøpe meg en Sciphone Dream G2 . Dem selger også fly spill og utstyr Siter
Tom Jonny Pettersen Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Javel .. du har jo avatar fra dem , email , hjemmeside og alt.. Hmmm du tar vel ikke en spansk en vel.. Liten fail der kanskje.. hehe "du var å søkte" . jaja Må nå være bedre å si at "Jeg har opprettet en ny webshop som selger produkter til simmere" Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Tror nok jeg vil trå meget varsomt her. Har tross alt brent meg en gang på useriøse nettbutikker og det frister ikke til gjentakelse. Er det for eksempel noen som finner organisasjonsnummer for den overnevnte nettbutikken? Postadresse? Telefonnr? Navn på eier/driver/ansvarlig? Noe finner jeg da etterhvert, men det er ikke gjennom nettbutikken sine egne sider. Domenet atflightsim.no eies i alle fall av ATET DATA & IMPORT Tom Erik Tunem. Brønnøysundregistrene gir i alle fall litt informasjon. Men ærlig talt... atflightsim.no .... virker for meg som et dårlig skult forsøk på plagiat mer enn noe annet... Sorry... Siter
Tom Jonny Pettersen Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Hei du . Har ikke noe imot nye bedrifter som poper opp , var ikke det jeg ville frem til heller.. Litt snikreklame var det jeg skulle fram til. Alle må få en mulighet til å drive butikk. Det var bare litt på kanten den der " jeg søkte og fant" når avatar er atflightsim , mail og alt. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Les etter en gang til, og se at det ikke er din post jeg egentlig svarer på, selv om det står "Re: Tom Jonny Pettersen" over mitt innlegg... Jeg har ikke noe imot nye bedrifter, men som sagt; jeg har før brent meg på useriøse nettbutikker, og det frister ikke til gjentakelse. Om alt jeg har å gå etter dersom noe går galt er en "Kontakt oss" form som fylles inn med navn, e-post adresse og telefonnr blir jeg meget kjapt meget skeptisk. Å bli lurt en gang holder rikelig... Fool me once, shame on me. Fool me twice, shame on you. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Hei Arne. Har sjekket litt på siten din, og kan registrere følgende. Du har ikke noe selskaps info på sidene dine så sant jeg kan se, og ikke registrert i offentlige registre, slike aktører som dette ser vi poppe opp daglig, og vi ser mange brukere som rett og slett taper penger på såkalte billige produkter, spessielt når det er reklamasjon eller når varene aldri kommer. Min erfaring er at selskaper som prøver og skjule hvem som står bak, for eksempel adresser etc, har ofte ikke en service grad som er målbar. Mitt råd til alle som handler på nett er sjekk opp dette før du bestiller noe som helst. Sikkert ikke verdens beste reklame dette, men det er enkelt og fikse på, ved og sette tiltak som gjør at folk vet hvem de handler med. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 og ikke registrert i offentlige registre Jo, Brønnøysundregistrene; http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=987802189 Dessuten også; - Foretaksregisteret - Merverdiavgiftsmanntallet ... men du verden hva omveier jeg måtte gå for å finne det... Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Gunnar, hvilken relevans har dette? om du handler med atflightsim så er det jo ikke noe som heter det i det offentlige......se my point? Om du kjøper noe, og skal klage hvor finner du linken til denne kroppen rent ansvars messig.....noen skal kvervulere samma f....he he Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Stemmer det, du handler ikke med atflightsim.no, men med ATET DATA & IMPORT Tom Erik Tunem På samme måte er det med flightsim.no sin nettbutikk; du handler ikke med flightsim.no, men med DAG JOHANSEN jfr. Brønnøysundregistrene. Siter
Dag Johansen Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Hæ - skal dette kunne sammenlignes med vår nettbutikk? Om du tar en titt på kontaktsiden så står det klart og tydelig at du handler med flightsim.no v/ Dag Johansen (På samme måte som det står på fakturaer, pakksedler osv). Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Tenkte bare på den delen med hva som står i registrene, Dag. I Brønnøysundregistrene er det ingenting som heter flightsim.no, på samme måte som det ikke er noe som heter atflightsim.no. Og det er ikke der problemet ligger heller. Poenget er nettopp den at all denne informasjonen er tilgjengelig her i shoppen (flightsim.no), mens dette ikke er tilfellet for atflightsim.no... Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Noen nekter og innse at det regner, selv om de er dyvåte, og vannet kommer fra himmelen... Nei hold dere til seriøse aktører som har nokk substans til og fortelle deg hvem man handler med, er nå mitt råd. Og det var derfor jeg sa at det ikke er registrert i offentlige registre, for det står ikke noe om hvem du handler med......ser du pointet mitt Gunnar? Siter
