March 11, 200223 yr Den siste tiden har det vært mange spørsmål fra folk som lurer på hvordan man skal koble seg til Squawkbox (eventuelt ProController). Derfor vil vi (VACC-Norge) i morgen (tirsdag 12.mars) stille med kompetente instruktører og hjelpe dere med oppkobling. Vi kommer til å benytte oss av IRC for å kommunisere og har forberedt en del hjelpe-materiale. Så vil du gjerne fly on-line, men lurer på hvordan, er tiden kl2000 norsk tid på tirsdag førstkommende og stedet er IRC (hvilken kanal kommer jeg tilbake til). Se for øvrig innlegget "Alternativ treningskveld" i SB/PC-forumet her på fs.no. Spørsmål kan rettes til undertegnede på mail eller i SB/PC-forumet. Vennlig hilsen Trond Fossen ACCNOR3 accnor3@vaccn.org
March 11, 200223 yr Hmmmm, hvor er det mulig å få tak i IRC....? Takker. ------------------- Med vennlig hilsen DCKistoffersen
March 11, 200223 yr Prøv et søk ette Mirc eller Pirc.Ellers så finnes det sikkert andre irc klienter å få tak i.
March 12, 200223 yr Author Da nærmer det seg kveld og vi stiller straks folk for å hjelpe deg å komme online. Stedet er som tidligere nevnt IRC. Benytt en IRCnet-server og join #VACCN, skriv /join #vaccn Vi holder på fra 2000 og så lenge det er folk! Velkommen!
March 12, 200223 yr Author Sikker på at du er på en IRCnet-server og ikke en av de andre (DALnet, Undernet eller lignende)? -Trond-
March 12, 200223 yr Hei! Jeg har sett at noen av dere havner på #VACCN på Dalnet, men det er altså, som Trond sier, IRCnet og IKKE Dalnet.
March 12, 200223 yr Jeg prøver å koble til irc.pvv.ntnu.no (6667) men får feilmelding: *** Connecting to irc.pvv.ntnu.no (6667) - *** Identd request from 158.38.8.250 *** Identd replied: 1790, 6667 : USERID : UNIX : gregas - Closing Link: georgkory[gregas@80.212.xxx.xx] (Unauthorized connection)