Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettop bestått TWR utsjekken og har begynt å se meg om etter et program som kan generere ATIS til voice, sånn som man blant annet finner på gardermoen i real life. Tøffere jo mer realistisk det blir!

Fant nemlig denne på det nederlandske VACC:

Microsoft Office Access 2007 versjonen

Microsoft Office Access 2003 versjonen

Har nettopp vært i AMS og hørt hvordan den ekte ATIS'en der er, og den er omtrent prikk lik!

Hadde det ikke vært tøft med noe sånt for VACCSCA og? :) En måte er å ta opp det man finner på de automatiske voice-atisene når man ringer et spes. nr, men litt tungvindt da...

Skrevet

eg leser inn min egen voice atis, men det hadde vert digg med ekte vare.

Noen som har tlf til engm afis? anyways, i enkelte tilfelelr kan det vere litt feil å bruke real atis da vatsim metar er 30min ++ på etterskudd :)

Nå er det mulig i Euroscope å lage automatisk voice atis og det finnest filer klare for Sverige og Danmark, rekner med dette vil bli laget for Norge og når euroscopefilene blir ferdige.

Skrevet

Noen numre her:

64 81 36 66 - Gardermoen

67 03 30 80 - Værnes

55 99 81 23 - Flesland

51 65 82 49 - Sola

75 54 28 19 - Bodø

Men vær forberedt på at det er plutselig kan komme en levende stemme. I dag fikk jeg for eks. på ENBR: "hallo?"

Skrevet

ATISene på Sola og Flesland er spilt inn av flygelederene selv.

ATISen på Gardermoen og forsåvidt også på Rygge og Torp er derimot helautomatiske, men jeg veit ikke hvor spennende det blir med en helt monoton stemme som leser opp været på VATSIM.. ;)

Etter det jeg veit, lager Euroscope automatisk voice ATIS ved å bruke gamle ATISer som du selv har laga og så klippe dem til noe nytt.

Det hadde nok vært kult med en helautomatisk ATIS-generator til VRC/Euroscope, men da må noen gidde å lage den.. Noen frivillige?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...