Johan Clausen Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Jeg ved, at AIG (Steinar Grinstein og jeg selv er med i den) jobber på at hvertfald AIG filerne (flightplans, repaints, modeller og AFCAD's) til at ligge på en selvstændig FTP-server. Vi er også i snak om annet, men jeg kan ikke sige mere lige nu. Siter
Tom Knudsen Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Hva som blir gjennopprettet er for tidlig å si, alt etter hva som har tatt knekken på diskene så skal det i teorien la seg gjøre enten problemet er partisjon recovery eller data recovery. Men nå er det både hektisk og veldig kaotisk så jeg tror vi må vente litt å se. Mange av filene er også helt sikkert lastet opp på andre sider som f.eks flightsim.com, flightsim.no, simviation osv. Lar det stå slik til vi vet noe mer konkret Siter
Steve Strøm Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 "Never underestimate the power of hacking, and the thrill it gives" ""I was just looking around, playing around. What was fun for me was a challenge to see what I could pull off." -Jonathan James Så lenge noe er vanskelig å få tak i/få til...er det alltid noen som prøver. synd ja?....visst er det det, så til alle som har mye filer...spesielt firmaer og stor nettsamfunn.. TA BACKUP!!!! Dette burde være en vekker dette er tragisk, men endel av vårt interaktive hverdag! Siter
Tom Knudsen Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 I suggest EVERYONE who had a membership on avsim, change all there passwords to their email and to any other sites which they are publicly on. For example, I have changed my avsim registered email address password, because that email address is also used by my facebook and paypal accounts. If the hacker has my email password, he can access my facebook and paypal. I know its a pain, but I heavily suggest it. _________________ Matthew Butterworth IT Operations Director American Pacific Group Egentlig temmelig smart... Siter
Frank Eid Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Har hele AVSIM tatt kvelden for godt ? Du verden, triste greier. Underlig at slikt er mulig å få til for en enkeltperson i løpet av noen sekunder. Merkverdig også at noen finner det artig å utføre denslags hærverk. Ja, ja. Synderen kan jo navngis (med alder og adresse) så kan vi andre se om vi andre har anledning til å gjøre personens liv mer utfordrende og interresant på en eller annen måte. Siter
Fred Solli Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Sitat: I suggest EVERYONE who had a membership on avsim, change all there passwords to their email and to any other sites which they are publicly on. For example, I have changed my avsim registered email address password, because that email address is also used by my facebook and paypal accounts. If the hacker has my email password, he can access my facebook and paypal. I know its a pain, but I heavily suggest it. _________________ Matthew Butterworth IT Operations Director American Pacific Group Egentlig temmelig smart... Jeg synes ikke dette er noe morosomt i det hele tatt. Det er temmelig dumt av AVSIM å la seg bli robba, for så å komme med råd i etterkant om hva man skal gjøre. Nei, nå synes jeg faktisk ikke synd på dere lenger. Siter
Frank Eid Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 change all there passwordsEgentlig temmelig smart... Gammelt data-jungelord; Ha alltid ha ulike passord på alle "nettsamfunn" konto, nettbutikker og andre server tjenester. Operer gjerne med mange epost adresser også. Siter
Alexander Storvig Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Kan jeg gå til sak mot avsim viss dem "lekker" passordet mitt? Eller om de mister passordet mitt til noen andre? Siter
Tom Knudsen Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Jeg synes ikke dette er noe morosomt i det hele tatt. Det er temmelig dumt av AVSIM å la seg bli robba, for så å komme med råd i etterkant om hva man skal gjøre. Nei, nå synes jeg faktisk ikke synd på dere lenger. Deg om det Fred, men nå var det ikke AVSIM som kom med dette tipset heller, bare en god ide synes jeg. Om du velger å snu ryggen til er og blir din sak Fred, AVSIM var et tilbud, et gratis alternativ til felleskapet og vi gjør vårt beste for at det skal bli det igjen på sikt. Jeg velger å dedikere min fritid til å yte service for andre mennesker med samme hobby og snur hverken ryggen eller holdning vekk bare for at andre idioter skal aboslutt ødelgge for andre. Og det gratis som alle andre i AVSIM Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Kanskje vi alle skal gå til massesøksmål! Hæ? ---------------------------------------------- Er helt enig med deg! Siter
