Skrevet 31. mars 2009 15 år [video:youtube] Noe jeg snekra sammen på en time her, kjedet meg faktisk litt..he he....
Skrevet 31. mars 2009 15 år Fin video. Men så et par steder du hadde negativ g, men på den tiden de fikk kontraroterende propeller, så hadde de vel fått innsprøyting. Var jo et problem at pilotene kvelte motorene på disse i stup, ettersom de hadde forgasser i starten. Eller var det Griffinmotoren de hadde da??
Skrevet 31. mars 2009 15 år He he, svima meg vet du....men det gikk på en time da....måtte bare få tankene til og sveve litt her..
Skrevet 1. april 2009 15 år Men så et par steder du hadde negativ g, men på den tiden de fikk kontraroterende propeller, så hadde de vel fått innsprøyting.Var jo et problem at pilotene kvelte motorene på disse i stup, ettersom de hadde forgasser i starten. Eller var det Griffinmotoren de hadde da?? Ikke hørt om Miss Shilling's Orifice , du? Disse var montert på samtlige maskiner med SU-forgasser og Merlin-motor allerede i 1941 :-) Edit: tilleggsinfo - den Spitfiretypen som RealAir har modellert, har RR Griffon, som etter hva jeg har lest meg til hadde mekanisk innsprøytning (som du nevner i ditt innlegg).
Skrevet 1. april 2009 15 år Det var faktisk ny informasjon for meg. Hørte vel snakk om dette for 10-15 år siden eller noe, og kom på det først da jeg så videoen.
Skrevet 1. april 2009 15 år Se der, da lærte du noe nytt i dag også. Forsåvidt så fløy aldri Spitfire med kontraroterende propeller i operativ tjeneste.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.