Ivar Skaugstad Skrevet 7. mai 2009 Skrevet 7. mai 2009 Hei! Hvor stort minnekort har man egentlig behov for i dagens mobiltelefoner? På min oldtids Sony Ericsson K610i holdt det lenge med 512MB, nå har jeg gått til innkjøp av Sony Ericsson Xperia X1, som jeg antar trenger noe mer minne enn min gamle telefon. Dette på grunn av at X1 har en god del funksjoner som K610i ikke har, samt noe høyere oppløsning på kameraet. Noen som har tips og triks? Minnekortet er av typen MicroSD om det har noen betydning. Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 7. mai 2009 Skrevet 7. mai 2009 Føst: gratis med ny mobil *missunelig* Har forgjengern til den derre. P1i, og har 2gb minnekort(micro SD) og det holder lenge. får pressa inn en go del bilder der ja. men hvor stor minnekort du burde ha. kommer litt ant på om du skal lagre alle meldignene du får. ha masse nr, kanskje litt musikk og ikke minst hvor mye bilder du tar med tlf. også kommer det litt ant på hvor ofte du legger bilder/filer over fra mobiln til pc. Det er 400mb integret i tif og det skal være tilstrekelig til og drive di programer/softvare som er på tlf. men så kommer det ant på hvilke programer og diverse gadets du vil ha på den. og da kan et støre minnekoret være alternativ. Siter
Åge Storli Berg Skrevet 7. mai 2009 Skrevet 7. mai 2009 Jeg har 4GB i min Sony Ericsson T650i, men har bare brukt 2GB. Egentlig så er det mer enn jeg trenger, ettersom jeg ikke bruker telefonen til noe mye mer enn å ta bilder og å motta bilder over mms. Men 2-4GB er det nok greit å spandere på seg uansett Kjøpte mine 4GB for 150kroner på Telehuset for snart et år siden. Siter
Tord Øvrebotten Skrevet 7. mai 2009 Skrevet 7. mai 2009 Det kan være greit med romslig plass hvis du skal ha musikk på den. Eller hvis du tar den med deg på ferie, og vil ta en del bilder. Kommer jo litt an på hva du tenker at du vil bruke det til. Siter
Johan Holmseth Skrevet 7. mai 2009 Skrevet 7. mai 2009 Har 16gb på min Iphone, det burde være såpass om man skal se på film for eks. da går minnet fort. Du trenger selfølgelig ikke et så stort kort om du ikke den funksjonen, men hører du mye på musikk og tar endel bilder burde du ha kanskje 2-4gb Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Skrevet 7. mai 2009 Takker for gode svar gutter! Dette har gitt meg en god pekepinn på hvor stort minnekort jeg trenger. Bruksområde blir i hovedsak bilder og video i tillegg til noen programmer etc. Lite musikk, kanskje noe for å velge imellom ringelyder, men ikke stort mye ut over det. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 8. mai 2009 Skrevet 8. mai 2009 Av en eller annen grunn nedgraderte jeg kort da jeg byttet. Min gamle mobil var en K810i, den hadde jeg 4GB på, brukte rundt 1GB på den. Kjøpt i Polen i høst for 100 kr. Den jeg har til Nokia E66'n er ett 2GB kort. Trenger ikke mer egentlig, har plass til både MSN, skype og GIZMO innpå der. Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 8. mai 2009 Skrevet 8. mai 2009 Med et internminne på "hele" 400 MB :whistle: og når du vil bruke telefonen til å se video anbefaler jeg så stort minnekort som du har råd til enkelt og greit. Etter å ha sett mange 6-ere i tester har jeg nettopp kjøpt en Samsung i8510 med 16 GB internminne og slot for ytterligere 16 GB. Dette er nødvendig om man tar mange bilder (i8510 har 8 megapixel kamera) og vil se video. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.