Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Forsøker å opprette en bruker på Outlook Office 2003 Pro.

Problemet oppstår når jeg forsøker å starte programmet, eller danne en ny bruker. Jeg får da feilmeldingen om at Outlook ikke kan finne noen "datafil for sending og mottak av e-post".

Hvordan får jeg dannet en slik datafil når jeg ikke kommer meg inn i Outlook?

• Premium Medlem
Skrevet

Når du opprettet brukeren - gjorde du dette via Kontrollpanel - E-post - Vis profiler ?

I alle fall er dette måten å gjøre det på:

Kontrollpanel - E-post - Vis profiler - Legg til - [Gi den et passende navn) - OK - (Fyll inn innstillinger for kontoen) - neste - Fullfør

Velg deretter Egenskaper og Datafiler for den kontoen du har opprettet, og sjekk at det står enten Personlige mapper (POP3) eller Private mapper (Exchange) i oppsettet for datafiler. I noen tilfeller så "forsvinner" denne innstillingen når man oppretter en ny konto, men det er bare å opprette en standardfil via Legg til - Personlige mapper i det samme bildet.

Skrevet

Det ordnet seg etter iherdig prøving og feiling. Viser seg at det ikke "bare" er å opprette en bruker som er koblet opp mot hotmail. Måtte laste ned Outlook connector for å kunne sette opp kontoen, men nå er jeg omsider oppe å går.

Takk uansett for utfyllende svar. :)

Skrevet

Det var det jeg også trodde, men ser ikke ut til at den gjør det. Er det noe man må aktivere i Outlook? Har gått igjennom skrubb og bit både på telefonen og Outlook uten å blitt noe smartere av dette..

Skrevet

Kjører ikke Device Center, men ActiveSync 4.5.

Det viste seg forøvrig at jeg måtte laste ned en "ny" verson ActiveSync, selv om jeg har samme versjon på CDen ville vist ikke den synkronisere på rett måte.

Nå fikk jeg iallefall overført kontaktene. ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...