Skrevet 30. juni 2009 15 år Fikk meg en liten "aha" opplevelse i går. Fra før er jeg vant med at det ofte er mer mat å få hos små, enkeltstående hurtigmat-steder drevet av Asiater (da spesielt Kinesere) enn det du vil få hos f.eks. Burger King eller McDonnalds for den samme prisen. Ofte smaker det bedre også. Men så, i går, ble jeg litt overrasket, selv om det egentlig er uten grunn. Jeg stakk innom et lokalt, kinesisk-drevet hurtigmat-sted og kjøpte meg "Beef Curry". Ble litt overrasket over prisen, for den var på 13 NZD (på Burger King og McDonalds får du stort sett burger, chips og drikke for i underkant av 10 NZD, litt avhengig av nøyaktig hva du kjøper). "Det var litt dyrt" tenkte jeg helt først. Det gav litt mer mening da jeg fikk maten, men det var ikke før jeg kom hjem at det faktisk gikk opp for meg hvor mye det faktisk var! Så etter en solid middag lå fremdeles mer enn halvparten igjen på talerkenen, og jeg var stappmett! Godt var det også, så dette blir både frokost og lunsj! :grin:
Skrevet 30. juni 2009 15 år Hehe, er ofte slik når du tenker: "Hm, dette kan ikke være mye for pengene", men så sitter du der med skjegget i postkassen og sliter med å komme halvveis inni der.... Regner med at maten smakte da!
Skrevet 30. juni 2009 15 år kjenner følelsen Gunnar. Tør ikke og bestille "middag" fra den lokale sjappa, de skålene du får med såkalt "lunsj" er jo en hel middag, kveld og frokost. Tør ikke og tenke hva "middag" størrelsen i sjappa er. Men maten er det ikke noe og klage på.
Skrevet 30. juni 2009 15 år Forfatter Den satt... Frokosten, altså... Og ennå er det nok igjen til en god lunjs. Forhåpentligvis har jeg spist opp alt før jeg kommer så langt som til middag... 3 måltider for 13 dollar... Så i overkant av 4 dollar per måltid, og da er jeg god og mett! Nesten så jeg ikke gidder å lage maten selv... :grin: (1 NZD = ca. 4 NOK) Ingen problemer med smaken, nei. Dette var virkerlig godt! Og Asiatene er også veldig flinke med "grønne saker"...
Skrevet 30. juni 2009 15 år Jada asiatisk er etter min SMAK de beste du får å spise, men hvorfor selger de maten så bllig i så store posjoner.. det kan man spøre seg selv om, de må jo gå med tap nesten da..
Skrevet 2. juli 2009 15 år Forfatter Samme sted igjen... Dagens middag, samt morgendagens frokost er Chicken Curry! :grin: Ikke umulig at det er litt igjen til lunsj også... Er nesten så jeg begynner å vurdere om jeg ikke skal se meg om etter ei kinesisk jente
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.