Skrevet 31. mars 2009 15 år Kom over denne artiklen mens jeg leste vg.no. SAS har solgt 80% av Spanair aksjene for 1€, noe for dere som alltid har ønsket dere ett eget flyselskap? http://e24.no/boers-og-finans/article3008443.ece
Skrevet 31. mars 2009 15 år Lav pris? I forhold til det som den østerrikske staten evt. får utav å selge sin andel i Austrian, vil jeg si SAS fikk en god pris.
Skrevet 31. mars 2009 15 år For de nye eierne som kjøpte Spanair aksjene for 1 euro, så betyr ikke det røverkjøp når dem er forpliktet til å gå inn med 100 millioner euro ytterligere i selskapet. Dessuten er jeg også sikker på at SAS har sikret seg en veldig gunstig avtale i den forbindelse, ettersom de gav vekk "meste" parten av sine aksjer hvor dem fortsatt vil ha en betydelig eierandel med 19,9% i Spanair.
Skrevet 31. mars 2009 15 år For ikke å snakke om erstattninger og utgifter i forbindelse med flyulykken i madrid i fjor
Skrevet 31. mars 2009 15 år Men der tror jeg forsikringer osv. vil dekke noe av kravene uten at jeg skal si noe 100% sikker om angående erstatninger osv. som Spanair står ovenfor etter den tragiske ulykken.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.