Magne Aa. Gundersen Skrevet 6. april 2002 Skrevet 6. april 2002 Jeg så det nye kystvaktskipet, KV Svalbard, i Stavanger for en tid siden, og en av offiserene fortalte at de hadde plass til to helikoptre ombord. Jeg antar at så vil skje kun unntaksvis, men det må vel bli heller trangt med to NH90'er i hangaren skulle jeg tro. Er det forresten noen som vet om det skal lages skip med helideck til MS/FS? Siter
Jan-Thore Solem Skrevet 6. april 2002 Skrevet 6. april 2002 Like interessant er om noen har laget NH90 for FS2002? For de "uinvidde": NH Industries NH-90 NH Industries Web Site Press Release - Norway JTS [ 06-04-2002, 19:52: Endret av: Jan-Thore Solem ] Siter
H S Skrevet 6. april 2002 Skrevet 6. april 2002 KV Svalbard har hangarplass til 2 NH-90, det er god plass til det.Helidekket har selvsagt bare plass til ett helikopter, selv om det er langt større enn det vi lander på i dag (Nordkapp klassen).Nå er ikke poenget å ha to maskiner ombord til enhver tid, men heller det å ha muligheten dersom en situasjon skulle kreve det.Vi får ikke NH-90 før slutten av 2005, og således vil vi operere med den gode gamle LYNXen på KV Svalbard, KV Nordkapp, KV Senja og KV Andenes i fortsatt mange år, og det gjør forsåvidt ingen ting for LYNXen er en super maskin å fly. Hans Petter Stue Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.