Even Moe Egenes Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 Siden det er over liten interesse så lurer jeg på om noen vil være med å starte Braathens S.A.F.E VA? Som utspiller seg på de gamle rutene og flyene som Braathens S.A.F.E hadde. Jeg vil ikke prøve å ta kontrollen her, siden jeg ikke har kunskaper som web, painting o.l. Men det er mer for å få samlet oss! Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 kan hive meg med på den da. er gangske sløv i Html o.s.v men kan stille med serverplass mest sannsynlig. Siter
Johan Luiggi Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 Jeg kan HTML nok til â lage en side, men hvis man bruker Air Mokum stil som involverer â bare bruke bilder med noe basisk html skal det nok gâ bra. Har ting â gjöre hos Air Mokum men litt hjelp med deres prosjekt kan jeg godt bidra med. Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 Et lite tips gutter. bruk av kun HTML, XML og javascript er ikke nok til å lage et godt VA. Da kan dere bare gi opp. MYSQL/SQL PHP/ASP er stikk ordet der, og mest mulig automatikk, ellers så starter du opp, får masse folk færste uka og så er det kroken på døra... sier ikke for å være negativ, men for at dere skal tenke litt bedre løsninger... Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 Jeg vil bidra med alt jeg kan Tenker mer ruter, fly osv. Kan ikke lage hjemmesider. Siter
Frode Skibrek Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 www.virtualbraathenssafe.com er alt kjøpt og betalt av oss i virtualbraathens,da vi i Virtual Braathens har bruk for det senere ved en eventuell utvidelse av vårt kommende VA. Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 bare for og få en start på dette. noen her da som har noen tanker da? kan jo spøre først om hvilket domen? server? og litt viktigere. hvem er med på dette? Even?,Eirik? meg? og hvem flere? Siter
Even Moe Egenes Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Skrevet 26. mars 2009 Med i gamet: - Jeg. - Eirik C Varvik. - Andreas Roumimper Petters. - Johan Luiggi. Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 Med i gamet:- Jeg. - Eirik C Varvik. - Andreas Roumimper Petters. - Johan Luiggi. Pettersen:P tror jeg har litt for langt navn til at alt vises:P men har tenkt litt på domene. hva synes dere om og rett og slett bruke WWW.Braathens-safe.com ? Siter
Even Moe Egenes Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Skrevet 26. mars 2009 Funker det! Snakket litt med Frode, og han synes vi skulle sammarbeide en del med disse VAene.. Siter
Frode Skibrek Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 Absolutt. Men vi setter igang hver for oss og ser hvordan det går for begge. Så tar vi heller samtalene om samarbeid /sammenslåing( i og med at vi har www.virtualbraathenssafe.com og)når vi ser hvordan begge VAers resultat og løsninger er. Mulig vi kan bidra med hjelp til hverandre. Men kjør i gang, så skal jeg følge godt med og prøve og gi gode tips og råd om det jeg har kompetanse til. Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 men da bestiller jeg www.Braathens-safe.com så har man nu den på plass EDIT:da var det bestilt. akktiver om ca 48 timer. Siter
Frode Skibrek Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 Ved en eventuel sammenslåing senere, så har jo vi da mulighet til å flytte alt over på virtualbraathenssafe.com. Det er jo bare så enkelt som domenetransfer :)Spent på å se hva dere får til gutter. Lykke til Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 takker Frode. spent på hvordan dette utvikler seg. har skjønt det sånn at et VA er vist ikke fri for barnesykdomer Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 Kunne noen (som også meg) kanskje være interessert i å fly for VA Lufttransport? Altså at man primært driver med ambulanseflyging med Beech B200 King Air-maskiner innenlands, men også av til og utenlands/lengre transporter som f.eks. Tromsø-Longyearbyen t/r eller f.eks. Sandnessjøen/Stokka-København. Selskapet befrakter også passasjerer på charterbasis mellom gruvebyer/forskningsstasjoner på Svalbard (med Dornier Do 228), og har så oppdrag for Kystvakten/KV-Nord med oppdrag i både nordlige og sørlige deler av Barentshavet. Siter
