Tom Arild Hansen Skrevet 20. juni 2009 Skrevet 20. juni 2009 Har forsøkt meg litt på landinger i Alta i dag (rwy 29) ettersom dette alltid er veldig spennende når man er med på det live. Men jeg kan ikke finne noen charts som viser prosedyren som flyene alltid tar til runway 29. Er det left eller right downwind som er mest vanlig der, eller kommer det kanskje an på retningen av sidevind? Mener å huske at man ihvertfall flyr downwind og svinger 180 grader ganske tett inntil fjellsiden der. Men finner altså ikke dette på noe chart. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 20. juni 2009 Skrevet 20. juni 2009 Hei Tom! Jeg er ikke lokalkjent der oppe, men på dette "visual approach chart" kan du se den prossedyren du snakker om. http://www.ippc.no/norway_aip/current/AIP/AD/ENAT/EN_AD_2_ENAT_6-2_en.pdf De pilene som viser innflygningstrasee til bane 29 finnes på samtlige kart. Siter
Tom Arild Hansen Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Skrevet 20. juni 2009 Se der ja Så på kartene til Navigraph, og der fantes verken disse pilene eller Visual Approach Chart. Får begynne å bruke ippc for Norge tydeligvis. Takk Ivar. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.