Tommy Hansen Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Trist sak dette... Nå er jeg glad jeg alltid har lagra nedlastede addonfiler etter innstallasjon i en egen folder. Dvs,trippel backup. Nedlastede filer katalog,utpakkede filer i egen FS filer katalog,og selve filene i Fs mappa x 2 på 2 fysisk forskjellige disker + backup av alt online. Ja,jeg har t.o.m masse liggende på en gammel disk i tillegg. Backup er viktig. Men,det har vel AVSIM lært nå antar jeg. Kanskje jeg skulle opprette mitt eget nødlibrary for trengende FS-sjeler. :grin: Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Uttrolig trist sak dette var da! Synd det finnes tullinger der ute som ødelegger morroa for andre som dyrker den samme interesse/hobby. Uansett, så står det stor respekt for de av dere som orker og gidder og bruke såpass mye fritid for å dele interessen via Avsim som jeg også har hatt stor glede av... Håper jeg kan få oppleve den gleden Avsim gav meg i form av Scenery ute i europa og WoAi når dere har fått bestemt dere om det verdt å satse videre med Avsim etter en slik ødeleggelse fra en tilsynelatene gruppe med en enkelt person i spissen... Håper dere står fortsatt på videre når det gjelder Avsim og ikke lar tullinger knekke dere som brenner for Avsim. EDIT: Dessuten er det like tullete og begynne å spekulere i å saksøke Avsim pga. evt. tapt passord og brukernavn.... Saken hadde stilt seg annerledes hvis dere hadde hatt verdi-konto med penger (lik som UNIBET og Norsk Tipping) inne på Avsim som hadde gått tapt pga. hakking Siter
Allan Sjøbrend-Rasmussen Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 nå syns jeg dere går for langt, husk alt det de har gjort er gratis for dere, de tog ikke penge for det, ja det er synd, men vi må da bare håpe at de kommer opp og kjøre igjen. Siter
Tom Arild Hansen Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 En tidligere frivillig ansatt Phil Dawson mistenkes å ha tatt hele email databasen vår og spammet alle som stod der.. Jeg håper dere har sterke bevis ettersom dere går ut og navngir ham. Får håpe alt løser seg etterhvert også. Synes forsåvidt det passer og sitere Tom Knudsen da jeg for en uke siden mistet alt mitt på grunn av systemkræsj, og han sa noe lurt om backup og image: ...image for de kloke og reflekterte he he og så til slutt feilmeldinger og error for de impulsive og de uheldige Nei da, men slike ting kommer av erfaringer.. Hehe.... ok. Da får vi håpe AVSIM og deres involverte er en erfaring rikere de også. Siter
Tom Knudsen Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Synes forsåvidt det passer og sitere Tom Knudsen da jeg for en uke siden mistet alt mitt på grunn av systemkræsj, og han sa noe lurt om backup og image: Forklart Some have asked whether or not we had back ups. Yes, we dutifully backed up our servers every day. Unfortunately, we backed up the servers BETWEEN servers. That is, GREEN, our library server, would be backed up to PURPLE, our WEB/Forum server. That way, if one or the other failed, we would have a back up on the remaining active server. The hacker took out both servers, destroying our ability to use one or the other back up to remedy the situation. All we know at this point is that we have lost the partitions. We DO NOT know if the disks were re-formatted. If they were formatted, then we are pretty much in a "start all over" mode. If not, we can re-establish the partitions and bring the system back online after some very detailed forensics. We know that whoever did this, did it to hide their tracks. About offsite backups... our nearest tech member lives 2 hours away from the NOC. It was and has been impracticle to maintain a timely offsite backup. We were about to bring back online a third server (WHITE) to give us a third back up path. In fact, we were working on that very thing when our system was struck. White remains running, empty and unplugged from the net. Jeg synes denne tråden har blitt usakelig. Regner med at de som klager mest her er de som hele tiden sitter å forventer at andre skal lage ting til dem, gjøre ting for dem og til slutt forventer at alle andre stille opp og ordne ting og tang de selv har vært