Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor man kan finne info om en flyplass?

trenger opplysninger om Lat./Lon.på Localizer transmitter, Glide Slope transmitter, DME transmitter, Inner Marker beacon transmitter, Outer Marker beacon transmitter, Locator transmitter, etc.

Finnes disse opplysningene ett eller annet sted???

Skrevet

Hey.

Info'n du trenger finner du både i AIP og Jeppesen (IFR & VFR manual). I Jeppesen ligger det under NORWAY 2-11 (Bottlang) og Radio Aids NORWAY (Airway Manual).

Jeg husker ikke farten hvor i AIP'n du finner denne info'n; prøv GEN2 eller ENR4.

[ 04-04-2002, 19:21: Endret av: Antun Pejakovic ]

Skrevet

Hvis du har AIP for den aktuelle flyplassen, vil du finne alle disse detaljene; plassering, frekvenser, elevasjon på DME osv. I AIP for Norge finnes den i en tabell for hver enkelt flyplass - Radionavigasjons- og innflygingshjelpemidler/Radio navigation and landing aids. En fullstendig oversikt over alle nav-aids (alfabetisk listet) finnes i AIP ENR 4.1. Søk på nettet etter andre AIP'er, her er f.eks AIP for Danmark.

Hilsen Roald

Skrevet

jeg har AIP,men trodde kanskje at det var spesifisert en eller annen plass "[smil]"

Må jo ta frem mitt gamle båtnavigasjons utstyr igjen....

Det spørs om det går bra? Har ikke brukt det siden 91...

Takker for hjelpen gutter!!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...