Skrevet 23. april 2009 15 år Hei! Jeg skal til stavanger imorgen og tenker å ta med scanneren fordi jeg skal innom sola en tur og spotte. Jeg skal kun ha med håndbagasje. Lurer derfor på om scanneren vil gå igennom sikkerhetskontrollen på Gardemoen?
Skrevet 23. april 2009 15 år Haha! I'm going to blow this plane! ALLAH AKBAR! ... Shit.. Its a real scanner ._.
Skrevet 23. april 2009 15 år Hvis du bestemmer deg for å dra den vitsen, vil du fortelle oss om hvordan det gikk etterpå? Eventuelt bare bekrefte det.
Skrevet 23. april 2009 15 år Null problem har allerede hatt scanner gjennom jeg. Tok dog av antenen sånn just in case...
Skrevet 23. april 2009 15 år Hvis Alexander tar den, kommer det garantert en Araber med hvite klær og turban, med tydelige omriss av ett bombebelte. Snakker kun arabisk og nekter å gå gjennom sikkerhets kontrollen. Får på en eller annen måte gå igjenom. Og kommer seg inn i flyet. Mens stakkars Alex må være 48 timer i en celle mens ett bombe squad sjekker alle hulrom på både scanneren og Alexander! Litt O/T, og nei, jeg mente ikke noe rasistisk med det. Tror nok det går fint ja! Du får jo både mobil, iPod og mini radio gjennom sikkerhetskontrollen på Sola hvertfall.
Skrevet 23. april 2009 15 år Vaktene i sikkerhetskontrollen har generelt ganske dårlig humor, synes jeg. Har dratt uskyldige spøker - langt unna «dette er en bombe» - noen ganger, og de leer jo ikke på munnviken en gang...
Skrevet 23. april 2009 15 år Christian, dette kan jo ha noe sammenheng med at slike ting ikke er så populært å spøke med på flyplasser. Flere hendelser hvor passasjerer har blittt hentet av politi fordi de tar slike spøker.
Skrevet 23. april 2009 15 år Var en som ble arrestert på Heathrow fordi han sa "Well, my fu... watch's a bomb!"... Ikke mess med security sier jeg bare! Mathias
Skrevet 23. april 2009 15 år Scanneren får du gjennom, den står ikke på lista over ting det er ulovlig å ha ombord, men å bruke den i flyet er fy Du trenger ikke drive med demontering heller, jeg bruker den på innsiden av kontrollen før flyet går, så den legger jeg hel i boksen med mobil, nøkler, penger, etc. Så plukker jeg den den opp, setter i hodetelefoner og skrur den på når den er gjennom Å vitse med slike ting er bare dumt, be my guest
Skrevet 23. april 2009 15 år "... som sender eller mottar..." Selv "passive" antenner gir ut radiosignaler...
Skrevet 23. april 2009 15 år ""... som sender eller mottar..." Selv "passive" antenner gir ut radiosignaler..." - ja, men det er en himla forskjell på en radiosender og en radiomottaker, alle radiomottakere sender jo ut noen mikro-mikrowatt, men en radiosender er ti milliarder ganger kraftigere, så jeg forstår godt at radiosendere ikke er populært i et fly. Når man nå i flere sammenhenger åpner for bruk at mobiltelefoner i rutefly, så vi en scanner sende ut nothing i forhold til det.
Skrevet 23. april 2009 15 år Nå var vel min kommentar mer myntet på Bjørn's utsagn om at en scannerantenne ikke sender ut noe som helst, men men. Regler er likevel regler, og det er ikke jeg som laget forbudet mot apparater som mottar radiosignaler...
Skrevet 23. april 2009 15 år - hvordan er det med mobiltelefoner som har såkalt "fly-modus", dvs. at mobilsenderen er deaktivert, men andre funksjoner virker som vanlig, blant annet FM-radio, er det lov? Eller er regelen rett og slett "radiosendere og - mottakere"?
Skrevet 23. april 2009 15 år Dersom du kan slå av alle sendere og mottakere kan apparatet være påslått som om det var en mp3-spiller e.l.
Skrevet 23. april 2009 15 år ".. Når skiltene med fest stetebeltet er slukket". Internasjonale luftfartsbestemmelser, for å være 101% sikker på at PSP ikke kobler seg på flyet når flyet tar av eller lander
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.