årsak til?? Hva med å begynne å bidra til felleskapet? Nei beklager men å høre på usakligheter som å gå til søksmål mot et frivillig organ hvorpå de har selv har registrert seg på eget iniativ. Nei dette blir for useriøst for min smak Søk informasjon deres selv... Til Tom Arild Backup er lurt enten man sier det i retrospekt eller før skade skjer, men tro ikke du er eneste person som har mistet alt på dataen eller har måtte formatere maskinen sin pga en feil i windows eller FS og ikke hatt backup.. Det hører ofte med til FS Spør alle andre her inne om ikke de en eller annen gang har måtte gjort det samme eller x antall ganger har formatert maskinen sin for å få en clean start? Kan jeg gå til sak mot avsim viss dem "lekker" passordet mitt? Eller om de mister passordet mitt til noen andre? Tror ikke du kan det altså, du registrerte deg jo på eget ansvar og av eget iniativ??? Sett hypotetisk at noe av det samme skulle skje med flightsim.no eller at noen hacker medlemslisten og passordlisten hans? Vil du da saksøke Dag og flightsim.no sin ytelse til felleskapet også? Håper ikke Glemte en viktig ting... Jeg håper dere har sterke bevis ettersom dere går ut og navngir ham. Får håpe alt løser seg etterhvert også. Forklart Let me give you a little background first... We had been advertising for a tech type to assist in redesigning our library and ultimately, the whole web site. We had a number of responses over the course of the last 6 months or so, but most of them were either not really attune to MySQL and PHP or they were looking for a paid position - two core skills that we would need for that person to have. A month or so ago we received an email from Phil Dawson, of the U.K. who volunteered. We did some looking at his site and accepted his resume. Among access rights, I gave him "Root Admin" status on the now defunct forums system. He needed that access in order to work with the PHP that would eventually unify the site with single User ID's and Passwords across all functions. He had that access for about a month or so. We paid his way to meet me in Amsterdam on the Sunday before we held our initial International Flight Simulation Consortium meeting on the 27th of April. I was impressed with the guy and felt we could trust him to be the professional that we expected him to be with such things as email addresses, passwords, system access and what have you. Well, that was not the case. Most of you received the email from Fist Class, advertising the MD11. I too received it twice. Here is the header information provided by someone in the other thread on this topic: Return-Path: Received: from mwinf2c15.orange.fr (mwinf2c15.orange.fr) by mwinb1p06 (SMTP Server) with LMTP; Fri, 08 May 2009 16:55:43 +0200 X-Sieve: Server Sieve 2.2 X-Bcc: Received: from smtp2c.orange.fr (mwinf2c23 [10.232.23.123]) by mwinf2c15.orange.fr (SMTP Server) with ESMTP id 67CC51C0005B for ; Fri, 8 May 2009 16:55:43 +0200 (CEST) Received: from me-wanadoo.net (localhost [127.0.0.1]) by mwinf2c23.orange.fr (SMTP Server) with ESMTP id 4E60A2000089 for ; Fri, 8 May 2009 16:55:43 +0200 (CEST) Received: from borris.simfly.eu (unknown [94.76.229.238]) by mwinf2c23.orange.fr (SMTP Server) with ESMTP id 359C42000085 for ; Fri, 8 May 2009 16:55:43 +0200 (CEST) X-ME-UUID: 20090508145543219.359C42000085@mwinf2c23.orange.fr Received: from borris.simfly.eu (borris.simfly.eu [127.0.0.1]) by borris.simfly.eu (Postfix) with ESMTP id 97E5F1220360 for ; Fri, 8 May 2009 15:54:40 +0100 (BST) Received: (from root@localhost) by borris.simfly.eu (8.13.8/8.13.8/Submit) id n48Esevd032585; Fri, 8 May 2009 15:54:40 +0100 Date: Fri, 8 May 2009 15:54:40 +0100 Message-Id: <200905081454.n48Esevd032585@borris.simfly.eu> To: my private email Subject: PMDG's Latest Aircraft has Arrived MIME-Version: 1.0 Content-type: text/html; charset=iso-8859-1 From: First Class Simulations X-me-spamlevel: not spam user X-me-spamrating: 77.029701 X-me-spamcause: OK, Note that there are three entities in this header. Simfly, First Class Simulations and SourceWise. SimFly is Phil's website. SourceWise is his fledgling IT company, and First Class Simulations is a company run by Robert Stallibrass. When the email was posted on AVSIM where I saw the content, I called Phil and asked him to look into the issue and respond on the forums in response to JohnCi's and many other's assertion that the email address used had to have come from AVSIM. He assured me he would. Well, he dd. But not in a manner I would have expected him too. In the meantime, I went back and looked at the two email that I had received. Normally I don't pay much attention to which of my email spam is addressed. I assume every spammer in the world has my @avsim.com address. But these two email surprised me. They were sent to addresses I too do not use elsewhere. In fact the one that caused me to know conclusive that something was amiss was an admin address for the site this forum is on. I used that email to set up a testing account on our forums so I could test functionality from a normal user's perspective. That email address has NEVER BEEN USED ANYWHERE ELSE BUT IN THE AVSIM FORUMS. After reading messages from users who seemed to have been spammed in the same circumstance, I was left with only one conclusion; Phil had harvested our forum's email list, though he continues to deny this. Needless to say, we fired Phil last night. Her avslutter min deltagelse i denne tråden... Siter
Allan Sjøbrend-Rasmussen Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Flott Tom, sådan skal det være. Siter
Alexander Storvig Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Jeg skal selvsagt ikke gå til sak. Var bare et spørsmål generelt. Tenkte slike sider måtte en type kryptering slik at selv ikke eieren av siden kan se passordet du har. Er det sant at eieren av avsim, flightsim.no eller hvilken som helst side der ute kan se mitt passord? Da vet jeg ikke hvordan jeg kan holde et passord hemmelig. Jeg kan nevne at jeg bruker forskjellige passord på viktige steder, msn, gmail etc. Men på små forums og andre steder bruker jeg det samme. Så da vil jeg vite, kan eieren av disse sidene se hva jeg har som passord? Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Hvis det er serriøse websider, og de bruker ett kjekt forum system (som PHPbb eller UBB.Threads som her på forumet) bruker de MD5 kryptering, som er UMULIG å dekryptere. Mathias Siter
Fred Solli Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Hei Tom Det der med å bruke tiden sin til å yte service kan jeg alt om. Har vært med å planlegging og ikke minst gjennomføring av et par flightsim-lan som du sikker kjenner til. [color:#CC0000](Husker at det var noen som sa de skulle stille opp og hjelpe til, nevner ikke navn)[/color] Jobba som sagt ræva av meg + en hel gjeng til som gjorde det samme. Så kom ikke med det å stille opp for flight-sim miljøet her i Norge. Greit det at AVSIM var et gratis tilbud til fellesskapet.(Bak dette lå det nok en forretningside). De har gjort en kjempejobb i alle år synes jeg helt fra den gang de lå på Capnet og filbibloteket ble styrt av Indiana Universtitet i Pennsylvania. Kongressene de dro igang var vel også en suksess, selv om det ikke var mange fra Europa som stilte. Jeg snur ikke ryggen mot noen i det hele tatt. Det som er kjernen i saken her med AVSIM er egentlig et spørsmål mange burde stille seg oftere. "Hvor dum og blåøyd går det ann å bli?" Driver man en tjeneste på internett, gratis eller betalt, bør man sikre seg på alle mulige måter + noen umulige også. Ser at denne karen kommer fra Simfly.eu. Hvis noen av dere har følgt med litt i timen så vet dere at vi hadde en diskusjon i dette fora tidligere om hvorfor noen plutselig fikk mail fra dem. Dette er noen uker siden. 14.april fikk jeg denne mailen: Hello, One of your friends or acquaintances have recommended you to SimFly.EU SimFly.EU is the largest provider of live flight tracking for Microsoft Flight Simulator X and 2004, our bespoke applications allow you to manage passengers, fleet, and even run and fully manage a virtual airline should you wish. You will also find community forums, voice chatting, free downloads and many more great modern features to use whilst on the site, registration is free and you can start using all services today with no cost, just click here to visit. You received this email because someone you know used our recommend a friend tool, if you no longer wish to receive emails from us you can click here to be instantly blocked from receiving any mail from our system. Kindest Regards SimFly.EU Team http://www.simfly.eu Hvorfor kom den mailen? Var det noen som så linken til AVSIM den gangen? Dette er internett folkens og der råder det anarki . Nei mitt råd er å støtte opp om all frivillig arbeid for flysim-miljøet. Vi har masse krefter i Norge som er flinke. Men la oss prøve å forene disse kreftene i Norge slik at miljøet vokser og trives her. PS. Jeg har ikke dratt ut internettpluggen Men jeg har låst døra. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 MD5 kryptering, som er UMULIG å dekryptere. Tør jeg minne om alle de skipene ikke kunne synke? :whistle: Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Godt sagt.... Umulig og dekrypte...he he...phu... Siter
