Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hallo, Haagen;

Nå er ikke jeg noen flyhistorisk ekspert, men jeg vet at Hugo Munthe-Kaas (www.armydays.no) pleide å ha en UH-1.

En del av de UH-1Bene som luftforsvaret fløy tidligere, havnet på diverse museum, flytekniske linjer osv.

Skrevet

Folka i Armydays hadde et helikopter av typen Bell 204 som var gått i Japan. Den fløy i Norge på svensk register(SE-JMK) flyr vel i Sverige på dette register enda.

Skrevet

Og vi har et på sola flymuseum og fly fag linja på sola vid har et , det i lysebotn er i privat eie som han bruker til kose turer og hente sau på fellet :-)

Skrevet

Joda, stemmer det, LN-ORW holder til i lysebotn, og er i privat eie. Har base på gården sin, m/hangar å greier. Det er en 101% strøken maskin som han har fixet helt opp fra grunnen av. Var så heldig,å fikk prøve å fly den (!!) i 2003, en tur jeg aaaldri kommer til å glemme :-). Tok noen bilder fra turen som ligger på Airpics.com. Gikk forøvrig som 963 i forsvaret.

Vel, her er noen bilder fra turen min, enjoy:

På tur med LN-ORW

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …