Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Det jeg ser for meg er gjort er saftig matte paint arbeide, dvs. skjule wire og rigger, både for dolly og kran. Ellers ser jeg for meg at det er skutt i mindre bolker, slik at hele videoen er til sammen 3-4 bolker. F.eks. når kamera går opp den lille trappa i starten og det glir inn i bygningen - perfekt sted å skjøte to bolker pga. veggen. Og sånn er det flere steder gjennom..

Pengesedler, tomhylser, flammer, glassbiter og røyk tror jeg stort sett er gjort digitalt ved å tracke videokilden, for så å bruke informasjonen i et 3D-program for å få identisk kamerabevegelse, og på den måten finjustere plasseringen av hvert enkelt element slik at det blir spennende å se på hele turen gjennom.

Legg forøvrig merke til politimannen som går gjennom det glasset - han hviler foten på en annen glassplate... :)

edit... fant noen linker....

Mer info om prosjektet hos produsentens nettside her

Phillips sin nettside inneholder video + litt behind the scenes. ;)

Edit igjen!

Søkte enda litt mer, og fant ut at den er innspillt på location i Praha, og effektene er gjort av et firma i Sverige.

Nok en edit....

Artikkel og bilder fra innspillingen!! :D

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …