Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Harde tider for NRK! :grin: hehe

Skrevet

Er i grunn overrasket over hvor mye tekniske feil det er hos NRK. Så på fotballkamp i stad, og da var det masse problemer med å sette over til nyhetene, få intervjuinnslag til å starte osv. Og det er ikke første gangen jeg ser dette skje på NRK. Er det så vanskelig å lage TV i disse dager?

Skrevet

Tror nok de som andre har sine utfordringer med å hele tida fornye sitt tekniske utstyr og personale Audun, men selv ser jeg svært sjelden NRK, ja sjelden TV i det hele tatt så jeg er kansje ikke rette til å svare. Kan vel uansett si att jeg ser enkelte tekniske feil hos de fleste med direkteTV. Men om NRK er verre enn andre kan jeg ikke utale meg om da jeg som sagt ser lite slik TV.

Skrevet
Er i grunn overrasket over hvor mye tekniske feil det er hos NRK. Så på fotballkamp i stad (...) Er det så vanskelig å lage TV i disse dager?

Jeg kan garantere at det svettes MYE over lydmiksere i alle kanaler om dagen, spesielt etter den nye fotballavtalen kom - der forskjellige bilder og forskjellig lyd skal leveres til en rekke forskjellige rettighetshavere: NRK, TV2, Forskjellige nett/IP-tv-distributerer osv; og bemanningen er selvsagt ikke spesielt styrket.

På de største kampene kan man ha over 8 forskjellige kommentatorer, der opptil flere samtidig skal sette over til sine respektive studioer; og alt dette sluses gjennom en eller to lydmiksere som skal ha kontroll på alt samtidig. I tillegg kommer all lyd TV-seerne ikke hører (regi-kommunikasjon), som også må klaffe for at alle slike overganger skal gå sømløst.

Så ja; det er faktisk ganske kilent å lage TV om dagen :-)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...