Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Driver å sikler og har lyst på ny scanner.. hos javiation.co.uk stod det følgende om UBC3000XLT:

The UBC-3000XLT is at just £185.00 including 2 day Air delivery. As a guideline this works out to be about US$260 at the moment. 30kHz step sizes are available on the UBC-3000XLT between 824-849MHz & 869-894MHz if requested at no additional charge.

Mitt spørsmål, hva er spesielt med frekvensene 824-849MHz & 869-894MHz? Hva er poenget med 30kHz step size?

mvh Carl N

Skrevet

Utifra frekvensområdene du oppgir, samt at begge områdene har en båndbredde på 25 Mhz, så gjetter jeg følgende: Dette er ut- og inn-frekvensene for et (engelsk?) mobiltelefonsystem, tilsvarende vårt NMT900 nett. Kanalseperasjonen på 30 kHz er ikke vanlig.

Slik jeg forstår det så har radioen blitt produsert med disse specs for å være spesialtilpasset for lytting til dette frekvensbåndet, i tillegg til de generelle standard-båndene.

[ 09-03-2002: Endret av: Dag Akselsen ]

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...