Skrevet 30. mars 2009 15 år Eivind burde få en plass hos braathens, virker som en real kar. Sålangt jeg kan si det over ett forum, men virker som det på meg
Skrevet 30. mars 2009 15 år Jeg kan ikke gâ inn i en fulltidsstilling som Webansvarlig, men kan vaere noe behjelpelig med bygging av siden. Alternativt hjelpe med VAFS management. Men FSAirlines er ogsâ et veldig godt alternativ!
Skrevet 30. mars 2009 15 år Johan: så hvist vi finner noen som kan lage en side kan du f.eks ta deg av vedlikehold? Eirik: Sitter og tenker så d knaker på hvor jeg hvilken stilling han ska få. noen tanker? Braathens SAFE styre:Even Moe Egenes,Sindre Holberg,Andreas R Pettersen,Eirik C Varvik Stillingslite: Public relations director:Sindre Holberg Chief Executive Officer: Even Moe Egenes (Executive Route Manager ) Painter??: Aircraft Manager : Andreas R Pettersen Chief of pilots: Eirik C Varvik Web-Ansvarlig: (Johan Luiggi?) assistant route manager: Eivind Oterhals
Skrevet 30. mars 2009 15 år Bare en liten OBS OBS for flyvninger på VATSIM; ICAO -> BRA. Det kan vel også være lurt å bli "VATSIM godkjent" (innebærer VATSIM link på siden, og link til dere fra VATSIM sitt "lager" av VA-linker)...
Skrevet 30. mars 2009 15 år Frode: så med andre ord vi får ikke 737-700 :grin: Gunnar: du har et poeng der ja. Noen som vil ta på seg ansvart for Vatsim?
Skrevet 30. mars 2009 15 år Ansvar? Er det ikke bare å få opp en side, og sende en e-post til VATSIM om at man ønser at VA'et skal bli medlem hos dem?
Skrevet 30. mars 2009 15 år Nei, det er krav på et viss antall medlemmer og at VA skal eksistere viss tid. Les vilkårene på vatsim.net.
Skrevet 30. mars 2009 15 år All airlines listed in the VATSIM database must meet seven (7) basic requirements: (1) The airline management supports VATSIM and encourages their pilots to use VATSIM approved software for flying on the VATSIM network. (2) Many of thier pilots regularly fly online, giving the airline a presence on the VATSIM network. (3) The airline must have been in existence for at least three months. (4) Each airline has 10 or more pilots with a verified VATSIM PID/CID, listed in an easy to find roster or rosters (if hub based), who fly actively on the VATSIM Network. (5) Each airline displays a VATSIM logo, with link, on their website homepage, preferably in a conspicuous location. Get logos here. (6) No VA website will attempt to install or alter any software on a client user's system. (7) All VAs must maintain an active email address in which they can be reached. som man ser så er det ikke bare bare og bli gokjent av vatsim. men tror og håper at vi skal klare det. for jeg regner med at mesteparten her fly på vatsim.
Skrevet 31. mars 2009 15 år Forfatter Går det ikke ut fra en plan for at vi skal ha med hele historien fra begynnelsen til sluttet?
Skrevet 31. mars 2009 15 år Vi skal ha hele historien til Braathens, ikke noe tull hvor vi skal slutte midt i.
Skrevet 31. mars 2009 15 år Johan: så hvist vi finner noen som kan lage en side kan du f.eks ta deg av vedlikehold? Eirik: Sitter og tenker så d knaker på hvor jeg hvilken stilling han ska få. noen tanker? Braathens SAFE styre:Even Moe Egenes,Sindre Holberg,Andreas R Pettersen,Eirik C Varvik Stillingslite: Public relations director:Sindre Holberg Chief Executive Officer: Even Moe Egenes (Executive Route Manager ) Painter??: Aircraft Manager : Andreas R Pettersen Chief of pilots: Eirik C Varvik Web-Ansvarlig: (Johan Luiggi?) assistant route manager: Eivind Oterhals Vi fâr se, jeg har iallefall lyst til â vaere involvert i VA'et!
Skrevet 31. mars 2009 15 år Eivind: assistant route manager? Betyr det at jeg får ansvaret for rutene?
Skrevet 31. mars 2009 15 år det må du ta opp med Even, men regner med at du får nokk noen ruter og holde øye med
Skrevet 31. mars 2009 15 år Den er grei Hadde mest lyst til å få ha kontrollen over flyene men rutene er like bra, så lenge jeg får være med i VA'et
Skrevet 31. mars 2009 15 år Forfatter Eivind, du er nå Assistent Route Manager, du skal assistere meg, og du har min posisjon hvis jeg er borte, eks. på ferie. Du tar deg av Sør-Norge, jeg tar meg av Nord. Felles kan vi ta internasjonale og charter.
Skrevet 31. mars 2009 15 år Howhowhow...relax litt her nå Vi trenger først å samle oss litt først, og ingenting er bestemt enda
Skrevet 31. mars 2009 15 år Tror dere må ta det LITT rolig i svingene. Først må dere få opp en fungerende side.SÅ kan dere begynne å planlegge videre.
Skrevet 31. mars 2009 15 år Forfatter Folket har ett poeng. Det vi kan begynne med, er å prøve å samle info på en plass, evt. finne gamle annonser osv. fra Braathens. Og hvis noen har noe liggende hjemme, så må de bare dele det med seg!
Skrevet 31. mars 2009 15 år Godt initiativ gutter. Spennende å se om dere klarer å få dette til. Lykke til! Først må dere få opp en fungerende side.SÅ kan dere begynne å planlegge videre. En fungerende side er da noe man ikke trenger FØR man planlegger?! FØRST... må man planlegge,så setter man planene ut i livet. Først må man tenke,så skriver man. Så gutter,kom dere sammen på en TS eller noe,prat og ha litt brain storming. Sett sammen ideer og få det ned på et papir og ta ting deretter. Dere trenger et tidsperspektiv,fordele oppgaver,rett mann på rett plass,stillingsbeskrivelser,en visjon/retning for VA't,en slags policy manual,diskutere løsninger for dispatch,pireps,acars osv. Ja,det er MYE som må planlegges før man kan sette i gang å lage en FUNGERENDE side. MYE! Har dere ingen Ts enda,så kan jeg tilby dere en egen kanal på min server. Pm om det er interessant.
Skrevet 31. mars 2009 15 år Gutter, jeg er enig med Tommy, kom dere pâ ts og fâ i gang en skikkelig brainstorming. Even, vi snakkes nok pâ Air Mokum TS
Skrevet 31. mars 2009 15 år Frode: Ikke lek noe ekspert. Du har ikke noen side oppe, du har ikke noe VA. Så ikke kom her å lat som om du vet hvordan man gjør dette.
Skrevet 31. mars 2009 15 år For å side på denne måten. På en portall utseende er minst viktig i begynnelsen. Utseende er omtrent 10% av hele systemet. Vanlig bruker opfatter design og websiden som wet vanskeligste, men det er det som ligger bak som egentlig er det. En ting er sikkert. Hastverk gir jalla løsninger som ofte ikke er gjennomtenkte.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.