Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Ikke for å ødelegge ferien til noen med skoleprat, men det kunne kanskje vært interessant å høre hvem som har gjort det samme som meg, søkt førsteåret flyfag i Bodø?

Vet iallefall at Agnar Dahl her fra forumet har gjort det, men det er sikkert noen fler :) ?

Gjest Eivind Oterhals
Skrevet

Hva gjør man ved flyfaget i Bodø?

Skrevet

Haha, du klarte ikke dy deg Åge så du laget en post ja? :P

Det er et par stykker fra Akershus som har søkt første året, i tillegg til at jeg vet av flere.

Lykke til til dere som skulle være så heldig å komme inn i Bodø, kanon-bra lærere !

Skrevet

Hehe, Bodø har mye bra. Super bra student by, kommunen spytter inn en masse penger for at studenter skal få billigere tilbud enn normalt.

I tillegg til at det er veldig mye fly aktivitet, både sivilt og ikke minst militær!

Skolen er ganske bra, nyoppussete lokaler med gode lærere som hele tiden sørger for at du utvikler deg både faglig og sosialt.

Så til dere som ikke valgte Bodø som første valg, deres tap!

Vær ops på j***** mye arbeid!

Skrevet

Flyfag i Bodø har de 2 siste årene brukt et beløp som strekker seg mot et 7-siffret beløp på nytt utstyr.

For å nevne noe har det kommet boroskop til en verdi av 150.000kr, helt nytt MFD til avionikkavdelingen til den nette sum av 80.000$, komposittverkstedet har blitt påkåstet en helt ny heat-bounder med "state of the art" kontrollsystem som blandt annet innebærer Linux operativsystem. Strukturverkstedet har også blitt gjort bedre, og det har blitt bevilget penger til en rekke andre ting som skal være på plass før neste skoleår.

Nordland Fylkeskommune, har virkelig sett at det er behov for flere, gode flymekanikere i Norge. Personlig tror jeg at Bodø er det stedet der fasilitetene er klart ledende, og mulighetene til å gjøre det bra er best.

Skrevet

Grattis, dere har kommet inn på den beste skolen å gå flyfag på... Det er liksom noe med det å ha forfatteren av alle fagbøkene i klasserommet i undervisningen. Vi har jo flere lærere som har skrevet lærebøker i lærerstabben. For å ikke snakke om Ronald Vanderloock, en kjemperessurs både for skolen, elevene og ikke minst EASA. Den beste læreren jeg noen gang har hatt, og mest sannsynlig kommer til å ha!

Skrevet

Jeg søkte:

1. Bodø

2. Lillestrøm

3. Stavanger

Hadde jeg skulle hatt med Bardufoss ville det blitt sisteønsket. Hadde du også gjort det samme hadde du mest sannsynlig kommet inn på bardufoss dersom du ikke hadde fått noen av de over, så det er ikke noe vits i å IKKE prøve det :)

Skrevet

For å si det slik, læreren min fortalte at i fjord (08-09) kullet så var det en som kom inn med 2,1 eller noe. Så folk trenger ikke frykte for å ikke komme inn i Bodø. Spessielt siden de skal ta inn 45 stykker i år, i stedet for 36 som er vanlig.

Skrevet
Nå trenger jeg en plass og bo må ha hjelp????

Hadde satt pris på det nå, finner ikke noe noen stder og har ringt skolen men de kunne ikke hjelpe.

Kom deg opp hit først og fremst, bo på hotell den første natten om du har råd. Det er 10 ganger lettere å finne et sted å bo når du først er her... Jeg reiste opp uten noe sted å bo annet enn midlertidig (4 dager). På den tiden klarer du å finne deg et sted å bo. I værste fall kan du sove på sofaen til en i klassen eller evt. en lærer.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...