Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Flightsim.no

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

To UH-60A Blackhawks på Torp nå!

Featured Replies

Ved 13-tiden idag landet to amerikanske UH-60A Blackhawks på Torp... [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Kom i formasjon og landet på 36, og takset deretter til GA-parkeringen hvor de skal stå til imorgen kl. 10... Deretter stikker de nordover for å delta på øvelsen som foregår i disse dager...

Kom akkurat derfra nå etter å ha tilbrakt 1,5 time der oppe, inkludert noen bilder og full innføring av omtrent alt som har med Blackhawk å gjøre... Et skikkelig stilig helikopter.. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Det var totalt åtte crewmedlemmer på de to helikopterene, og samtlige var like hyggelige...

Skikkelig morsom og lærerikt besøk...

De regnet forøvrig med å komme tilbake til Torp den 17 eller 18 Mars..

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Jeg ble stoppet av en styrke på 10 mann på vei inn i skogen i Larkollen i går.

10 min. etter hørte jeg noe som kunne minne om Blackhawk, og ganske riktig, det var en Blackhawk.

Den sirtklet over "downtown" Larkollen, over skolen og hotellet.

Noen som vet hva som egentlig foregår...?

quote:

Opprinnelig postet av Mats Bristol:

Noen som vet hva som egentlig foregår...?

NATO Joint Winter Exercise "Strong Resolve"

Her i krigssonen begynner det å bli en del militær aktivitet nå. Værnes har jo vært preget av militær storøvelse i flere uker nå, med en del ankomster med sivile widebodies (DC-10, L-1011, MD-11 & 747) og militære fly (KDC-10, C-130, C-141 & C-5). Under øvelsen blir det stasjonert en del helikopter i øvingsområdet (mye mobheli) og på Værnes (samt en del andre flyplasser i Norge).

På veiene er det en del militære kjøretøyer, og jeg fikk et fint gjensyn med BV206 her i går som jeg selv kjørte under førstegangstjenesten.

Det virker forresten som 6. divisjon har tatt med seg mer enn kjøretøy og mannskap fra indre Troms til Trøndelag.. Snøen har lavet ned i flere dager nå!