Marius91 Skrevet 16. mai 2009 Skrevet 16. mai 2009 Det er snakk om å bruke lokalene til konkursrammende Coast Air som flyskole her i Haugesund/Karmøy. Hva syns dere? Jeg synes det er et flott sted å ha flyskole egentlig, mtp at det er lite trafikk kombinert med veldig skiftende værforhold (ligger tross alt på vestlandskysten). Kilde: http://nyheter.radiohaugaland.no/les.aspx?artikkel=57342 (fant en større artikkel i haugesunds avis, men den finner jeg ikke igjen) Siter
M E Skrevet 16. mai 2009 Skrevet 16. mai 2009 veldig skiftende værforhold Er en stor grunn til å ikke legge den der, men det er et bra initiativ Siter
Even Moe Egenes Skrevet 16. mai 2009 Skrevet 16. mai 2009 Syns det er flott. Er faktisk ganske godt flymiljø der borte. Og skiftene værforhold trenger ikke nødvendigvis og være negativt! Siter
Aleksander Maaland Skrevet 16. mai 2009 Skrevet 16. mai 2009 Bra dette her:) Jeg har selv planer om snart å starte opp med PPL. Blir det PPL eller ATPL som blir *satset* på? Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 16. mai 2009 Skrevet 16. mai 2009 Hvis man skal betale for flygingen selv så er det jo ganske greit at det er mest mulig flydager i året, så man ikke risikerer å bruke ekstra lang tid pga. været. Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 16. mai 2009 Skrevet 16. mai 2009 Jeg har selv planer om snart å starte opp med PPL. Blir det PPL eller ATPL som blir *satset* på? Det man satser på er ATPL, men for og få ATPL må du ha PPL sertifikat. Man tar normalt PPl'n i Norge for og spare tid i USA. Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 16. mai 2009 Skrevet 16. mai 2009 Men hvis det blir en vanlig ab-initio ATPL skole, så hopper de vel over PPLen og går rett for CPLen, da såvidt jeg vet det ikke er et krav. Det er ikke noe poeng å fly opp til PPL med mindre man planlegger å fly flere sammen eller forlate landet. Siter
TOS Skrevet 17. mai 2009 Skrevet 17. mai 2009 Man tar normalt PPl'n i Norge for og spare tid i USA. Dette stemmer nok ikkje. Me var vel 18-19 nordmenn i klassa mi. Og det var vel 1 eller 2 som hadde PPL eller påbyrja PPL ifrå Noreg då dei kom til USA. Og det er ikkje nødvendigvis ein fordel å ha PPL innabords før ein kjem dit. Greitt nok at ein sparar litt tid, men ein får plutseleg mykje meir nye reglar å setje seg inn i ettersom ein ikkje har fått med seg alt ifrå starten av under utdanninga. Så det har sine positive og negative sider. :-) Pluss at det vert litt ekstra med å venne seg av med "uvanar" som ein har lagt seg til undervegs :-) Men at det kjem flyskule i Haugesund er eit bra tiltak. Eg vonar at dei får det til og at det vert ein konkurransedyktig skule. Nokon som har peiling på kva slags maskinar dei har planar om å ha i flåten? Siter
Marius91 Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Skrevet 17. mai 2009 Jeg ventet på at det med skiftende værforhold kom til å bli kommentert. Det jeg mente, var at skiftende værforhold = piloter som tåler en støyt. Har man tenkt å fly i Norge når man er ferdig med utdannelen sin, kan det være greit å være vant med forholdene som er her. Jeg merker når jeg flyr nå. Har for det meste bare flydd i fint vær, og når det plutselig blåste opp til 20kt sidevind, var det plutselig ikke så enkelt som jeg var vant til Så det er jo ikke noe minus å lære seg å fly i skiftende værforhold? Siter
Jon Berg Jørgensen Skrevet 17. mai 2009 Skrevet 17. mai 2009 Minuset med skiftende værforhold er at utdannelsen blir dyrere fordi man bruker lenger tid, men som du sier, kvaliteten blir bedre. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.