Tom Knudsen Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Så da vil jeg vite, kan eieren av disse sidene se hva jeg har som passord? Vel jeg kan kun snakke for AVSIM her Alexander Nei vi kunne ikke se passordet som brukeren lagde selv, ikke kunne vi gi dem et valgt passord eller bruke passordet selv Det vi så var 1- Login navnet - Dette kunne heller ikke endres 2- Email addressen - Denne kunne vi endre alt etter hva brukeren ønsket osv. Om så passordet ble borte eller brukeren glemte dette så var alt vi kunne gjøre var å generere en passord reset email som ble så sendt til brukeren slik at han igjen kunne velge et valgt passord til sin innlogging, dette var også standard praksis ved bytte av email adresse. Har vært med å planlegging og ikke minst gjennomføring av et par flightsim-lan som du sikker kjenner til. (Husker at det var noen som sa de skulle stille opp og hjelpe til, nevner ikke navn) Jobba som sagt ræva av meg + en hel gjeng til som gjorde det samme. Så kom ikke med det å stille opp for flight-sim miljøet her i Norge. Kjenner godt til din innsats Fred og siktet heller ikke til deg, beklager om du følte det slik. Synes i retrospekt det var leit at du internt siktet til meg med dine flott røde uthevninger, men som du sikkert også husker gikk data skjermen min til dundass rett før avreise så jeg valgt å få ny skjerm fremfor å reise dit.. Ble også tilbudt dekt reise, men valgt å ikke ta i mot denne generøse gaven pga samvittighet og at jeg da ville vært der uten noen som helst form for lommepenger noe som ville blitt kjedelig i lengden.. Du har vel heller ikke glemt alle ukene før Lan treffet hvor jeg jobbet med alle de ulike tingene? Tror faktisk jeg designet 5 ulike forslag til bannere og invitasjoner, samt ordnet hele VATSIM tilgangen til LAN Treffet minus det å fysisk sette det opp ( forøvrig ære til rett mann Per ) Kan vel si dette er historie nå eller? For jeg kommer i alle fall dette året kan du banne på he he.. Det å stille opp for felleskapet var heller ikke siktet til Norge men til alle de som ikke gjør noe uavhenging av land og grense. Så over til saken kjerne Det som er kjernen i saken her med AVSIM er egentlig et spørsmål mange burde stille seg oftere. "Hvor dum og blåøyd går det ann å bli?" Driver man en tjeneste på internett, gratis eller betalt, bør man sikre seg på alle mulige måter + noen umulige også. Jeg velger å ikke gå inn på ting som har skjedd men ser fremover med et nytt håp.. Vi har nå jobbet konstant med dette siden i går formiddag og har allerede kommet et stykke på vei, alt gjenstår men supporten til AVSIM bare øker og øker og vi har allerede fått inn hel betydelig stor sum fra alle de fantastiske menneskene som faktisk gidder å bry seg om hva som skjer med AVSIM AVSIM en forretnings ide sier du Fred, kan nok hende det var det men jeg tror at majoriteten av arbeidet som ble gjort på AVSIM har blitt gjort av mennesker som ønsker å gjøre en innsats på egen fritid helt gratis og uten å be om noe tilbake. Så hvor viktig er egentlig AVSIM da mon tro? Vel i mine øyne er AVSIM svært viktig, det er og var et knutepunkt i fly entusiastens hverdag, en Internett side som knyttet kulturer og mennesker sammen, en plass hvor glupe hoder kunne laste opp sine egenproduserte verk slik at alle andre som kanskje ikke hadde samme kunnskap kunne ta i bruk elementet til sin hobby som vi alle elsker. Tenk også på hvor mange payware produsenter som også daglig brukte AVSIM, som faktisk så nytteverdien av det i motsetning til mange andre, da sikter jeg nødvendigvis ikke til deg eller noen andre i Norge.. Man skal ikke lenger en til PMDG sine sider for å se at de støtter AVSIM i denne vanskelige tiden. http://www.precisionmanuals.com/priv/pages/notams.html Ingen fokuserer særlig lenger på hva som har skjedd, det har vi vel temmelig kontroll på, men heller hvordan de kan hjelpe, hvor de kan donere penger og andre tjenester slik at felleskapet igjen skal få et sabla godt tilbud slik AVSIM sim var