Tom Arild Hansen Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Hahaha! Herlig å påstå at han søkte på Google når han er oppført med supportmail til butikken. Hehe! Tror jeg handler andre steder jeg gitt. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Herlig å påstå at han søkte på Google At han søkte på Google ser jeg ingen grunn til å betvile, jeg har selv googlet mitt eget nettsted. Derimot tviler selvsagt jeg også på at det var slik han fant frem til nettstedet... Siter
Toril Madsen Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Den siten ville jeg aldri ha handlet på, der var det meste amatørmessig. Finnes ingen info om hvordan man kontakter de, eller hvem de er. De selger mye blandet, dårlig norsk og et webdesign som ikke gir plass til hele skjermen på en moderne laptop. Lukter barnerom. Toppen av frekkhet å reklamere for seg selv på en etablert konkurerende site. Siter
Geir Teigo Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Dette var FREKT og fishy. Elendig coverup historie bak den snikreklamen. Dag, her bør du ta deg betalt for reklameplass Siter
Christian Paulsen Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Den var litt drøy. Jeg var å søke på Google selv, og fant også en ny nettbutikk; Atet Data & Import (Dvs ny for meg, virksomheten skal ha vært i gang i 3 år står det) Dette flygreiene må være noe du fant på i helgen, og du må gjøre den ferdig og få på plass kontaktinfo før den går på nett. Jeg syns heller ikke du skal reklamere for den på en relativt godt besøkt nettside som allerede har en seriøs nett-butikk i samme nisje, og det setter deg ikke i et bedre lys at du prøver deg på en smart en, ala var å søke google, se hva jeg fant... Takket være dette stuntet mistet nettopp Atet Data & Import, Data4y.no, Data4y.com, og atflightsim.no, all kredibilitet de måtte ha hatt i mine øyne. Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Rett og slett useriøst med følgende begrunnelse om http://www.atflightsim.no/ 1. Man går til konkurrenten og deres fora for å reklamere for de samme produktene som på flightsim.no altså hos konkurrenten. 2. Er man registrert som en bedrift/butikk o.l. Så skal alltid organisasjons nummer bli opplyst og om butikken er moms pliktig etc. Finner ikke slike opplysninger på den hjemesiden. 3. Hvem driver den nettbutikken??? Står ikke opplyst hvem man skal henvende seg til, kun "kontakt oss". 4. Web designen ser ut som er laget i all hast i et slags standard design. 5. Å påstå at man kom over den butikken via tilfeldig google søk og attpåtil legger ut avatar om butikken sin på konkurrentens forum, viser hvor useriøs man driver med å bløffe ovenfor sine potensielle kunder. 6. www.atflightsim.no og www.flightsim.no kan lett forveksles. Har dette noe med dårlig kreativitet? Eller er det et simpelt forsøk og kapre kunder fra flightsim.no? Nei takk... Klarer meg fint med www.flightsim.no og alle andre seriøse leverandører av add-ons til FS9 og FSX. Og jeg er mer enn villig til å betale en høyere pris for trygghet enn å gå på "røver kjøp" Lykke til videre med nettbutikken. Siter
Bjørn Petersson Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Vel, mulig at det er en seriøs butikk, men når jeg ser på prisene så velger jeg ikke www.atflightsim.no. Eksempel: www.atflightsim.no: TrackIR 4Pro: 1820kr www.flightsim.no: TrackIR 4Pro: 829kr Selv om at jeg ser de har enkelte ting som faktisk er billigere der. Mulig han kan lykkes med butikken sin. Men leveringstiden til Dag er uslåelig, det skal han ha. Har enda til gode å oppleve noen med så rask leveringstid! Siter
Knut Arne Nygård Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Dei einaste epostadressene som er oppgitt er frå ein gratis epost leverandør, epost.no. Når dei har oppretta og betalt for domene så bør dei vel bruke dette til epostadresser også. Nei, virka ganske useriøst dette her Siter
Enok Liknes Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Jeg var å søke på google.no, så fant jeg en side som heter http://www.atflightsim.no/ synns dem har mye bra der Jeg kjøpe meg en Sciphone Dream G2 . Dem selger også fly spill og utstyr hehe frekkhetens nådegave her ja, reklamere for egen nettbutikk på en annen nettbutikk. Siter
Magnus F. Meese Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Denne posten får meg til å le.. Høyt! Makan til dårlig "scam" kan jeg ikke huske å ha sett! :grin: Siter
Åge Storli Berg Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Hehe, enig. Velger å tolke "AT" som initialene til denne personen, og dermed sier det seg jo selv at det er denne personen som driver siden. I tilegg har han avatar slik, så dette er dårlig. Som sagt, lukter barnerom lang vei. Blir nok ikke å handle fra denne butikken uansett, holder meg til det store, etablerte og det som virker litt mer seriøst med tanke på annonsering osv Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.