Frode Skibrek Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 Jeg er bedre i teori enn i teknisk kunnskap. Derfor har jeg alliert meg med noen som kan det, for å være sikker på at det blir bedre og tar kortere tid til lansering enn om jeg skulle gjort alt selv. Har også endel klart i stab allerede, noe som er en fordel. Planlegging på forhånd og think-tanking er viktige deler for å finne ut av hva og hvordan man vil at ting skal gjøres. For litt over ett år siden kunne jeg ikke engang programmere en FMC. Dette året har virkelig gitt mye resultater :grin: Og store deler takket være flinke og hjelpevillige medlemmer akkurat her på Flightsim.no. Siter
Sindre Holberg Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 Jeg er med på både virtual BRAATHENS SAFE og LUFTTRANSPORT! Kan ikke PHP og det styret der, men kan alltids hjelpe til i administrasjonen Siter
Even Moe Egenes Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Skrevet 27. mars 2009 Vi kan vel alltids innlemme Lufttransport som en egen del? Siter
Johan Luiggi Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 Et lite tips gutter. bruk av kun HTML' date=' XML og javascript er ikke nok til å lage et godt VA. Da kan dere bare gi opp. MYSQL/SQL PHP/ASP er stikk ordet der, og mest mulig automatikk, ellers så starter du opp, får masse folk færste uka og så er det kroken på døra... sier ikke for å være negativ, men for at dere skal tenke litt bedre løsninger... [/quote'] Du har rett i det Martin, og det er egentlig ting jeg har tenkt â laere meg, sâ vi fâr se. Nâr det gjelder loggesystem, sâ kan vi gjöre det manuelt, eller vi kan bruke VAFS? Siter
Frode Skibrek Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 Vil først anbefale dere å sette opp en side, få i gang ett forum og så begynne på de tekniske løsningene. Det har vi gjort, og dermed har ting gått mye raskere. ;)Når sidene er ferdige raskt, har vi lengre tid til utvikling, testing osv til de tekniske løsningene. Det vil komme godt med når vi begynner å bli klare til lansering og kunne vite at alt forhåpentlig vil fungere som det skal. Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 Johan, absulutt værdt lære seg det. Et lite tips til til dere. Lag admin verktøy før du lager bruker verktøy. Er slik jeg driver når jeg utvikler webløsninger. Siter
Magnus F. Meese Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 Vi kan vel alltids innlemme Lufttransport som en egen del? Jeg er for både LTR og Braathens SAFE, men jeg tror at om man skal lage et fungerende VA så burde man fokusere på ét selskap av gangen Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 Kunne noen (som også meg) kanskje være interessert i å fly for VA Lufttransport? Altså at man primært driver med ambulanseflyging med Beech B200 King Air-maskiner innenlands' date=' men også av til og utenlands/lengre transporter som f.eks. Tromsø-Longyearbyen t/r eller f.eks. Sandnessjøen/Stokka-København. Selskapet befrakter også passasjerer på charterbasis mellom gruvebyer/forskningsstasjoner på Svalbard (med Dornier Do 228), og har så oppdrag for Kystvakten/KV-Nord med oppdrag i både nordlige og sørlige deler av Barentshavet. [/quote'] Det var faktisk ett Virtuelt lufttransport før, og det var veldig moro Og, man burde ikke bite over for mye med det samme. Fokuser på ett VA av gangen, så kan man heller se om man har tid, og generelt ork til å starte ett nytt igjen. Logging av ruter, må jeg skrive som jeg skrev i Frode sin post, jeg har meget gode erfaringer med bruk av VAFS,vet ikke hva dere andre mener om dette systemet? Og, er det noen som faktisk sitter på litt informasjon over gamle Braathens ruter? Ønsker å gå langt bak i tid, slik at Virtual Braathens flyr til Bardufoss også Siter