før alt dette skjedde. Nei mitt råd er å støtte opp om all frivillig arbeid for flysim-miljøet. Vi har masse krefter i Norge som er flinke. Men la oss prøve å forene disse kreftene i Norge slik at miljøet vokser og trives her. Skjønner dog ikke hva dette her med AVSIM eller topic å gjøre, men for all del jeg er svært enig. Hvis det er serriøse websider, og de bruker ett kjekt forum system (som PHPbb eller UBB.Threads som her på forumet) bruker de MD5 kryptering, som er UMULIG å dekryptere. Seriøst eller ikke, så er ingen ting helt umulig, det ene tar bare litt lenger tid, noe som forøvrig ikke kan sammenlignes med MD5sum kryptering.. MD5 bruker jo bare en 128bit kryptering fordelt på 4 ulike 32 hexadecimal nummer.. MD5 Sum er langt fra umulig å knekke Dette er internett folkens og der råder det anarki Sant nok, men det som er artig med anarkister er at man glemmer dem sjeldent og når nye funksjoner er på plass husker vi dem igjen... God natt, nå trenger jeg skjønnhetssøvnen min (kremt kremt), for det blir vel mange lange netter fremover med å få til en fremtid for AVSIM... Click here Siter
Johan Clausen Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Linket til donationerne skifter fra gang til gang, desværre. Det bedste er, at gå ind på det "nye" avsim forum, og trykke på "Donate" knappen øverst på siden. Siter
Aslak Iversen Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Så vi ble spammet med reklame for simfly.eu, en av deres folk begynte å jobbe for Avsim, og like etterpå knelte alle Avsim serverne? Siter
Arvid Lillerud Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Hei Tragisk at Avsim er nede, og ingen tvil om det. Det går an å lese litt på forumet her også, for å få et litt balansert inntrykk. A r v i d Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Uavhengig av hvorvidt denne Phil har hacket serverne eller ikke, så er det i alle fall helt klart et tillitsbrudd ute og går her når det gjelder e-post adresser; 1. Mass Mail - Lets hit that cookie. Yes' date=' I send out mass emails each email has an opt out service the emails are collected by SF sources as well as some other sites that I run as part of my business, its not related to avsim.[/quote'] Slikt gjør man bare ikke... :sick: Siter
Daniel Ørdal Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Dette var det som skjedde Av Tom Allensworth I want to provide everyone with a non-technical view of what took place yesterday and last night so that some of the rumors that are already starting to spread are corrected. During the early evening yesterday, we noticed that some alarming things were starting to happen on our servers. The first sign of an issue was that some functionality disappeared on our web server. That progressed to not being able to access the web server via FTP or SSH. Finally, the web/forum server tripped offline. Next the library/email server started to exhibit issues. We went in to reboot it, and that is when it failed entirely. The partitions on both of the servers had been removed. We shut down both servers until we can get a technical member up to our Network Operations Center (NOC), and do a comprehensive inspection of the damage. I have seen some rumors and speculation already on the various forums in the community, and I would like to make sure that everyone knows the facts. Here are some: Early in the evening, I sent out a bulk email to all forum members letting them know that we anticipate shutting down the Web/Forum server for a period of time. About a third of the way through the process of sending that email to all 60,000 forum members, the hacker succeeded in bringing the server down. The email was did not get sent to everyone. The reason I sent the email, based on what we knew at that time, was because that a minimum, we would need to shut the web/forum server down to inspect the unit and do repairs. At the time the email was sent, we were unaware that a hack was in progress and that our system would be taken offline entirely. There were no hoaxes involved, as some have asserted. Kilde: Avsims midlertidlige forum Siter
