Skrevet 19. mai 2009 15 år Forfatter For det utrente øye, overbeviser dettee dataskapte bildet som et foto?
Skrevet 19. mai 2009 15 år Ja, jeg begynte i hvert fall å lure et øyeblikk. Men kontinentene kunne muligens vært noe lysere.
Skrevet 19. mai 2009 15 år Forfatter Men kontinentene kunne muligens vært noe lysere. Kan du utdype dette? Hvorfor syns du det burde være lysere?
Skrevet 19. mai 2009 15 år Nå er det en stund siden jeg var der oppe for å se på jorda, men det ser jo veldig ekte ut Men mulig den "glow-effekten" i atmosfæren skulle vært litt hvitere?
Skrevet 20. mai 2009 15 år Forfatter Here we go ! I dag har jeg gjort rendering i tre passes, ganske enkelt. Èn for RGB+A for jorda, for skyene og for atmosfæren, og compa i Shake.
Skrevet 20. mai 2009 15 år Forfatter Jeg har tatt meg den dagsjobben det var å laste ned en torrent fra NASA med åtte bilder som sammensatt ble på over 84.000x24.000 px... det var ikke gjort i noen få vendinger, for å si det sånn. Den ferdige bildefila er på 5-6GB!!! Så har jeg gjort animasjon (dette blir en 5 sekunder animasjon i en sekvens på kanskje 10-15 sekunder totalt), og fikla masse med å få atmosfæren noe høvelig riktig. Her er et bilde uten noe som helst effekter, altså kun bilde-elementet av jordkloden.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.