Kenneth Rønning Skrevet 29. juli 2009 Skrevet 29. juli 2009 ja, kan gjøre det ikke noe problem det, men jeg skal jo søke stipend nå og da må jeg vite hvor jeg skal bo og hva månedsleia er på, i tillegg må jeg vite om jeg skal ta lån eller ikke. Siter
Åge Storli Berg Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Skrevet 29. juli 2009 Stipend blir jo samme uansett hvordan du bor, så lenge du ikke bor med foreldre. Søkt rundt på internett da? Finn, Zett osv. Siter
Bjørn Petersson Skrevet 29. juli 2009 Skrevet 29. juli 2009 Var å søkte en kort runde på de største utleiestedene og fant flere forskjellige ledige hybler... Start der. Siter
Henrik Bergman Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 JADA!! er inne på Skedsmo! :grin: synd og måtte stå opp så gørr tidlig hver morgen (men er vel verdt det :grin:) Tog ifra drammen til lillestrøm kl 6 hver morgen eller noe Siter
Bjørn Petersson Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Gratulerer, god tid til å sove på toget Siter
Kai Dreyer Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 I Bodø er det ikke noe problem med å finne seg en OK hybel. Men som Bjørn sier, OM du ikke finner noe før du kommer opp dit, så finner du garantert noe i løpet av noen veldig få dager. Det var to stykker som ikke hadde fått i fjord, og de bodde to dager hos den ene læreren, begge fant seg hybel etter det. I tillegg til at det er alt for mange som desverre slutter på de linjene man finner på skolen, slik at man kan finne en masse andre hybler/leiligheter i løpet av vinteren. Lærerene er også til veldig stor hjelp om man f. eks ikke klarer finne noe selv(noe man må være ganske giddasløs for å ikke klare selv). Og hvis det kniper om, får man alltids være hos en i klassen uansett. Og til sist, flyfag miljøet i Bodø er KANON! Gled dere alle som har kommet inn! Siter
Marius91 Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Hvis jeg skulle tatt omvalg, er det ikke tvil om hva jeg hadde valgt.. Har enda den 5 årige "skoleretten", men syter litt med et år med kun elektro og ikke de andre fagene. Blir i praksis som å "droppe innom" skolen et par ganger til dagen. Sukk, skulle ønske lærerne på ungdomskolen kunne informert litt bedre om hva de forskjellige linjene gikk ut på gitt Siter
Johan Luiggi Skrevet 2. august 2009 Skrevet 2. august 2009 Er vel jeg som ikke har fulgt med ordentlig, men kan noen fortelle meg hva flyfag gâr ut pâ? Hvis det inkluderer pilotyrket sâ vet jeg iallefall hva jeg söker pâ nâr slutten av 10.klasse naermer seg(starter i 9nde nâ). Siter
Åge Storli Berg Skrevet 2. august 2009 Forfatter Skrevet 2. august 2009 Flyfag er for å bli flymekaniker. Man må først ha gått 1 år VG1 elektro. Siter
Sindre Holberg Skrevet 2. august 2009 Skrevet 2. august 2009 Johan: for å bli pilot, er det allmen som gjelder. Helst med matte og fysikk Siter
Bjørn Petersson Skrevet 2. august 2009 Skrevet 2. august 2009 Det er kun forsvaret sine krav... Jeg har flyteknisk bakgrunn og skal inn på Phoenix East Aviation, jeg har ikke hørt om noen sivile skole enda utennom den i Troms som krever studiekompetanse. Siter
Marius91 Skrevet 3. august 2009 Skrevet 3. august 2009 PEA krever forsåvidt ikke en dritt, kun monetas Så studiekompetanse med vanskelig matte og fysikk er lurt å ha, men absolutt ikke et krav Siter
Sindre Holberg Skrevet 3. august 2009 Skrevet 3. august 2009 Noen som vet hvilke krav NEIA har? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.