Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet
  • Forfatter

Ja, er meget synd det som skjedde med selskapet. Utenom jeg vet om du er i slekt med dem, pga etternavnet ditt.

Ser nå at artikelen er endret, og ikke like dårlig som den var.

Posten kan slettes om ikke folket ønsker å diskutere noe rundt denne saken.

Skrevet

Ja nok ett Norsk industri og teknologi eventyr er altså borte. Synd sier mange, jeg vil si tragisk. Vi som husker da Norsk Data ble fjernet med ett pennestrøk vet jo att det ligger ikke i kompetanse og ambisjoner men det lugger i andre ledd. Er det de enorme belastninger pålagt næringslivet fra politisk hold eller er det folket det er no gæernt med? Vel om en tar Norsk industri historie og teknologibransjen især er det ett trist kapitel. Nå har ikke jeg nok inside innfo i Tandbergs tilfelle men syns det skurrer når slike tradisjonsbedrifter forsvinner. Tandberg har alltid vært ett navn innen elektronik og data verden som vel har hatt en viss annerkjenelse så får vi bare håpe det meste av kompetansen ikke forsvinnertil ett utenlandsk selskap ved ett oppkjøp av boet.

Selvfølgelig kan en konkurs være positivt også i og med en kan starte på friske bein men det ligger nok endel teknologi bakt inn i boet så da spørst det om de rette får henda om den.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …