Ole-Jørgen Søberg Skrevet 5. april 2009 Skrevet 5. april 2009 Min Nokia N95 har bokstavelig talt gått rett i dass og dermed trenger jeg en ny. Skal i hovedsak brukes til å sende/motta SMS/MMS, ringe med (selvsagt), men også for å høre på musikk og ta noen bilder med. En fordel om den har "kontorfunksjoner" da jeg skal bruke den i jobbsammenheng. Noen anbefalinger? Har sett litt på HTC Touch HD, men denne er kanskje for ny? Bør jeg heller satse på Nokia N95 8G for å slippe å lære meg noe nytt ? Siter
Kjartan berg Skrevet 5. april 2009 Skrevet 5. april 2009 iPhone? Meget brukervennelig og har det meste! Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 5. april 2009 Forfatter Skrevet 5. april 2009 Tja... jo. Er også vurdert. Stor skjerm er en fordel. Siter
Frode Skibrek Skrevet 5. april 2009 Skrevet 5. april 2009 Kan anbefale å få tak i en ulåst Iphone 3G. Har den selv, og som musikk-avspiller er den BEDRE enn noen Ipod, da mye er endret. Det er også uendelig med muligheter, da det finnes alt fra gratis-programmer til dyre programmer. Man kan velge hva man trenger selv, og sist men ikke minst så er den LETT å jobbe med. Kommer 100% nytt operativsystem tild en i løpet av sommeren og, som vil fjerne mindre/større feil og gjøre den enda lettere og jobbe med. Bakdelen med Iphone 3G er at den kun har 2 MGP kamera og ingen mms, men det kommer trolig i det nye operativsystemet. Da kommer muligens også mulighet for å filme. Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 5. april 2009 Forfatter Skrevet 5. april 2009 2 MGP kamera og ingen mms Strøket av listen . Vil gjerne kunne motta og sende bilder og video. Men hvorfor ulåst? Låst er jo billigere og jeg er trofast mot min leverandør . Bruker mobilen mye på nettet så HSDPA må nesten være med (utvalget begynner å begrense seg...) Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 5. april 2009 Skrevet 5. april 2009 Jeg har hørt mye positivt om Blackberry, men peiling har jeg ikke. Men kanskje du får noen inntrykk av å google litt og sjekke ut denne tråden? http://forum.scanair.no/showthread.php?p=366021#post366021 Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 5. april 2009 Forfatter Skrevet 5. april 2009 Takk Kimmen. Liten skjerm trekker ned men + for qwerty-tastatur noe som HTC også har (touchscreen). Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 5. april 2009 Skrevet 5. april 2009 Iphone oppgradert til versjon 3 har MMS. Men kameraet er like crappy! Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 5. april 2009 Forfatter Skrevet 5. april 2009 Takk for info. MMS er viktigere enn godt kamera så vil vurdere denne. Siter
Tom Arild Hansen Skrevet 5. april 2009 Skrevet 5. april 2009 Jeg for min del skal aldri kjøpe touchscreen igjen. Synes det var utrolig kjipt og skrive meldinger med. Hadde en HTC med keyboard også, men jeg synes det er tungvint. Har Nokia N82 nå og er storfornøyd, bortsett fra knappene som er ganske irriterende små. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 5. april 2009 Skrevet 5. april 2009 Enig med at det er noe d*** å skrive meldinger med touchscreen. men vi får se hvordan det blir når det er mulig å skrive med tastaturet liggende i stedet for kun stående slik det er på iphone versjon 1 og 2 pr i dag. Uansett - jeg har blitt helt avvendt med å sende MMS og sender kun SMS når det er helt nødvendig nå. Ringer i stedet og sparer penger på korte beskjeder. Og er det noen bilder jeg på død og liv må dele med folk så er det hotupload rett fra kamera til facebook om du vil. Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 5. april 2009 Skrevet 5. april 2009 hadde det ikke vært for at den er tatt av markede så hadde jeg foreslått Sony Ericsson P1i. en nydelig tlf med qwerty tastatur http://prisguide.hardware.no/product.php?productId=73620 Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 6. april 2009 Forfatter Skrevet 6. april 2009 Takk til alle for gode tips som jeg skal ta med i vurderingen. Pris er underordnet og jeg betaler heller ikke selv for tellerskrittene (vel, jo i form av "telefonskatt" da ). Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Vel, nå er ikke Iphone så jævlig brukervennlig som alle skal ha det til. Er artig noen dager, å skrive sms, ringe osv med den. Men etter noen dager gidder man ikke skrive så mye sms, man orker ikke ringe så masse heller. Nettopp fordi det er en STOR telefon, den tar hele hånden din. Og er tungvindt å skrive sms. Den er tilogmed tung å ta opp av lommen, jeg hadde det jævlig moro de første dagene med min, men valgte å selge den tilslutt da jeg rett og slett verken har bruk eller tålmodighet til å eie en iphone. Det er ikke en mobiltelefon etter min smak. Iphone passer til musikk,film og internett. Ikke sms, ringe, og ta bilder. Den suger til alt det, og det er tungvindt å bruke. Kjøpte meg Nokia 6220 etter Iphone, og jeg har faktisk aldri vært så fornøyd med en telefon som den. Nå skal det også sies at jeg har hatt 4x Nokia, 2x Samsung, 3x Sony Ericsson, 2x Motorola iløpet av mine 20 år på jorda, så det viser at jeg er kresen på telefoner. 6220 blir jeg å ha til den dør Siter