Tom Knudsen Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 It's late on Wednesday and I have been at this since 5 or so this morning, but I wanted to get this posted before calling it a night. I have to say that in the 24 hours since we were battling an attack on our servers, the community has raised the bar as to the definition of that community and its support for AVSIM. We have had hundreds of email offering help; dozens of message here in the forums offering assistance. We have seen flight sim enthusiasts not only outraged by the destruction of AVSIM, but with an awe inspiring willingness to assist, in any way that they can. More people have invested in the future of AVSIM today via donations in a single, short day than we have ever seen in our nearly 13 years of operation. I am shocked, frankly, by the desire for the community to see us continue and your willingness to put your investment into our future. We are sincerely humbled by the wealth of support and the sincerity of those who have posted here and who have sent us email . I can't tell you how important is the out pouring of support to us - it is truly a testament to the hard work, effort and contribution of a whole bunch of folks on our team. I have to also confess that at this time last night and even in the early hours of this morning, I had thought; "This is it... AVSIM is no more. We should pull the plug on the servers and call it quits, sell the domain and move on to Steel Head fishing in Idaho or Oregon". That is not going to happen. I can't tell you how much the messages of support, the donations and the unflinching resolve of the community has inspired us. It has truly been awesome. We can't quit now... It would be a sin against the family of AVSIM. While I am at it, I want to thank Nels, Miquel, Francois, PMDG, and dozens of other web sites and forums for posting our press releases on the event, and following up with offers of support. I am one of the most competitive SOB's you will ever meet, and it is truly inspiring to have our competitors so emphatically show their support in spite of our competitive natures. AVSIM can only hope to repay that support someday. Thank you guys! That's it. I am done for the night. Thank you everyone for your support and your faith in AVSIM. We WILL be back! Tom Allensworth and the AVSIM Team Siter
Morten Ruud Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Hello' date=' as part of the SimFly.EU community I also feel really, really sorry what has happened to AVSIM. As both of the sites don't really compete each other it is hard to believe that anything of this happened on purpose. As all of us I lack the full information on things going on. But I would like to calm things down on the the "SPAM" thing which all of you are so arroused of.... Did you get any mail on v*a*r* and things or anything that wouldn't fit into our mutual interest ---> SimFlying? No you didn't! Instead you got an EMail informing you on a product soon to be available which you might get interested in. So what really seems to be the problem here??? Please don't get me wrong here. I also hate being spammed but if I receive a mail like this I can't seriously consider this being spam, can I? So..... we all don't know about agreements of Tom and Phil. Noone was present nor informed on the terms of Phil's determination to help AVSIM (which we all at SimFly considered to be a great site and we also wanted to work with closely together). So if (and I'm only throwing in another assumption here) there was an agreement that the use of AVSIM information was permitted.... then this all would shine in a new light wouldn't it....??? Once again this isn't spam at all (at least in my perception). And also to stress this once more....... what has happened to AVSIM fills me with great sorrow and concern. And I really hope that this can be worked out as soon as possible.... If the SimFly community can assist ... we will try our best to do so.... Chas[/quote'] Vel, det kan jo se ut som at de tar ganske lett på spam-delen av dette. Og det er kanskje ikke det mest alvorlige i denne saken, men at det er greit å "låne" en mail-database for å sende ut spam er jo helt latterlig. Nå vet ikke jeg bakgrunnen for å hente ut e-mailadressene, men hvis jeg gir bort mailen min til Wilco, så er det ikke slik at jeg vil ha reklame fra PMDG i mailboksen min, hvis jeg da ikke gir den til PMDG selv. Selv om de er innenfor samme kategori. At Simfly.eu synes det er helt greit å gjøre det slikt... Det virker bare uprofesjonelt. Derfor håper jeg jo ikke at Chas har en ledende stilling i simfly.eu, og at det er deres generelle og offisielle mening omkring spam. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.