Kim Vanvik Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 Heisann er en tur hjemme i Trondheim nå å tenkte å logge meg på VRC, men når jeg forsøker å connecte til server kommer det opp: Connecting to network… etter 20 sec kommer det opp: Disconnected. Den vill altså ikke logge seg på noen servere, men i starten finner han alle 8 serverene. sitter på laptop på tråløst nettverk noen som hvet hva dette kan være får noe? Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 Hm... Er det bare i Trondheim du plages med å koble deg til VATSIM? Siter
Kim Vanvik Skrevet 3. april 2009 Forfatter Skrevet 3. april 2009 Ja, sist jeg var hjemme var det samme problem, det var i vinterferien. I jula da jeg hvar hjemme var det ikke noe problem. Har forsøkt å logge på en annen pc på samme nettverket, samme problem kommer der også. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 Høres ut som om det ligger noe i nettverket et sted... Siter
Kim Vanvik Skrevet 3. april 2009 Forfatter Skrevet 3. april 2009 Ja virker nesten slik, det er bare så rart at jeg blir stengt ut, de har ikke gjort noe her hjemme med nette heller. Siter
Rune Jensen. Skrevet 4. april 2009 Skrevet 4. april 2009 Hei! Jeg kjenner ikke til VRC, men jeg hadde lignende problemer med å koble meg på Vatsim med FSINN. Løsningen på problemet var å disable funksjonen uPnP på den trådløse ruteren. Det kan jo være verdt et forsøk hvis du har tilgang på ruteren da. Jeg har en Linksys trådløs ruter. Siter
Kim Vanvik Skrevet 4. april 2009 Forfatter Skrevet 4. april 2009 Ja det er prøvd, uten noe suksess dessverre. Men takk får tipset:) Siter
Rune Jensen. Skrevet 5. april 2009 Skrevet 5. april 2009 Det var synd. Spørs litt hvor mye jobb du ønsker å legge i det, men for å komme til bunns i problemet kan du installere en nettverksanalysator på maskinen din og ta et opptak av all trafikk når du prøver. Vil anbefale at du f.eks laster ned Wireshark som er gratis og bra. Det å dekode tracen etterpå er ikke alltid like lett og krever ofte litt erfaring men en tilsvarende trace fra en annen lokasjon der det fungerer som det skal kan være til stor hjelp. Hvis du vil kan du sende meg tracene så jeg kan se på dem. Har brukt mange timer av mitt liv til å gå gjennom nettverks-tracer. Har klart å løse mange problemer på denne måten selv om det ikke alltid har hjulpet. Må også for sikkerhets skyld advare deg litt når det gjelder slike tracer. Det er stor sjans for at ditt vatsim brukernavn og passord dersom det brukes med VRC vil kunne finnes i klartekst i tracen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.