Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en tur på Kjeller i helgen kom jeg til den store fortvilelse å innse at man på slike treff/show ikke har en eneste mulighet til å vite hvem som er hvem eller treffe noen kjente fra f.eks flightsim.no

Jeg skulle ønske vi hadde en genser eller t-shirt med logo på slik at vi kunne enkelt kjenne igjen hverandre, komme i prat osv.

Hva med om vi lager en mal som medlemmer av Flightsim.no kan bruke å bestille seg en genser eller t-shirt fra f.eks et sted som lager slike?

Denne kan vi da ha på oss ved ulike events slik at igjenkjennelse blir temmelig mye lettere.

Alt som skal til egentlig er at Dag her poster et bilde med evt. tekst for merke enten på rygg eller bryst og så kan vi gå inn på en bestemt godkjent og avtalt side, kjøpe antall eksemplarer selv.

Da slipper man bestillingslister, forsendelse osv.

Hva mener folket, Dag osv.

Skrevet

Vel, det er nok Dag som må evt laget et oppsett siden evt logo også skal være flightsim.no representert.

Men er ikke han int. så skal jeg lage en logo f.eks

"Flight Simulator Norge" eller noe i den duren..

Greit å ha synes jeg, da ser man jo folk som har dette enten på ryggen eller bryst..

Skal se om jeg ikke kan komme med noen tips, skader vel ikke.

Skrevet

"I come from the Norwegian flightsim community, and I'm proud of it!

Also; I, as appose to the other members, like Airbus better!"

Evt. bytte ut Airbus med Boeing o.l? :grin:

Veldig flott ide, har tenkt samme tanken når jeg skal på RIAT ;)

EVT:

En slik i gul med store FLIGHTSIM.NO titler!

grilldress_1226362042.jpg

Skrevet

Det finnes jo sinnsykt mye tøft en kan ha..

Kanskje en avstemning eller en konkurranse her, beste design blir motivet på genser eller t-shirts osv..

Sett at Dag ikke har noe glimrende opp i armene da man kan bruke :)

Vel et lite tappert forsøk sånn kjapt å uferdig

flightsim.jpg

Skrevet

"Norwegian aviation community"?

Gir ikke det et ganske feil inntrykk av hva dette forumet egentlig er?

Nemlig en gjeng med flysimulator-entusiaster, med interesse for luftfart.

Det høres jo ut som om vi alle er en gjeng med "wannabe-pilots", ut i fra forslaget ditt, Tom. Og jeg er redd dette bare vil virke mot sin hensikt, da dette gjør det på kanten til å bli useriøst.

Jeg støtter gjerne opp om forslaget ditt, og synes at du kommer med et bra tiltak, men sørg for all del for å holde det litt innenfor forumistenes kretser! ;)

Skrevet

"This is a Norwegian sim aviator.

If found lost or unconscious,

please hide him from Swedes,

give him some Akevitt and assist

him in returning to his computer.

FLIGHTSIM.NO"

Denne burde jo absolutt vert på en t skjorte.. skulle glatt gått med den :grin: Men støtter opp om forslaget, hadde vert artig. :)

Skrevet
Det høres jo ut som om vi alle er en gjeng med "wannabe-pilots"' date=' ut i fra forslaget ditt, Tom.[/quote']

Det er nå ikke helt tomt for "wannabe-pilots" her da ;)

Misforstå meg rett.

Men Dag (hvis du leser)! Her har du et potensielt produkt som kundene dine faktisk har mekket sammen selv. Her er det penger å tjene. Det kommer nok til å gå mange slike t-skjorter, og spesielt hvis det lages en offisiell fs.no-skjorte.

Jeg synes den konkurransen om design hørtes ut som en god idé. Det har tidligere kommet veldig gode resultater ut av lignende konkurranser her på forumet.

Men hvis målet med t-skjortene er å gjenkjenne likeverdige på f. eks. flyarrangement, så foreslår jeg noe annet enn ensfargede skjorter. Det mest synlige ville jo vært en klar farge med f. eks. en rimeli bred stripe over (med logo/skrift på), eller noe slikt. Det burde i hvert fall ikke være en mørk hovedfarge. Vi ser jo mot himmelens farger når vi spotter, så kanskje noe blått/hvitt... ;)

Skrevet

Ja ja, forslagets tekst var vel ikke helt bra men kom gjerne med forslag og design, jo flere jo bedre..

Det viktigste er vel at det ikke er alt for mye tekst, f.eks om en logo med tekst skal festes på brystet eller noe sånt.. Det er jo så mange kloke hoder her.

Skrevet

Hva med en kombinert ryggsekk/campingstol med FS.no motiv/logo? Det er noe vi ihvertfalll har bruk for på slike tilstelninger.

(Og evt en strek-kode pr medlem, så kan vi gå rundt og scanne hverandre :grin: ).

Skrevet

Hva med å gjøre det til en polo-t-shirt? Noe ala de derre med krage....Ser litt mer skikkelig ut. Kjøper gjerne en og støtter opp. men inntektene burde deles mellom fs.no og flysim-klubber rundt i norge og kunne brukes for å få igang treff,LANs ol.

Skrevet

Fra spøk til revolver. Jeg kommer nok ikke til å gå med en skjorte med "sim" trykt på, så proklamerende er jeg dog ikke :) Jeg synes idéen er god, men det er neppe noe jeg kommer til å delta i. Forøvrig Frode, om denne idéen skal gjennomføres tror jeg å bassere seg på kun et plagg blir dumt, om alle skal gå rundt i pologensere med samme logo så blir nok sim-"samfunnet" stemplet enda særere enn det det er i dag (Les: Ikke det at ikke mange synes det er kult at det går ann å "fly" på datamaskinen og synes det er stilig å prøve, men de aller fleste av oss har gått laangt forbi "prøve" :) )

Skrevet

Noe fancy må det hvertfall være, noe som gjør oss synlige.

Tenk dette scenario:

Du er på ett airshow, rundt deg er det 500.000 mennesker, du er ikke i Norge. Men du veit at det er 3-4 andre fra fs.no som er her. Blir litt vanskelig å prøve da..

Pappa foreslo en viking hjelm med påskrift :grin:

Skrevet

Vel, kanskje ikke en dum ide. Men som Magnus sier, ikke finn på noe alt for skrikende, da blir man bare sett på som enda særere og mer "nerd".

Jeg personlig hadde kunne kjøpt en kun for å støtte økonomisk, men jeg hadde aldri gått på en offentlig plass med en slik t-skjorte eller pologenser da det blir for sært. Man kan heller avtale med forum medlemmer at man møtes der og der, eventuelt deler ut sitt telefon nr slik at man kan ringe eller sende en sms om hvor man skal møtes. Vi har slik teknologi idag, at man ikke trenger kle seg i samme klær for å møte likesindende ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...