Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, N97 er den neste jeg skal snuse på og da blir vel E71 min en rein backup telefon for min del.

Når det gjelder Iphone bølgen som er over oss, med den "manglende" støtten som folk irriterer seg over, men som lett kan legges til ved å gjøre ting vi ikke diskuterer her, tenker jeg som så at denne telefonen var vel i utgangspunktet ment til å tilbys USA, hvor de ikke har noen utbredt samling MMS'ere som her i Europa. Telefonen fungerer greit og vel så det for amerikanske brukere på det dagligdagse, og for de som syntes den falt for kort kjøpte Blackberry. Først når telefonen blei imporert til Europa og Norden påpeker man disse "irriterende" feilene. Teknologien er der, men Apple ville ikke at de skulle brukes.

Nå som Iphone får ny SW oppdatering er det et skritt i riktig retning fra Apple sin side for å tilfredsstille europeiske klientellet.

Men for oss andre bortskjemte folk som kan vi velge og vrake i telefoner med alle slags funksjoner. Alt det bunner ut i er ikke hva som er best, hvem som er best osv, men hva den enkelte synes er bra nok for en selv.

For min del er E71 den beste jeg har hatt, og dette er ene og alene praktisk bruk, kalenderfunksjon og de tingene. Enkelt, litt avansert, men veldig ålreit å forholde seg til :)

Skrevet

Få man egentlig kjøpt Iphone uten abonnement ?

Joda. Når man har kjente som villig selger mot kontant betaling og går med på å låse opp for halvparten av prisen dekket av kjøper ;)

For å svare på spørsmålet ditt Tom. Nei Apple selger ikke Iphone uten abonnement.

Skrevet

Ooops. :blush: Som jeg har skrevet før så var jeg borte da de lærte å lese på skolen. Dette var jo en helt annen telefon enn N71 :). Vurderer også N75, 5800 eller N96 så jeg får se hva det blir til. Kanskje jeg gjør som Dag anbefaler og venter på N97. "Problemet" er at det er for mye å velge mellom ;).

• Premium Medlem
Skrevet

Jeg hadde gått for Nokia N95 8GB. Det er den beste telefonen jeg noensinne har hatt! Som du selv sier slipper du å lære deg en ny telefon, og du får en RASKERE telefon enn du hadde. Vurderer faktisk å kjøpe en til for å ha en ny når min nåværende en dag tar kvelden (er ikke sikkert at den fortsatt er i handelen når det skjer)...

Skrevet

N95 8GB er vel ikke på vei ut?

Forhandlere jeg har spurt sier det i alle fall :/. Denne skal erstattes av N96 som etter min mening er et dårligere produkt. Har hatt N95 i flere år, men har vært plaget med at den uten forvarsel bare slår seg av, men ellers har jeg vært veldig fornøyd.

Skrevet

Dag: Det er en helt vanlig i som står foran Phone i iPhone. Skjønner at du er furt for noe som skjedde for mange år siden, alt blir bedre av å furte lenge!

Er det viktig for deg at telefonen er så liten som mulig, så er ikke iPhone noe for deg. Kameraet er ikke så ille som alle skal ha det til, gir helt greie bilder i dagslys, skjønner heller ikke hvorfor kameraet på mobilen er så big-deal, jeg bruker det så godt som aldri, samme med MMS.

Det som er genialt med iPhone er jo konsepter som AppStore, her kan du utvide telefonen til å gjøre så godt som hva enn du vil softwaremessig, finnes jo X-plane der også(Burde vel være litt oioi for noen her inne det...)

Var noen som fortalte meg at iPhone ikke tåler noen ting, eneste jeg har støtt på er at folk har knust skjermen av å miste den i bakken(fra ganske god høyde), kjøre over den etc. I tilegg hørte jeg at touchscreenen på iPhone gikk fort i stykker og at når den var i stykker, da var telefonen ubrukelig. Det blir jo det samme som om tastaturet på en vanlig telefon går i stykker, noe det er større sjanse for.

Skrevet

Jeg vil da anbefale Sony Ericson C905, kjøpte den for et par uker siden, og er storfornøyd, den har 8mp kamera, noe som gjorde for min del at valget falt på den, siden det ikke er lov med kamera på havne området her nede i Egypt, men de har vel kanskje ikke fått med seg at disse såkalte "mobiltelefonene" begynner og bli litt mer avanserte, hehe!

Uansett, storfornøyd og vil anbefale denne!

