Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 174
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

AVSIM WIKI er nå re-åpnet

Today AVSIM brought online its new Flight Simulation Wiki. For those of you that had contributed to the previous Wiki, you will be disappointed to know that it was wiped out; not during the hack of May 12th, but as a result of a database fumble by the hosting service that provided our Wiki at the time. We are happy to report that we are now hosting our own Wiki on the avsim.net domain, and it is the most recent release of the MediaWiki system. We would ask that all of our former contributors and editors please pay a visit and help us populate the Wiki with all the community knowledge that we can. You can find the new Wiki at wiki.avsim.net. We look forward to seeing you there!
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan ting ble gjort på Avsim, men når du sletter filer på din egen PC, så blir de ikke borte sånn, windows får vel heller beskjed om at der filen ligger er nå ledig plass sånn at windows kan skrive over filen. Windows vil heller ikke kunne finne frem til filen igjen.

Ved hjelp av spesielle programvare, så kan man i mange tilfeller finne frem igjen slettede filer - så sant du ikke har installert mye programvare, flyttet på mye data, eller brukt programvare som er designet til å ødelegge fullstendig slettet data.

Skrevet

Det som skjer når du sletter en fil i Windows er i grunnen ikke mer enn at filen blir fjernet fra "fil-registeret". Resultatet er at operativsystemet "ikke ser" filen. Det blir nesten som å holde en penn i hånden uten å se den; det at du ikke ser den betyr ikke at den ikke er der... ;)

Skrevet

Litt info om recovery processen

Først vil jeg si beklager at ting tar lang tid, mange skjønner sikkert ikke hvor mye jobb det er eller hvorfor det går så lang tid før filbiblioteket er online igjen. Mange spør også hvordan recovery prosessen går for seg og hva vi gjør.

Vel i korte drag kan jeg utdype det litt og et skjermbilde fra pcen min viser kort hva vi bruker 10+ timer hver bidige dag til å gjøre for at folk atter igjen skal nytte AVSIM.

Som dere ser så består jobben å rydde opp i alle filer som er gjenopprettet etter hackingen av filbiblioteket. Uten å gå dypt inn på det tekniske så i korte drag vil det være mange filer som ikke lar seg gjenopprettes, dette kalles BADMD5 sum filer altså filer som har feil image checksum som igjen for vanlige folk betyr ikke les bare filer.

Vi sletter alle BADMD5 filer og alle de tusen dublikerte filene i biblioteket som er dublikerte, dette tar sykt lang tid og er veldig arbeidskrevende.

Som dere ser av bildet så er postene helt til venstre på bildet rangert 1, 2, 3, 4, osv.. helt ned til 7000 og det er videre 10 seperate filer som bare jeg har, vi er mange som sitter å gjør akkurat samme jobb og det forteller vel hvor mye arbeid det er, regner med at denne jobben vil ta meg i alle fall et par dager til en uke og det er bare første del av prosessen.

avsim_recovery.jpg

Håper dette gir et lite innblikk i hverdagen min og fremdriften av recovery processen her hos oss i AVSIM.

Dessverre florere det med folk som tror at vi ligger på latsiden og enda verre er at det hele var et arrangert spill for å få støtte blant våre medlemmer og/eller at vi har gjort dette for å få penger.

Så kan jo i alle fall mine Norske flyvenner her bedømme selv hva som kan være tilfelle ;)

Skrevet

Public status update

We are much further behind schedule in getting the file library up and running again than we had anticipated. As you may know from reading the forums, we had to do a considerable amount of manual confirmation of file integrity. What we did not anticipate were non-library related issues, such as the loss of all net connectivity by one of our key team members for a week. All in all, with almost two months from the hack of the AVSIM system, we are as frustrated as you that the library is not back in operation. Be assured however that it will be. We continue to work the issues and please know that we want it back online as bad, if not worse, than you do. We will post as much as we can as soon as we can as our progress allows. Thank you for your patience and continued support. The file library will be back!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...