Premium Medlem Gunnar van der Meeren Skrevet 10. mai 2009 Premium Medlem Skrevet 10. mai 2009 Jeg holder nå på med nok en Cessna 172 paint - og da vet jeg i allefall om en som blir glad :grin: . Denne gang er det BAK sin LN-BTT (dessverre uten G1000). Med de spesielle oppdelte templatene til Carenados C162N, så ble denne en nøtt å få lappet sammen. Jeg er nesten ferdig utvendig, men det gjenstår endel i cockpit..... Siter
Tom Arild Hansen Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Nydelig! Bruker du Flight1s Text-O-matic når du painter? Jeg sliter enormt med disse flight1-flyene. Siter
Premium Medlem Gunnar van der Meeren Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Premium Medlem Skrevet 10. mai 2009 Dette er Carenados Cessna 172 N, og den er dessverre nummeret vanskeligere å painte (og med flere begrensninger) enn Flight1 Cessnaen :confused: Siter
Tom Arild Hansen Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Og fytterakkern! Da skal jeg ikke kjøpe den Du har klart det du ihvertfall da. Ble veldig fin! Siter
Tommy Bernes Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Denne har eg gleda meg til! Nydelig stykke arbeid du har fått til her! Aner vi skinn interiør også? :grin: Kan ikke si annet enn at den var absolutt nydelig. Siter
Premium Medlem Gunnar van der Meeren Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Premium Medlem Skrevet 11. mai 2009 Der var du, ja Tommy!.......... :grin: Takker for for fine komplementer :grin: På interiøret må jeg nok støtte meg til de filene som allerede er laget fra Carenado. Det betyr dessverre at dette ikke blir i helskinn. :blush: Men jeg skal tilstrebe å matche farger. G1000 systemet får jeg da heller ikke gjort noe med, men panelet harl fått samme bunnfarge som på BTT. Så skulle jeg gjerne hatt en annen airfil som kunne ha gitt den litt mer hestekrefter. :sleep: Skal forøvrig ut å fly med den virkelige BTT på onsdag kveld, og da skal jeg ta noen flere bilder av detaljer. Siter
Bengt Warnes Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Nice Begynner å bli mange Lima November fra deg Bare å bøye seg åååh takke for OUTSTANDING arbeid Bengt. Siter
Tommy Bernes Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Så skulle jeg gjerne hatt en annen airfil som kunne ha gitt den litt mer hestekrefter :confused: Kanskje denne kan vere til hjelp? http://www.simviation.com/fsdairfiles.htm AIRed skal visst nok fungere til å endre AIR filene, den finner du her: http://www.flightsim.com/file.php?cm=SEARCH1&fname=air152up.zip Håper å kunne fly herligheten om kort tid :grin: Snakkes! Siter
Premium Medlem Gunnar van der Meeren Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Premium Medlem Skrevet 11. mai 2009 Takker for linker Tommy! :grin: Jeg skal ta en nærmere titt på dette - det må jo være mulig å gjøre noe...... :cool: Vi får se om jeg har et ferdig eksemplar i løpet av uken..... Siter
Petter Tandberg Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Nydelig, Gunnar! Du kan vel ikke begynne å painte noen Lima November litt lengre østover i landet..? :grin: Siter
Premium Medlem Gunnar van der Meeren Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Premium Medlem Skrevet 11. mai 2009 Takker! LN-AGM står på listen Har du ønsker?....... (Vær også obs på begrensninger som ligger i Carenados 172 templates - ikke sikkert at jeg klarer å få paintene helt opp mot originalene :blush: ) Siter
Petter Tandberg Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Knallbra med AGM Men jeg hadde blitt sjeleglad dersom du hadde orket å painte LN-NRF! Nokså likt design som -BTT. (Jeg har flere og mer detaljerte bilder) http://www1.airpics.com/viewclean.php?imgid=132194 Siter
Ådne Lie Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Hvilke begrensninger snakker vi om Gunnar Meeren? Ådne Siter
Premium Medlem Gunnar van der Meeren Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Premium Medlem Skrevet 11. mai 2009 Dette ligger først og fremst på sider og på ving. Carenado har laget en nydelig modell, men de har ikke vært raus med templates. Mange teksturer speiles, og sidene har en merkelig oppdeling (det er nok logikk i dette også....). Sideoppdelingen fører til at jeg har svært begrenset plass til ID, og dette gir seg utslag i alt for små bokstaver/tall. Oppdelingen er et sant ***@@@!!! når teksturlinjer krysser de ulike områdene (slik det gjør på BTT). Tror jeg brukte en hel dag bare for å få alle fragmentene av linjene til å passe sammen på begge sider. ID under vingen er en saga blott. Denne blir i såfall smurt utover andre deler av vingen også. Halen speilvendes også, slik at det kun er en av sidene som blir korrekt. Vel, nok syt - Carenado lager utrolig bra modeller, men de har ikke mye tanke for dem som ønsker å male disse om.... :confused: :crazy: :blush: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.