Skrevet 6. juni 2009 15 år I steden for å slå et slag for frivilligheten slår de heller ned på de frivillige... :crazy: Det er da det er godt å være utenlands...
Skrevet 6. juni 2009 15 år Begynner og lure på om de vet hva de driver med, herregud du skal jo ikke betale skatt for en middagsporsjon du får en gang i uken! :crazy: Det er helt rart mener jeg!
Skrevet 6. juni 2009 15 år Det blir vekl som saken på Lillehammer der ett skolekorps hadde feilaktig betalt moms men fikk ikke pengene tilbake fra skattemyndighetene fordi summen var for lav :blush: For skolekorpset vil disse 10-12000 bety mye men for skattemyndighetene var de vist ikke det. Makan til makkverk.
Skrevet 6. juni 2009 15 år Det er jo det jeg sier "DusteNorge" det er ikke rart at man snyter på skatten så snart man får en sjangs til det!
Skrevet 6. juni 2009 15 år det er ikke rart at man snyter på skatten så snart man får en sjangs til det! Ja, og det bidrar jo til å gjøre situasjonen så mye bedre! ...
Skrevet 6. juni 2009 15 år ett skolekorps hadde feilaktig betalt moms men fikk ikke pengene tilbake fra skattemyndighetene fordi summen var for lav Hva!? Den som presterer å si noe sånt burde vært oppsagt på dagen! jeg vil faktisk si det vitner om lavere inteligens, når man kan si "sorry, du får ikke tilbake pengene som du aldri skulle betalt, dette fordi det dreier seg om en, i våre øyne, lav sum"
Skrevet 7. juni 2009 15 år Andreas, "sannheten" ligger hos de som definerer sannheten. Og de har for lengst forlatt sine forfedres visjoner og er 100% opptat av sitt eget vel og ved og ikke hva felleskapet har innterese av. Desverre er det meste av vår stolte arv råtna på rot slik historien har forutsett.
Skrevet 8. juni 2009 15 år "Ja, og det bidrar jo til å gjøre situasjonen så mye bedre! ..." Nei det gjør vel ikke det men, når man sitter igjen med en følelse av at ens penger går inn i et utrolig stort sluk som er drevet av "tullinger" så gidder man rett å slett ikke å gjøre noe ekstra for å pinlig nøyaktig oppføre alt av inntekter man får i løpet av et år. jeg sier ikke at jeg gjør meg til en kriminell for det, men jeg sier bare at med oppslag som det denne tråden handler om så er det nok mange som ikke fører opp småbeløp som staten fint kunne ha dratt nytte av i form av at man faktisk fikk det skattebeløpet som var reelt i Norge.
Skrevet 8. juni 2009 15 år Kriminelt er vel faktisk kriminelt uansett hvordan man vender på det. Så beløpet du ikke innberetter for staten er ikke stort nok for deg, men det er kanskje stort nok for staten. Nå synes jeg du begynner å bite deg vel hardt i din egen hale Kenneth!
Skrevet 8. juni 2009 15 år Biter meg faktisk ikke i min egen hale det smaker sikkert ikke så godt, min samvittighet er ren, og man har da faktisk lov til å tjene noe på hobbyvirksomhet, mye som kan defineres som det, man trenger faktisk ike å innberette ALt, man tjener, slå dette har jeg da fra møte med en skattesjef i min egen kommune. Det er da ikke kriminellt i det hele tatt, desuten er det også slik at man ikke nødvendigvis står for ALT man sier i andre innleg,fint om man kan diskutere det innlegges handler om i denne tråden og ikke blande i korta. Mye kan skrives for å provosere frem andre svar, noe jeg selv synes jeg er ganske flink til
Skrevet 8. juni 2009 15 år For å spore det hele litt av, mtp skatt og "svindle på skatten".. En jeg kjenner (som er selvstendig næringsdrivende) fikk en kink i ryggen, og ble frarådet å jobbe minst 6 uker av legen sin. Han tok med seg et ark om hva han forventet å tjene de ukene han måtte være borte fra jobb, slik at han kunne få litt økonomisk støtte - gjett hva han fikk? INGENTING! Fordi han ikke kunne dokumentere nøyaktig hva han ville ha i inntekt. Hvordan mener staten at han skal klare det som håndtverker, spesielt i disse tider? Han gikk hjemme i 2 uker, men måtte bare sette seg i bilen og kjøre på jobb med voldsomme smerter i ryggen da sparepenger osv begynte å ta slutt. Nå jobber han mye mer svart enn han gjorde før, og for å si det sånn - jeg hadde gjort nøyaktig det samme selv.
Skrevet 10. juni 2009 15 år det er ikke rart at man snyter på skatten så snart man får en sjangs til det! Jo, det er det mest utakknemlig man kan gjøre når man bor i ett så trygt og godt land som Norge er. Du skal ha rimelig liten innsikt hvis du ikke forstår at det lille vi betaler i skatt er en liten pris å betale for det vi får igjen. Den tryggheten det er av å kunne være syk uten å få store økonomiske problemer, kunne få barn og få lønn i ett helt år for det, få gratis skolegang og å kunne omskolere seg dersom yrkesvalget ikke var passende for helsen. Det er helt ufattelig at det går an å være så blind, at det eneste man tenker på er å skulle ha mest mulig kroner til seg selv så man kan leve etter sine lyster fullt ut. Jeg ville nå heller brukt tiden, tankene og energien på noe annet enn å klage på skatten.