Fredrik Wold Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Svaret er enkelt min venn; NOKIA E71 Har det du trenger og litt til. Mange misliker de små tastene, men dette er som alltid, en vanesak fra telefon til telefon. Den har 3,2 Mpx og tar, etter mitt skjønn, veldig greie bilder til bruk for MMS. Og videofunksjonen er knall! Filmer bra i 640 oppløsning og har en kjempelyd. Jeg har tatt opp no eget gitarspilling og det blir veldig bra. Ellers har den en meget, meget god kalenderfunksjon, noe jeg setter pris på for å holde styr på avtaler etc. God, skarp skjerm og en meget bra batterilevetid.. Siter
Einar Arve Nordang Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Jeg anbefaler Nokia E71. Har hatt min i tre måneder og er kjempefornøyd Siter
tomkrist Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 En kompis av meg har en Nokia E71. Hadde det ikke vært for at jeg bruker N95 til å ta bilder hadde jeg valgt denne. Tastene er helt greie å bruke. Tok meg 1 minutt å bli vant med de. Den er lett og sparer vist bra på batterier. Mulig jeg kjøper denne neste gang om jeg må bytte ut, likte designet og alt med telefonen:P Kun 5 mega pixel gjorde at jeg valgte N95, men trenger du ikke så bra bilder er denne å anbefale. Siter
Dag Johansen Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Finn fram en gammel reservetelefon og bruk den til du får kjøpt N97. Hold deg for guds skyld langt unna denne hypen med alt som starter med en syltynn [size:8pt]I[/size] Siter
Johan Luiggi Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Siden du hadde Nokia vil jeg nok anbefale Dags anbefaling. Men HTC og Blackberry Bold er jo bra telefoner! Men ikke rör iPhone som kun passer for moro og musikk! Siter
Martin Schjetne Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Jeg har skaffet meg nokia 5800. En glimrende telefon med touch skjerm, MMS, 3,2MP kamera, Wi-Fi, Jackplugg til hodetelefoner osv. Og det beste av alt, den er det billigste alternativet med full touch skjerm! Jeg angrer ikke ett sekund på at jeg valgte denne telefonen. Utrolig brukervenlig er den også. Jeg har aldri hatt nokia før, men likevel tok det meg bare 2 dager å bli vant til denne http://www.amobil.no/artikler/-_5800_utkonkurrerer_alt/56868 Siter
Åge Storli Berg Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Hold deg for guds skyld langt unna denne hypen med alt som starter med en syltynn I Dag, kan du begrunne dette? Siter
Frode Skibrek Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Jeg benytter daglig Iphone i både jobb og fritid og synes den er lett å jobbe med. At Dag ikke liker I-hypen har nok mer med null egenerfaring med telefonen og ikke fra en daglig brukers synspunkt.selv om det mangler litt er det ikke nok til at jeg ikke ville skaffet en ny hvis den jeg har nå ble ødelagt. Knall telefon Åge: du jobber på Eplehuset og er vel strengt tatt en smule inhabil? :grin: Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 6. april 2009 Forfatter Skrevet 6. april 2009 Begynner å ane at jeg har stukket hodet inn i et vepsebol her . Sikkert like mange meninger som det er personer. Men takk til alle for velmenende råd. N71 falt jeg ikke for (liker generellt ikke fliptelefoner) og specen til N97 tilsier at dette blir en DYR telefon. Prisen er underordnet ja, men det er begrenset hva jeg er villig til å betale for en slik talatut. Bør nok holde meg på undersiden av 5000 med bedrift- eller proffabonnement. Siter
Åge Storli Berg Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Åge: du jobber på Eplehuset og er vel strengt tatt en smule inhabil? :grin: Joda, jeg skal ikke si at noe er bedre enn noe annet her, men ettersom en ønsker tips til ny mobiltelefon mener jeg at man burde begrunne hvorfor man mener det og det. Selv har jeg en Sony Ericsson, og er fornøyd med det. Siter
Dag Johansen Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Dag, kan du begrunne dette?Først og fremst skyldes dette at en av ungene hadde en eller annen [size:8pt][color:#999999]I[/color][/size]dings for noen år siden som batteriet ganske fort tok slutt på, og denne [size:8pt]I[/size]bedriften nektet blankt på at det var deres ansvar å få byttet batteri på garantien. Det skal bli morsomt å skje når alle disse [size:8pt][color:#999999]I[/color][/size]telefonene begynner å bli fri for batteri så lange denne [size:8pt][color:#999999]I[/color][/size]bedriften gjør butikk på batteriskifte i stedet for å bruke batterier som forbrukerne selv kan skifte. I tillegg må det jo sies at en telefon som ble lansert uten 3G støtte, MMS og et med et fryktelig dårlig kamera i mine øyne var et jålete leketøy. Hvorfor noen i det hele tatt ville kjøpe den [size:8pt][color:#999999]I[/color][/size]greia er for meg fullstendig uforståelig... Siter
Tom Knudsen Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Få man egentlig kjøpt Iphone uten abonnement ? Siter
Frode Skibrek Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Joda. Når man har kjente som villig selger mot kontant betaling og går med på å låse opp for halvparten av prisen dekket av kjøper Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Her er jeg helt enig med Dag ang batteri, har selv iphone og har kjøpt det til ansatte, funker helt rått mot exchange, men det er jo ikke batteri på denne, og våre batteri er brukt opp alt. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Jeg har Nokia N-82,siden den kom ut.Best i test TV2 hjelper deg.sier det meste.100% fornøyd jeg allefall Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.