Andreas Lygre Skrevet 17. mai 2009 Skrevet 17. mai 2009 Skjønner absolutt hva du mener, og nei, det hørtes ikke grusomt ut. Men jeg synes han er bedre som fiolinist enn som sanger Nå var det jo ikke en sangkonkurranse Det er vel til en viss grad en sangkonkurranse. Jeg har fortsatt til gode å se ett reint instrumentalt innslag i konkurransen. Så det avhenger ganske mye av hvordan man synger. Videre, er det bare jeg som var litt for sein til å få det med meg, eller fikk vi ikke vite hvem dommerne gav poenger til? Siter
Jonny Wahlvåg Skrevet 17. mai 2009 Skrevet 17. mai 2009 Nå var det jo ikke en sangkonkurranse Er ikke heeelt enig der. Så vidt jeg vet er det stort sett i Norge det heter Melodi Grand Prix, ellers i Europa kalles det Eurovision Song Contest. Men at det har utspilt sin rolle, blitt mere freakshow/sirkus i de senere år, kan jeg være enig i. Tror nok at bedømmingen skjer på flere og kanskje tyngre grunnlag enn vokalprestasjonene. Jeg har fortsatt til gode å se ett reint instrumentalt innslag i konkurransenNocturne var vel det nærmeste vi kan komme instrumentalmessig, og det ble jo litt ståhei rundt dette da vi vant. De andre deltagerlandene klagde over at det var for lite vokal i låten. Mvh Jonny Siter
Tommy Hansen Skrevet 17. mai 2009 Skrevet 17. mai 2009 ellers i Europa kalles det Eurovision Song Contest. Altså det menes jo at det er selve komposisjonen som er konkurransemomentet her egentlig. Ikke selve syngingen. Song contest = Melodi konkurranse Singing contest = Sang(å synge)/vokalist konkurranse Ergo,Melodi Grand Prix og Eurovision Song Contest er akkurat det samme Men som du sier,det er nok hele pakken som man dømmer ut ifra. Så ja: Det er vel til en viss grad en sangkonkurranse. Før,var det jo slik at juryen ikke fikk se selve showet! Og ikke fikk man spille bidragene på radio eller gi ut på plate før etter MGP. fikk vi ikke vite hvem dommerne gav poenger til? Tror ikke det,tror det ble lagt sammen før poengene ble delt ut. Jeg fikk det ikke med meg heller hvertfall. reint instrumentalt innslag Var det ikke en i år også som hadde minimalt med vokal? Siter
Christian Paulsen Skrevet 17. mai 2009 Skrevet 17. mai 2009 Jonny WahlvågMen at det har utspilt sin rolle, blitt mere freakshow/sirkus i de senere år, kan jeg være enig i. Nja, er ikke så sikker på det. Kanskje er det på vei tilbake til røttene igjen? Nå så ikke jeg på GP denne gangen, men for de som syns det har blitt for mye freakshow og syns alt var bedre før, må jeg få minne om gamle norske stoltheter som "Mil Etter Mil" og "Sami Ædnan"... Er vel ingen overdrivelse og si at det både sang og fremføringsmessig var freakshow, og relativt sært!? :grin: Uansett, var det hyggelig at fiolin-gutten vant i år, så gratulerer med det. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.