Frode Skibrek Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 Og' date=' er det noen som faktisk sitter på litt informasjon over gamle Braathens ruter? Ønsker å gå langt bak i tid, slik at Virtual Braathens flyr til Bardufoss også [/quote']Nå må vi foreløpig skille disse to VAene fra hverandre. Jeg driver Virtual Braathens. Dere driver Virtual Braathens S.A.F.E. Men ruter for begge selskaper er flott om vi kanskje klarer å finne. Noen som kanskje har de siste rutetabellene som ble utgitt liggende på loftet e.l? Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 nå går det litt fort i svingene. tror ikke vi skal hive oss over "to" VA'r på en gang. og både ta Braathens S.A.F.E og luftransport blir litt mye på en gang. men vi kunne funnet ut hvem er med og hvem gjør hva? og det er en del stillinger som må bestemes før vi bli 30 stykker som sitter og krangler om hvem som gjør hva. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 Ja, også trenger vi å finne ut logg system. Skal man bruke VAFS eller noe annet? Blir vel en del koding om noen annet skal gjøres, kan jo eventuelt starte med VAFS så ta noe annet senere, når man feks har kunnskap til å kode ett eget system. Jeg kan ta meg av ruter. Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 Kunne noen (som også meg) kanskje være interessert i å fly for VA Lufttransport? Altså at man primært driver med ambulanseflyging med Beech B200 King Air-maskiner innenlands' date=' men også av til og utenlands/lengre transporter som f.eks. Tromsø-Longyearbyen t/r eller f.eks. Sandnessjøen/Stokka-København. Selskapet befrakter også passasjerer på charterbasis mellom gruvebyer/forskningsstasjoner på Svalbard (med Dornier Do 228), og har så oppdrag for Kystvakten/KV-Nord med oppdrag i både nordlige og sørlige deler av Barentshavet. [/quote'] Det var faktisk ett Virtuelt lufttransport før, og det var veldig moro Og, man burde ikke bite over for mye med det samme. Fokuser på ett VA av gangen, så kan man heller se om man har tid, og generelt ork til å starte ett nytt igjen. Logging av ruter, må jeg skrive som jeg skrev i Frode sin post, jeg har meget gode erfaringer med bruk av VAFS,vet ikke hva dere andre mener om dette systemet? Og, er det noen som faktisk sitter på litt informasjon over gamle Braathens ruter? Ønsker å gå langt bak i tid, slik at Virtual Braathens flyr til Bardufoss også VAFS er et ganske "ok" system og bruke. og noe som man kunne vurdert i oppstarts fasen. så får man heller se om man får laget et eget logg stystem eller hvis VAFS fungere fint så kan man jo la dette være. er nå min mening. når det kommer til ruter og slikt så kan jeg tenke meg at det kan være en ide og kontakte flymuset i bodø. tror nokk di har en del liggende av rutetabbeler. i alle fall vært en tlf. kan nå også medele at jeg har bestilt domen www.braathens-safe.com med mefølgende web-hottel. Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 Ja' date=' også trenger vi å finne ut logg system. Skal man bruke VAFS eller noe annet? Blir vel en del koding om noen annet skal gjøres, kan jo eventuelt starte med VAFS så ta noe annet senere, når man feks har kunnskap til å kode ett eget system. Jeg kan ta meg av ruter. [/quote'] Skal du kode selv, så regn med 200 effektive programerings timer, og er ikke sikker på at du rekker da heller. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 Ja, var det jeg regnet med. Er utrolig mye tid som er lagt ned i enkelte va, slik som Virtual British Airways o.l som har alt på egne måter. Forresten: Jeg har sendt e-post til Bodø Flymuseum om de sitter på noe informasjon Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 Det stemmer, ser jo selv hvor mye jeg har brukt på Viking, og hvor mye det igjenstår... Fant ut etterhvert at drive med programering av så stor sak alene er ganske så håpløst, spesielt når du sitter og implementerer nye funksjoner og smarte løsninger og du ikke ser når dette tar slutt... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.