Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

VG skriver at Svenske bilførere synger, kjefter og gråter i bilen. Uten at jeg tror at normenn generelt er veldig forskjellige fra svenskene med tanke på hva vi gjør bak rattet...

Så et punkt som VG tar for seg;

- "fikler med radio og stereo"; Jepp, stadig vekk. Lyskryss er i så måte en ypperlig oppfinnelse! På motorveien rører jeg stort sett bare knapper jeg ikke trenger å se for å vite hva jeg gjør. Det blir vel nesten som å skifte gir... ;)

Jeg er ellers veldig lite "fiklende" av meg, og vil påstå at jeg konsentrerer meg veldig greit om selve kjøringen. Noe som selvsagt kan komme av at det er begrenset med knapper å trykke på i en aldrende Toyota.... :grin:

Skrevet

På strekningen Drammen - Oslo hver morgen ser jeg så mye rart at hatten min om jeg hadde hatt en ville detti av.

Damer sminker seg i midtspeilet, folk leser aviser, skriver i noatblokker, pdaer og mobiler. En gang stopet jeg bilen forran meg på vegen og gikk å banket på ruta til bilen forran og ba dama om å vennligst legge fra seg avisa slik at hun kunne følge "litt" mer på vegen. Med tanke på at bilene imot kom i en 80-90 km/t så er vel ikke det helt annsvarlig.

Skrevet
Damer sminker seg i midtspeilet, folk leser aviser, skriver i noatblokker, pdaer og mobiler. En gang stopet jeg bilen forran meg på vegen og gikk å banket på ruta til bilen forran og ba dama om å vennligst legge fra seg avisa slik at hun kunne følge "litt" mer på vegen. Med tanke på at bilene imot kom i en 80-90 km/t så er vel ikke det helt annsvarlig.
Kan bekrefte dette selv. Og det er ikke bare damer som er flinke til å gjøre alt annet bak rattet. Har sett mye rart når man sitter godt over 1,5 meter over bakken og titter inn bakruta på personbiler... Og i to tilfeller oppdaget jeg at den manlige sjåføren i en cab. fikk pleie nedentil av sin kvinnelige medpassasjer mens i en annen cab., så satt en kvinnelig sjåfør og hygget med seg selv når hun passerte meg :o

Så nei, tror ikke vi norske er noe bedre enn våre naboer, nærere tvert imot tror jeg.

Skrevet

Jeg for min del kan være ekstremt fiklende i bilen.. F. eks ved minste lille ulyd som ikke skal være der så vil jeg prøve for alt i verden å finne lyden og kanskje gjøre noe med det hvis jeg rekker frem.. Småting som lager lyder er det abslutt værste som finnes.

Skrevet

Sant det, Bjørn.

Jeg er selv alt for opptatt av ulyder. Men har i det minste lagt røyking i bilen på hylla. Avslutter med et lite tips: Prøv ALDRI å spise popcorn mens du kjører bil. OK det smaker godt. Men når man er født med en syk trang til ryddighet...hva skjer? Jo...da bøyer man seg ned og skal rydde opp. Og glemmer det som er i frontruta :grin:

Skrevet

Hehe har gjort det en del ganger selv, men da kun på rommet mitt.. Nei det holder med en kebabrull eller en godtepose og en cola i midtkonsollen hvis jeg i det hele tatt skal spise i bilen mens jeg kjører..

Men en annen ting jeg er farlig til er å justere lyden i anlegget mens jeg kjører.. Blir jo aldri fornøyd :grin:

Skrevet

Da skulle du sett meg på motorveien en heftig regnværsdag, Kenneth. Fartsgrensen var 100km/t, og det var ikke nevneverdig med biler på veien. Alikevel var det få, om noen, som kjørte fortere enn 40 km/t. Og bak rattet satt jeg og gapskrattet, for det ble rett og slett for latterlig! :grin:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...