Gå til innhold

Youtube: Cessna Citation - restart i vannet

Featured Replies

Skrevet

Denne har jeg ikke sett før; kanskje begynnelsen av videoen men ikke når det virkelig interessante skjer; etter at folkene har kommet seg ut av flyet.

[video:youtube]TYhrpA0tmBQ

Helt sikkert sett før av de fleste, men jeg har aldri sett den før... Så har vi diskutert akkurat DEN saken ;)

Skrevet

Er dette årets nye båt modell? Kunne godt hatt en sånn en.

Hvordan skjedde det da? Noen som sparket borti noen spaker eller brytere på vei ut?

Skrevet

Interessat å sjå på :grin: Vannjet får ei ny tyding hehe. Men ellers trudde eg at det var "Beach"craft som dreiv slik på strendene :grin:

Skrevet

Etter Det jeg har lest om det der så leste jeg at flyet prøvde å lande i medvind og at de ikke fikk bremset. for som dere ser er det litt vind på denne videoen.

det med at eieren kjøpte nytt fly(OY-WET) er også riktig men jeg lurer litt på hvordan en restart i vannet går ann?!

Skrevet

Er det vaiere eller kabler fra flyet de forsøker å dra i i starten, før motoren begynner å få turtall? Kan det f.eks. være en trottle-vaier man drar i?

Uansett - det er vel trolig at flyet ikke ble forlatt som det skal etter havari/nødlanding (masterswitch av etc. etc.)

Det er jo en relativt gammel historie dette her, men like spektakulær nå som da! :)

Skrevet
  • Forfatter

Tja.. kanskje det... Men det ser ut til at motoren har vært slått av, for den starter jo virkelig, med en aldri så liten torching også når fuel blir introduced i forbrenningskammeret... slik jeg synes det ser ut til altså.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …