June 15, 200916 yr Hallo alle sammen. Nå er det bare 33 dager til det hele braker løs. Det jeg snakker om er Norwegian Grand Prix 2009 i Arendal. Dette vil bli en farts fest uten like i Norge. Klassene som går: VM runde i Offshore Class 1. (Båtene er ca 40 fot og to motorer Mercury V8 eller to Lamborghini V12 som yter +900 hk hver. Båtene har en toppfart rundt 145knop eller 270km/t.) EM runde i Offshore 3B.( Katamaraner eller V-bunnsbåter. Mototor som yter ca 115hk. Båtene har en toppfart rundt 65 knop eller 120km/t.) Norgescup runde i Offshore klassene: V-50,V-150 og 3C. Norgescup runde i Rundbane klassene: T-250,V-25,T-400 og GT-30. Det skal kjøres to runder under VM i offshore Arendal i sommer. Bakgrunnen er at VM-runden i Spania er avlyst. Fredag 17 juli starter det med trening fra klokken 12.30 for klasse 3B. Et annet høydepunkt blir fredag klokken 17.00 da Class 1 skal prøve å sette ny verdens rekord i fart. Dette er noe å få med seg for alle som liker høy fart og spennende racing. Her er noen få bilder av hva som dere kan vente dere i Arendal. Class 1 GT-30 (meg) V-50 3B Jeg skal i allefall til Arendal, skal kjøre race der selv Det blir siste test for meg før VM-runden i klasse GT-30.
June 16, 200916 yr Author Takk alle sammen. Hele tids programet er her: http://fredriksenboatsport.ipublish.no/ Dette er for alle førere. Derfor også på Engelsk. Beklager det.