Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det er over liten interesse så lurer jeg på om noen vil være med å starte Braathens S.A.F.E VA? Som utspiller seg på de gamle rutene og flyene som Braathens S.A.F.E hadde.

Jeg vil ikke prøve å ta kontrollen her, siden jeg ikke har kunskaper som web, painting o.l.

Men det er mer for å få samlet oss!

  • Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Jeg kan HTML nok til â lage en side, men hvis man bruker Air Mokum stil som involverer â bare bruke bilder med noe basisk html skal det nok gâ bra. Har ting â gjöre hos Air Mokum men litt hjelp med deres prosjekt kan jeg godt bidra med.

Skrevet

Et lite tips gutter. bruk av kun HTML, XML og javascript er ikke nok til å lage et godt VA. Da kan dere bare gi opp.

 

MYSQL/SQL PHP/ASP er stikk ordet der, og mest mulig automatikk, ellers så starter du opp, får masse folk færste uka og så er det kroken på døra... sier ikke for å være negativ, men for at dere skal tenke litt bedre løsninger...

Skrevet

Absolutt. Men vi setter igang hver for oss og ser hvordan det går for begge. Så tar vi heller samtalene om samarbeid /sammenslåing( i og med at vi har www.virtualbraathenssafe.com og)når vi ser hvordan begge VAers resultat og løsninger er. Mulig vi kan bidra med hjelp til hverandre. Men kjør i gang, så skal jeg følge godt med og prøve og gi gode tips og råd om det jeg har kompetanse til.

Skrevet

Ved en eventuel sammenslåing senere, så har jo vi da mulighet til å flytte alt over på virtualbraathenssafe.com. Det er jo bare så enkelt som domenetransfer :)Spent på å se hva dere får til gutter. Lykke til :)

Skrevet

Kunne noen (som også meg) kanskje være interessert i å fly for VA Lufttransport? Altså at man primært driver med ambulanseflyging med Beech B200 King Air-maskiner innenlands, men også av til og utenlands/lengre transporter som f.eks. Tromsø-Longyearbyen t/r eller f.eks. Sandnessjøen/Stokka-København.

 

Selskapet befrakter også passasjerer på charterbasis mellom gruvebyer/forskningsstasjoner på Svalbard (med Dornier Do 228), og har så oppdrag for Kystvakten/KV-Nord med oppdrag i både nordlige og sørlige deler av Barentshavet.

Skrevet

Jeg er bedre i teori enn i teknisk kunnskap. Derfor har jeg alliert meg med noen som kan det, for å være sikker på at det blir bedre og tar kortere tid til lansering enn om jeg skulle gjort alt selv. Har også endel klart i stab allerede, noe som er en fordel. Planlegging på forhånd og think-tanking er viktige deler for å finne ut av hva og hvordan man vil at ting skal gjøres. For litt over ett år siden kunne jeg ikke engang programmere en FMC. Dette året har virkelig gitt mye resultater :grin: Og store deler takket være flinke og hjelpevillige medlemmer akkurat her på Flightsim.no.

Skrevet
Et lite tips gutter. bruk av kun HTML' date=' XML og javascript er ikke nok til å lage et godt VA. Da kan dere bare gi opp.

 

MYSQL/SQL PHP/ASP er stikk ordet der, og mest mulig automatikk, ellers så starter du opp, får masse folk færste uka og så er det kroken på døra... sier ikke for å være negativ, men for at dere skal tenke litt bedre løsninger... [/quote']

 

Du har rett i det Martin, og det er egentlig ting jeg har tenkt â laere meg, sâ vi fâr se. Nâr det gjelder loggesystem, sâ kan vi gjöre det manuelt, eller vi kan bruke VAFS?

Skrevet

Vil først anbefale dere å sette opp en side, få i gang ett forum og så begynne på de tekniske løsningene. Det har vi gjort, og dermed har ting gått mye raskere. ;)Når sidene er ferdige raskt, har vi lengre tid til utvikling, testing osv til de tekniske løsningene. Det vil komme godt med når vi begynner å bli klare til lansering og kunne vite at alt forhåpentlig vil fungere som det skal.

Skrevet
Kunne noen (som også meg) kanskje være interessert i å fly for VA Lufttransport? Altså at man primært driver med ambulanseflyging med Beech B200 King Air-maskiner innenlands' date=' men også av til og utenlands/lengre transporter som f.eks. Tromsø-Longyearbyen t/r eller f.eks. Sandnessjøen/Stokka-København.

