Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/article251827.ece

Flere ungdommer i Nordland drev tirsdag ap med bilister på E6 da de hadde «fartskontroll» med en hårføner.

Flere bilister på E6 nord for Dalselv som ligger i Nordland bremset tirsdag opp fordi de trodde det var politiet som siktet på dem, melder NRK .

Men kontrollen viste seg å være falsk. Fem-seks ungdommer hadde kledd seg ut med refleksvester og rettet hårfønere mot flere biler.

Jeg synest påfunnet er absolutt genialt! Få ut flere slike! :grin:

Skrevet

Det står i artikkelen at saken ikke vil bli fulgt opp i noen vesentlig grad. Da spør jeg meg selv, på hvilket grunnlag skal de ha fulgt opp saken? Nå kjenner vi ikke til alle fakta, men når ble det forbudt å stå langs veien iført refleksvest og hårføner? :grin:

Skrevet

Helt ærlig, så tror jeg det lokale politiet har fått seg en god latter av dette. Dersom folk slakker av fordi det står noen i refleksvest langs veien og sikter på dem med noe, så er det mest sansynlig et tegn på at de faktisk kjører for fort i utgangspunktet....

Om dette skulle blitt fulgt opp på noen måte, så måtte det i så fall bli en belønning til dem som gjorde dette! ;)

Skrevet

Så lenge de ikke begynner å kreve inn forelegg lar vel polti dem få drive i fred så sparer de seg endel resursbruk,,,gliste godt da jeg leste denne historia og fikk ett aldri så lite flashback til mine yngre dager. Jeg, en kompis og ei gammal boble med blålys...kan si de blei skræmt ja når de så blålyset i bakspeilet, men fikk seg ett aldri så lite sjokk da ei hvit boble susa forbi uten å stoppe når dem selv hadde stoppa for å høre hva galt de hadde gjort.

:D

Skrevet

Satt og leste denne artikkelen på en annen side og satt å leste litt forundret på et par av setningene.

Bl. a. denne:

"Bilistene ble redde da de trodde det var en fartskontroll og bremset opp...."

Nemmen! Stakkar! De trodde det var en fartskontroll! :grin:

Hvis jeg hadde vært politikonstabelen som fikk denne telefonsamtalen hadde jeg rett og slett sagt:

"Ble du redd og bremste?... Hvorfor det?"

:grin:

Skrevet

:grin:

Har prøvd dette selv, på spottetur. Langs nordsiden av banen på KSU, der var det mange som roet på farta når de lot merke til at jeg rettet et apparat langs med veien, selv om det bare var speilrefkels med telelinse og monopod ;)

Skrevet

Dette var en russeknute hos oss. Vi stillte oss i en 40-sone med refleksvester og noe som kunne ligne på en laser (hårfønere, jeg hadde med meg en joystick av alle ting.. funka det også gitt :grin:). Var et par kraftige bremsinger for å si det sånn ..

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...