Ivar Skaugstad Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Fikk følgende melding da jeg forsøkte å besøke Norsk Riks Kringkastings hjemmesider nå nettopp. De skal ha all honnør for ærligheten! :grin: Siter
Håkon Aarøen Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Galt gikk det her også: [video:youtube]Su9gq1-VkeQ :-D Siter
Gjest Aleksander Milde Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Harde tider for NRK! :grin: hehe Siter
Audun Braastad Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Er i grunn overrasket over hvor mye tekniske feil det er hos NRK. Så på fotballkamp i stad, og da var det masse problemer med å sette over til nyhetene, få intervjuinnslag til å starte osv. Og det er ikke første gangen jeg ser dette skje på NRK. Er det så vanskelig å lage TV i disse dager? Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Om ikke annet har da NRK i alle fall fått en humoristisk sans... Siter
per berge Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Tror nok de som andre har sine utfordringer med å hele tida fornye sitt tekniske utstyr og personale Audun, men selv ser jeg svært sjelden NRK, ja sjelden TV i det hele tatt så jeg er kansje ikke rette til å svare. Kan vel uansett si att jeg ser enkelte tekniske feil hos de fleste med direkteTV. Men om NRK er verre enn andre kan jeg ikke utale meg om da jeg som sagt ser lite slik TV. Siter
Håkon Aarøen Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Er i grunn overrasket over hvor mye tekniske feil det er hos NRK. Så på fotballkamp i stad (...) Er det så vanskelig å lage TV i disse dager? Jeg kan garantere at det svettes MYE over lydmiksere i alle kanaler om dagen, spesielt etter den nye fotballavtalen kom - der forskjellige bilder og forskjellig lyd skal leveres til en rekke forskjellige rettighetshavere: NRK, TV2, Forskjellige nett/IP-tv-distributerer osv; og bemanningen er selvsagt ikke spesielt styrket. På de største kampene kan man ha over 8 forskjellige kommentatorer, der opptil flere samtidig skal sette over til sine respektive studioer; og alt dette sluses gjennom en eller to lydmiksere som skal ha kontroll på alt samtidig. I tillegg kommer all lyd TV-seerne ikke hører (regi-kommunikasjon), som også må klaffe for at alle slike overganger skal gå sømløst. Så ja; det er faktisk ganske kilent å lage TV om dagen :-) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.