 

Selskapet befrakter også passasjerer på charterbasis mellom gruvebyer/forskningsstasjoner på Svalbard (med Dornier Do 228), og har så oppdrag for Kystvakten/KV-Nord med oppdrag i både nordlige og sørlige deler av Barentshavet. [/quote']

 

Det var faktisk ett Virtuelt lufttransport før, og det var veldig moro :)

 

Og, man burde ikke bite over for mye med det samme. Fokuser på ett VA av gangen, så kan man heller se om man har tid, og generelt ork til å starte ett nytt igjen.

Logging av ruter, må jeg skrive som jeg skrev i Frode sin post, jeg har meget gode erfaringer med bruk av VAFS,vet ikke hva dere andre mener om dette systemet?

 

Og, er det noen som faktisk sitter på litt informasjon over gamle Braathens ruter? Ønsker å gå langt bak i tid, slik at Virtual Braathens flyr til Bardufoss også :)

Skrevet

Og' date=' er det noen som faktisk sitter på litt informasjon over gamle Braathens ruter? Ønsker å gå langt bak i tid, slik at Virtual Braathens flyr til Bardufoss også :) [/quote']Nå må vi foreløpig skille disse to VAene fra hverandre.

 

Jeg driver Virtual Braathens.

Dere driver Virtual Braathens S.A.F.E.

 

Men ruter for begge selskaper er flott om vi kanskje klarer å finne. Noen som kanskje har de siste rutetabellene som ble utgitt liggende på loftet e.l?

Skrevet

nå går det litt fort i svingene. :P

 

tror ikke vi skal hive oss over "to" VA'r på en gang.

og både ta Braathens S.A.F.E og luftransport blir litt mye på en gang.

 

men vi kunne funnet ut hvem er med og hvem gjør hva?

og det er en del stillinger som må bestemes før vi bli 30 stykker som sitter og krangler om hvem som gjør hva.

 

 

 

Skrevet

Ja, også trenger vi å finne ut logg system. Skal man bruke VAFS eller noe annet? Blir vel en del koding om noen annet skal gjøres, kan jo eventuelt starte med VAFS så ta noe annet senere, når man feks har kunnskap til å kode ett eget system.

 

 

Jeg kan ta meg av ruter.

Skrevet
Kunne noen (som også meg) kanskje være interessert i å fly for VA Lufttransport? Altså at man primært driver med ambulanseflyging med Beech B200 King Air-maskiner innenlands' date=' men også av til og utenlands/lengre transporter som f.eks. Tromsø-Longyearbyen t/r eller f.eks. Sandnessjøen/Stokka-København.

 

Selskapet befrakter også passasjerer på charterbasis mellom gruvebyer/forskningsstasjoner på Svalbard (med Dornier Do 228), og har så oppdrag for Kystvakten/KV-Nord med oppdrag i både nordlige og sørlige deler av Barentshavet. [/quote']

 

Det var faktisk ett Virtuelt lufttransport før, og det var veldig moro :)

 

Og, man burde ikke bite over for mye med det samme. Fokuser på ett VA av gangen, så kan man heller se om man har tid, og generelt ork til å starte ett nytt igjen.

Logging av ruter, må jeg skrive som jeg skrev i Frode sin post, jeg har meget gode erfaringer med bruk av VAFS,vet ikke hva dere andre mener om dette systemet?

 

Og, er det noen som faktisk sitter på litt informasjon over gamle Braathens ruter? Ønsker å gå langt bak i tid, slik at Virtual Braathens flyr til Bardufoss også :)

 

VAFS er et ganske "ok" system og bruke. og noe som man kunne vurdert i oppstarts fasen. så får man heller se om man får laget et eget logg stystem eller hvis VAFS fungere fint så kan man jo la dette være. er nå min mening.

 

når det kommer til ruter og slikt så kan jeg tenke meg at det kan være en ide og kontakte flymuset i bodø. tror nokk di har en del liggende av rutetabbeler. i alle fall vært en tlf.

 

kan nå også medele at jeg har bestilt domen www.braathens-safe.com med mefølgende web-hottel.

Skrevet
Ja' date=' også trenger vi å finne ut logg system. Skal man bruke VAFS eller noe annet? Blir vel en del koding om noen annet skal gjøres, kan jo eventuelt starte med VAFS så ta noe annet senere, når man feks har kunnskap til å kode ett eget system.

 

 

Jeg kan ta meg av ruter. [/quote']

 

Skal du kode selv, så regn med 200 effektive programerings timer, og er ikke sikker på at du rekker da heller.

Skrevet

Det stemmer, ser jo selv hvor mye jeg har brukt på Viking, og hvor mye det igjenstår... Fant ut etterhvert at drive med programering av så stor sak alene er ganske så håpløst, spesielt når du sitter og implementerer nye funksjoner og smarte løsninger og du ikke ser når dette tar slutt...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...