Håkon Aarøen Skrevet 30. mars 2002 Skrevet 30. mars 2002 Hei alle! Vet dette temaet har vært diskutert helt eller delvis tidligere, men drister meg til å få svar på følgende igjen..: - Hva er F-16's topphastighet? De kan vel gå godt over lydens hastighet? Kan de bryte lydmuren UTEN etterbrenner aktivert? - Har F-16 fra det norske forsvaret lov til å bryte lydmuren over norsk territorium i fredstid? Når Concorde ikke har lov til dette, er det jo rart hvis F-16 ikke har det heller? - Har F-16 en form for "trykkkabin", eller sørger pilotens drakt og maske for oksygen og riktig temperatur? Hadde vært artig å fått svar, nesten en skam å være i luftforsvaret og ikke vite dette :-) Hilsen Fls Aarøen Siter
Tomas Foosnæs Skrevet 30. mars 2002 Skrevet 30. mars 2002 Har ingen sikre fakta dette er bare noe jeg tror: -Toppfart er ca mach 2 -Kan ikke bryte lydmuren uten AB -Har ikke lov å bryte lydmuren over bebygde strøk... -Har bare oksygen maske. Siter
Antun Pejakovic Skrevet 30. mars 2002 Skrevet 30. mars 2002 quote: Opprinnelig postet av Håkon Aarøen: - Har F-16 en form for "trykkkabin", eller sørger pilotens drakt og maske for oksygen og riktig temperatur? Hei Tomas har vel svart på de fleste spørsmålene dine, men F-16 har nok "trykkabin". Med en Ceiling på over 50,000FT, holder det nok ikke med bare oksygen. Jeg har ikke F-16 manualen min for hånden, men mener å huske at canopy'n kan ha et overtrykk som gir ca22,000FT i kabinen på max høyde. Trenger du mer info sjekk: www.f-16.net og www.voodoo.cz/falcon/ Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.