Skrevet 7. april 2009 15 år finnes det noen flygedyktige bell uh1 i norge? hva skjedde med de forsvaret brukte tidligere? noen som vet noe om det?
Skrevet 7. april 2009 15 år Hallo, Haagen; Nå er ikke jeg noen flyhistorisk ekspert, men jeg vet at Hugo Munthe-Kaas (www.armydays.no) pleide å ha en UH-1. En del av de UH-1Bene som luftforsvaret fløy tidligere, havnet på diverse museum, flytekniske linjer osv.
Skrevet 7. april 2009 15 år Står blant annet en utstilt på en stolpe ved inngangen til Bardufoss sin militære del av lufthavnen her i nord.
Skrevet 7. april 2009 15 år Det er en UH-1B (LN-ORW) i Lysebotn (innerst i Lysefjorden) Den er skal være flygedyktig om ikke jeg tar helt feil.
Skrevet 7. april 2009 15 år Folka i Armydays hadde et helikopter av typen Bell 204 som var gått i Japan. Den fløy i Norge på svensk register(SE-JMK) flyr vel i Sverige på dette register enda.
Skrevet 7. april 2009 15 år Og vi har et på sola flymuseum og fly fag linja på sola vid har et , det i lysebotn er i privat eie som han bruker til kose turer og hente sau på fellet :-)
Skrevet 7. april 2009 15 år Forfatter oi.. når er flymuseet åpent.. må innrømme jeg aldri har vært der.. så det er altså en huey i lysefjorden i privat eie?? ai ai... da blir det flytur inn der når ppl-h er i boks..
Skrevet 7. april 2009 15 år Joda, stemmer det, LN-ORW holder til i lysebotn, og er i privat eie. Har base på gården sin, m/hangar å greier. Det er en 101% strøken maskin som han har fixet helt opp fra grunnen av. Var så heldig,å fikk prøve å fly den (!!) i 2003, en tur jeg aaaldri kommer til å glemme :-). Tok noen bilder fra turen som ligger på Airpics.com. Gikk forøvrig som 963 i forsvaret. Vel, her er noen bilder fra turen min, enjoy: På tur med LN-ORW
Skrevet 8. april 2009 15 år Ellers kan jeg se for meg at denne linken kan være til hjelp: Bell 204 Norway Ghanizadeh: takk for informasjonen.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.