Mathias Ganss Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 Det er vel lite sannsynlig at mange finner dette interessant, men jeg legger det ut allikevel. Jeg ble intervjuet av Aftenposten på torsdag og her er resultatet: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3109174.ece Jeg ser litt trøtt ut, men nå kan dere alle se hvordan kverulanten ser ut. Artikkelen finnes forøvrig på side to av dagens morgenutgave. Mvh Mathias Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 Stilig Mathias. Intressant artikkel også forøvrig. Visste ikke at det var så mange som faktisk byttet studier. Siter
Tom Knudsen Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 Int. å lese med tanke på 3 års studie fra høsten. Siter
Mathias Ganss Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Skrevet 6. juni 2009 Etter hva jeg har forstått gjelder tallene hovedsakelig HF og SV-fakultetene på Blindern. Kanskje det er bedre andre steder. Det er ikke lett å skulle binde seg til et studium uansett alder. Man vet aldri helt hva et fag er før man har prøvd det. Mvh Mathias Siter
Michael A B Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 Jeg ser for meg at tallene vil gå igjen ved mange andre studieretninger og studiesteder. Jeg opplevde at nær halvparten sluttet på min studieretning i løpet av de første 2-2 1/2 årene. Det var selvsagt mange årsaker til dette, men hovedsakelig skyldtes det nok at studentene innså at studieretningen de hadde valgt gikk ut på noe helt annet enn de først hadde sett for seg. Så ja, det er som du sier, en vet ikke hva fagene går ut på før en er der. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.