Eirik - C Varvik Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Eivind burde få en plass hos braathens, virker som en real kar. Sålangt jeg kan si det over ett forum, men virker som det på meg Siter
Johan Luiggi Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Jeg kan ikke gâ inn i en fulltidsstilling som Webansvarlig, men kan vaere noe behjelpelig med bygging av siden. Alternativt hjelpe med VAFS management. Men FSAirlines er ogsâ et veldig godt alternativ! Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Johan: så hvist vi finner noen som kan lage en side kan du f.eks ta deg av vedlikehold? Eirik: Sitter og tenker så d knaker på hvor jeg hvilken stilling han ska få. noen tanker? Braathens SAFE styre:Even Moe Egenes,Sindre Holberg,Andreas R Pettersen,Eirik C Varvik Stillingslite: Public relations director:Sindre Holberg Chief Executive Officer: Even Moe Egenes (Executive Route Manager ) Painter??: Aircraft Manager : Andreas R Pettersen Chief of pilots: Eirik C Varvik Web-Ansvarlig: (Johan Luiggi?) assistant route manager: Eivind Oterhals Siter
Frode Skibrek Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Dere stopper der vi begynner....er ikke det greit da? :grin: Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Bare en liten OBS OBS for flyvninger på VATSIM; ICAO -> BRA. Det kan vel også være lurt å bli "VATSIM godkjent" (innebærer VATSIM link på siden, og link til dere fra VATSIM sitt "lager" av VA-linker)... Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Frode: så med andre ord vi får ikke 737-700 :grin: Gunnar: du har et poeng der ja. Noen som vil ta på seg ansvart for Vatsim? Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Ansvar? Er det ikke bare å få opp en side, og sende en e-post til VATSIM om at man ønser at VA'et skal bli medlem hos dem? Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Nei, det er krav på et viss antall medlemmer og at VA skal eksistere viss tid. Les vilkårene på vatsim.net. Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 All airlines listed in the VATSIM database must meet seven (7) basic requirements: (1) The airline management supports VATSIM and encourages their pilots to use VATSIM approved software for flying on the VATSIM network. (2) Many of thier pilots regularly fly online, giving the airline a presence on the VATSIM network. (3) The airline must have been in existence for at least three months. (4) Each airline has 10 or more pilots with a verified VATSIM PID/CID, listed in an easy to find roster or rosters (if hub based), who fly actively on the VATSIM Network. (5) Each airline displays a VATSIM logo, with link, on their website homepage, preferably in a conspicuous location. Get logos here. (6) No VA website will attempt to install or alter any software on a client user's system. (7) All VAs must maintain an active email address in which they can be reached. som man ser så er det ikke bare bare og bli gokjent av vatsim. men tror og håper at vi skal klare det. for jeg regner med at mesteparten her fly på vatsim. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Skrevet 31. mars 2009 Går det ikke ut fra en plan for at vi skal ha med hele historien fra begynnelsen til sluttet? Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Vi skal ha hele historien til Braathens, ikke noe tull hvor vi skal slutte midt i. Siter
Johan Luiggi Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Johan: så hvist vi finner noen som kan lage en side kan du f.eks ta deg av vedlikehold? Eirik: Sitter og tenker så d knaker på hvor jeg hvilken stilling han ska få. noen tanker? Braathens SAFE styre:Even Moe Egenes,Sindre Holberg,Andreas R Pettersen,Eirik C Varvik Stillingslite: Public relations director:Sindre Holberg Chief Executive Officer: Even Moe Egenes (Executive Route Manager ) Painter??: Aircraft Manager : Andreas R Pettersen Chief of pilots: Eirik C Varvik Web-Ansvarlig: (Johan Luiggi?) assistant route manager: Eivind Oterhals Vi fâr se, jeg har iallefall lyst til â vaere involvert i VA'et! Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Eivind: assistant route manager? Betyr det at jeg får ansvaret for rutene? Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 det må du ta opp med Even, men regner med at du får nokk noen ruter og holde øye med Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Den er grei Hadde mest lyst til å få ha kontrollen over flyene men rutene er like bra, så lenge jeg får være med i VA'et Siter
Even Moe Egenes Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Skrevet 31. mars 2009 Eivind, du er nå Assistent Route Manager, du skal assistere meg, og du har min posisjon hvis jeg er borte, eks. på ferie. Du tar deg av Sør-Norge, jeg tar meg av Nord. Felles kan vi ta internasjonale og charter. Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Kjempe greier! Et spørsmål til dere i styret: Hvilke baser ha vi? (byer) Siter
Sindre Holberg Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Howhowhow...relax litt her nå Vi trenger først å samle oss litt først, og ingenting er bestemt enda Siter
Frode Skibrek Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Tror dere må ta det LITT rolig i svingene. Først må dere få opp en fungerende side.SÅ kan dere begynne å planlegge videre. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Skrevet 31. mars 2009 Folket har ett poeng. Det vi kan begynne med, er å prøve å samle info på en plass, evt. finne gamle annonser osv. fra Braathens. Og hvis noen har noe liggende hjemme, så må de bare dele det med seg! Siter
Tommy Hansen Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Godt initiativ gutter. Spennende å se om dere klarer å få dette til. Lykke til! Først må dere få opp en fungerende side.SÅ kan dere begynne å planlegge videre. En fungerende side er da noe man ikke trenger FØR man planlegger?! FØRST... må man planlegge,så setter man planene ut i livet. Først må man tenke,så skriver man. Så gutter,kom dere sammen på en TS eller noe,prat og ha litt brain storming. Sett sammen ideer og få det ned på et papir og ta ting deretter. Dere trenger et tidsperspektiv,fordele oppgaver,rett mann på rett plass,stillingsbeskrivelser,en visjon/retning for VA't,en slags policy manual,diskutere løsninger for dispatch,pireps,acars osv. Ja,det er MYE som må planlegges før man kan sette i gang å lage en FUNGERENDE side. MYE! Har dere ingen Ts enda,så kan jeg tilby dere en egen kanal på min server. Pm om det er interessant. Siter
Johan Luiggi Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Gutter, jeg er enig med Tommy, kom dere pâ ts og fâ i gang en skikkelig brainstorming. Even, vi snakkes nok pâ Air Mokum TS Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Frode: Ikke lek noe ekspert. Du har ikke noen side oppe, du har ikke noe VA. Så ikke kom her å lat som om du vet hvordan man gjør dette. Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 For å side på denne måten. På en portall utseende er minst viktig i begynnelsen. Utseende er omtrent 10% av hele systemet. Vanlig bruker opfatter design og websiden som wet vanskeligste, men det er det som ligger bak som egentlig er det. En ting er sikkert. Hastverk gir jalla løsninger som ofte ikke er gjennomtenkte. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.