Skrevet 10. juni 2009 15 år Ja så fin verden full av glansbilder kan faktisk noen tro at vi lever i her i Norge. Jeg tvelger å tro at livserfaring, litt nykterhet og en dose med reise rundt om i verden vil få mange til å mene noe annet enn dette glorifiserte bilde mange har av Norge. Jeg er enig i at Norge er et fantastisk fint land og bo i for folk flest, vi har høy levestandard, lite med fæle sykdommer og greit med tillgang på mat og helsetjenester. Men, det er et bittelite men, først litt utlevering om meg selv og min familie. Etter å ha kjempet for å få se mine barn i 14 år, betalt fullt barnebidrag selv kjøring frem og tilbake for sammvær uten at staten, har grepet inn ovenfor den andre part selv etter ca 10.000 telefoner til NAV, og mange runder i retten, jeg kan nevne at selv om man vinner frem i en rettsak og den andre part blir dømt til at jeg har rett til å se mine barn, så må man gå til en ny rettsak som man selfølgelig må dekke 100% selv av om dommen ikke blir fulgt opp. Etter å ha meldt en person til barnevernet, etter at min datter begynte å vanke med en gjeng i en alder av 13 år som gikk på heroin, med svar at ifølge barneloven så har ikke jeg rett til å få vite noe av funnene, eller tiltakene som blir satt igang "bare" fordi barneloven gir 100% rett til å nekte innsyn i saken for den av partene som barna ikke bor hos. Etter å ha blitt skadet for livet i ryggen på befalskolen, og dekket alle kiropraktortimene selv etter det, ca 100 i året i til nå 17 år, bare fordi militæret "glemte" å sende inn skjemaet for skade til staten. Eter å ha blitt feilaktig anklaget for å ha brennt ned mitt hus, bare ene og alene for at staten(politiet) ikke hadde ressurser til å etterforske brannen slik at mitt forsikringsselskap kunne herje fritt med meg og min familie i 2.5 år. Etter å ha sett både min farmor og farfar bli liggende på gangen å dø uten verdighet etter å ha tjent staten i mange år med hardere arbeid enn noen ungdommer kan fatte at det går an å arbeide. Etter å til stadighet lese om at staten forskjellsbehandler, slik som f.eks når man eier et enkeltpersonsforetak, da må du årlig tjene 80.000 kroner mer enn en vanlig lønnsmottaker for å sitte igjen med det samme kronebeløpet. Denne enorme forskjellen rimer dårlig med Stortingets ønske om at det skal lønne seg å satse på nyskapning i Norge. Etter at Norge først prøvde å gå i bresjen for miljøarbeid, så blir vi ledd av i mange europeiske land med det vi faktisk har klart å få til på dette området. Etter at vi på oppdrag for staten sendte våre tappre sjømenn gjennom vår store handelsflåte ut for å holde forsyningslinjene åpne til Europa i andre verdenskrig uten så mye som en blikkmedalje å henge på brystet når de vendte hjem. Etter at våre arbeidsdykkere sitter skadet for livet igjen etter pionerdykking på store dyp i 70 åra, nå må kjempe mot staten i 3 rettsainstanser for å få erstattning. Jeg prøver her bare å nenvne noen få enkle urettferdigheter Norge står for, jeg kunne sikkert sittet oppe hele natten og langt ut i neste uke med fler eksempler, men det gidder jeg rett å slett ikke. Jeg blir kvalm av slike innlegg som er her ovenfor, jeg ber deg rett å slett å holde.kj... til du lærer litt mer om hva Norge egentlig står for i enkelte saker. setninger som at jeg har "rimelig liten innsikt hvis jeg ikke forstår at det lille vi betaler i skatt er en liten pris å betale for det vi får igjen. blir nok av meg sendt rett i retur, mister Martin. (sur på deg, neida, irritert , ja litt). Så som en avsluttninger velger jeg å si blind, jeg, nei det skulle jeg mene at jeg ikke er, jeg har tvert imot fått mine øyne åpnet opp!mange som meg føler at man rett å slett har blitt blodig uretferdig behandlet av staten, selv om man har betalt skatt i alle år.
Skrevet 10. juni 2009 15 år Jeg skjønner du har vært gjennom mange prøvelser i livet ditt Kenneth, og jeg kan ærlig si at jeg ikke har hatt noen prøvelser i nærheten av dine. Men selv om jeg ser disse ting som man kan oppleve i Norge, så kommer ett spørsmål opp i tankene: Hvilke land er det som ville vært så mye bedre på alle disse områdene? Jeg driver selv enkeltmannsforetak, og har tidligere jobbet i byggebransjen hvor det er lett tilgjengelighet på svart arbeide. Men fortsatt har jeg aldri jobbet uten å betale skatt av det, og det skal jeg aldri gjøre heller. Og om det er rettferdig eller ikke ut ifra hva jeg får av staten i fremtiden anser jeg ikke en tanke engang, slik er loven og den følger jeg. Jeg var kanskje litt kvass i uttalelsen min tidligere, og for det beklager jeg. Ha en fin kveld videre
Skrevet 10. juni 2009 15 år I like måte, å måtte Norge vinne i både fotball og håndball i kveld. Ha en fin kveld videre til deg og
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.