Skrevet

Visst du har hatt Nokia N95, så anbefaler jeg å kjøpe Nokia N95 8gb. jeg er selv på min andre N95 8gb, og har hatt vanlig N95 før. Er storfornøyd med telefonen. 8gb har bedre batterikapasitet og større skjerm enn forgjengeren :)

Har hatt HTC touch diamond og Iphone, men de var ikke brukelig til noe, så det ble Nokia igjen. Jeg anbefaler så absolutt ikke Touch.

Skrevet

Kjøpte iPhone 3G med 16GB i går. Har Telenor fra før av, så det passet bra at de lanserte salg av iPhone for få uker siden.

Hittil synes jeg den er helt rå, og mer brukervennlig enn jeg hadde trodd. Det tar tid å bli vant til touchpaden, men for en som skriver mange utradisjonelle ord i SMS meldingene (les: luftfart) så er det MYE kjappere med touchpad enn å legge inn ord i stavekontrollen omtrent på omtrent hver eneste SMS.

Jeg bruker mye kalender, og denne var perfekt. Lett leselig, og lett å legge inn avtaler.

Booking av fly og sjekking av vær på IPPC og yr.no har også blitt mye lettere. Det finnes også ett noe begrensede WAP-tilbud på disse tjenstene, men ikke på NOTAM hos IPPC. Og med 3G er det slettes ikke gal hastighet på nedlastingen.

Når jeg i tillegg ikke har iPod fra før av, var valget enkelt.

Men nå gikk jeg fra en Sony Ericsson W810i, som er en god del år gammel. Så jeg har ingen sammenligningsgrunnlag med nyere telefoner av andre merker.

Skrevet

Kan anbefale Nokia E66, en flott telefon som har det meste du trenger. Enten du er travel forretningsmann eller bare som meg, ungdom som fikk mobilen av jobben til mamma for de skulle hive den.

Grunnen til at den skulle hives var for det var en skjerm defekt, og verkstedet sa det ikke gikk an å fikse. Fiksa det selv faktisk, kostet 300 med ny skjerm og tok 20 sekunder å fikse. Denne telefonen har ingen beskyttelse over skjermen, så den må oppbevares i noe, men det følger med skal jeg tro. Uansett så må den, som andre telefoner helst behandles varsomt.

Hver gang jeg er inne og trykker på den, så blir jeg imponert over stadig nye ting. Den får en rekke 5.ere av aviser osv.

Den har alt du egentlig trenger. Nokia har utstyrt den med gratis kart tjeneste, og en forenklet gratis versjon av navigeringen sin. Den har symbian? operativsystem.

Snur du hele telefonen 90 grader, så snus også skjermen som vist på bilde. Dette er greit hvis du f.eks skal surfe på internett med det intregrerte WIFIen:

20090201-2043.jpg

Ellers har den en større skjerm en normalt, og tastene er veldig store og gode.

Skrevet

Jeg skal ærlig si at jeg ikke har lest grundig igjennom alle innleggene, men for all del; styr unna HTC Diamond / HTC HD! Har hatt de selv, grusomme mobiler som er forferdelig trege. Windows Mobile er for stort for dagens mobiler etter min mening. iPhone anbefales :-)

Skrevet

Huff... Og jeg som var så naiv at jeg trodde jeg skulle få et klart og entydig svar at man bør gå for akkurat DEN telefonen :grin: . Må innrømme at jeg har sett litt på HTC Touch HD, men etter diverse innlegg her så skrinlegger jeg det prosjektet og satser kanskje heller på det kjente og "kjære"; nemlig Nokia N95 8G? Da vet jeg i det minste hva jeg får, om jeg i det hele tatt klarer å skaffe en slik :/ Ingen av de forhandlerne jeg har besøkt har foreløpig klart dette. Etterfølgeren N96 var en skuffelse i forhold til N95. Da sitter jeg heller "på gjerdet" og håper på at N97 blir bedre. Ser ut til at svært mange av de nye telefonene kommer med touch.., men likte ikke løsningen de hadde valgt i Nokia 5800.

Skrevet

Vil fortsatt stå på at iPhone er et svært godt valg. Touch, ja, men i motsetning til mange touchskjermer så er skjermen på iPhone berøringsfølsom, og ikke trykkfølsom. Det vil altså si at du ikke trenger å trykke deg igjennom skjermen for å få til noe. Tastaturet er veldig greit og går fort å lære seg, om du ikke har store hender som meg så kan man skrive med begge tomlene slik det er tiltenkt, men jeg klarer meg fint med en, går fort det og.

Når det kommer til størrelse, ja, jo, det er en stor telefon, men når du vurderer N95 som er feit som en kladd, så er egentlig ikke det et argument lengre, den sklir veldig lett ned i lomma.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...